Van Racer naar Enduro... Wat voor motor????

Christakoff

Rookie
27 jan 2010
12
0
Haghorst
Hallo iedereen,


Ik heb sinds 2 jaar mijn motorrijbewijs en heb sinds die tijd altijd een racer gereden. Ik ben dat nu een beetje beu en wil graag enduro gaan rijden. Dus een mooie crosser waar ik ook mee over de weg kan (woon werk verkeer)

Ik wil graag tussen de 1300 en de 2000 euro uitgeven aan een motor. Het liefst wil ik een 4-takt, want dat lijkt me het beste als ik hem ook als woon werk verkeer ga gebruiken..

Nu mijn vraag aan jullie,

Wat voor motor kan ik het beste kopen??


Groeten.
 
Eentje met noppen : LC4, TT, XR , DRZ enz voor het "allroundkarakter".
Voor de echte enduro moet je toch wat lichters nemen: EXC, WRF, maar die hebben meestal een beduidend hoger budget nodig. Of toch de 2Takts? CR250 ed maar dan niet over de straat?
Oudere Husaberg? Kritisch in het onderhoud of je moet veel mazzel hebben.
 
Ik zou voor een dikke viertakt gaan als je woon werk wilt gaan rijden
Ik heb nog een staan husky 610te gaat goed voor ww ongeveer 2000euris ook supermotard wielen als optie stuur maar pb als je er belang bij hebt kan niet naar jou pb en
 
Het ligt er ook een beetje aan of je handig bent, voor het budget wat jij hebt kun je idd een LC4 of husky 610 kopen, je zult daar ook erg veel plezier voor terug krijgen, maar ik ben zelf meer voor een zo betrouwbaar mogelijke motor. Ik heb pas een XR650R gekocht voor niet eens zo heel veel meer als jouw budget.
 
heb ook die transformatie ondergaan. :-) Ik raad je aan om te zoeken naar een fiets als DR 350, of een Yamaha XT. Zoiets. Geen exoot die ooit als hard-enduro is verkocht. Op die manier maak je rij- inplaats van sleuteluren en als je hem kwijt wilt is dat redelijk makkelijk. Dat is de verstandige weg. Natuurlijk is er ook zoiets als emotie bij. Daar zijn de ruigere fietsen voor. Suc6!
 
Same here....alleen eerst een YZ 426 gehad....en na 2 keer op de crossbaan, die verkocht en een CRF 250 gekocht (met kenteken voor off road gebruik)
Maar als je echt kilometers op de weg wilt rijden zou ik ook voor iets onderhoudsvrijer gaan zoals een LC4 of XR.
 
Of kijk eens naar een DRZ400, en staar je niet blind op het vermogen/cc. moet je wel 2 sets wielen hebben anders slijten je noppen als sneeuw voor de zon.
 
Laatst bewerkt:
alvast bedankt voor alle reacties.. Ik ben al flink aant rondneuzen naar verschillende motors.
Ik zie graag nog wat meer reacties tegemoet.
 
heb zelf pas geleden een Kawasaki KLE 500 gekocht uit 93 voor 1250 euro.
Best grappig door het zand/de modder te sturen en ook goed op de snelweg mee te rijden.
Hij heeft 50PK en haalt 160km/u zonder al teveel moeite. Het blokje is uit een ER5, maar dan zo getuned dat hij onderin net iets meer koppel heeft en dat merk je.

een paar foto's:
250120101604.jpg

180120101587.jpg

24012010837.jpg

250120101605.jpg


voor mijn gebruik istie iig ideaal :Y
 
Ik ben denk van plan om een KTM LC4 aan te schaffen.. Met cross en wegbanden. Dit moet dus een goede keuze zijn voor mij?
 
Ik ben denk van plan om een KTM LC4 aan te schaffen.. Met cross en wegbanden. Dit moet dus een goede keuze zijn voor mij?

Een LC4 is een hok in het zand.
Dan kun je beter een EXC nemen met cross en wegbanden.

Ligt er net aan wat je voorkeur geniet. (zand of weg)
 
Een LC4 is een hok in het zand.
Dan kun je beter een EXC nemen met cross en wegbanden.

Ligt er net aan wat je voorkeur geniet. (zand of weg)

:^

een mooie exc met een extra setje 17 inch wielen en mooie rempartij voor. Ik heb dat zelf ook en het is ideaal én maximale fun 8-)
Een latere lc4 is best goed, maar met een exc valt gewoon veel meer lol te beleven qua gewicht en vermogen !
 
ts wil het gebruiken voor woon en werk verkeer. Ik denk dat een 620/640 lc4 daar meer geschikt voor is. Niet te extreem, betrouwbaarder en gebruiksgemakkelijker.

Een exc is qua vermogen wel veel beter, maar is te veel competitie gericht.
 
Ik zal hem inderdaad het vaakst gebruiken voor woon/werk verkeer.. Het gaat er mij om dat ik hem dan af en toe kan gebruiken om een ochtend te gaan crossen en dan bedoel ik niet op een baan of wat dan ook, maar een beetje over zandpaden enzo, misschien een keer naar de maasvlakte ofzo. Maar het vaakst zal ik hem gebruiken om kleine stukken over de weg te rijden.
 
Ik zou ook eens op zo'n husky 610 rijden of proberen...... rijdt goed!
Wiebeb heeft er volgens mij nog een staan....
gr, Martin
 
Ik zou naar de volgende modellen kijken, aangezien je budget:

Ktm 620 lc4
Husqvarna 610
Xt600
etc.
 
hey,

Ik Ben nieuw hier op het forum en heb ongeveer dezelfde vraag als de toppic starter.

wil een KTM 450 EXC of 525 EXC gaan kopen.
ik rij meer op de weg dan offroad. Dus denk dat ik er wegbanden onder leg.
maar wanneer je offroad rijd, is dit nog steeds goed te doen met wegbanden?
dan heb ik het meer over hobbelige grond/zand paden met droog weer. dus niet door dikke modder en op het strand ofzo...

Op Dealer van motoren van KTM, offroad en street | JTX Racing in Cuijk, dealer van KTM motoren staat een 450EXC uit 2004 en 2007 en een 525exc uit 2005.

zouden jullie hier eens naar willen kijken en je mening geven?
 
hey,

Ik Ben nieuw hier op het forum en heb ongeveer dezelfde vraag als de toppic starter.

wil een KTM 450 EXC of 525 EXC gaan kopen.
ik rij meer op de weg dan offroad. Dus denk dat ik er wegbanden onder leg.
maar wanneer je offroad rijd, is dit nog steeds goed te doen met wegbanden?
dan heb ik het meer over hobbelige grond/zand paden met droog weer. dus niet door dikke modder en op het strand ofzo...

Op Dealer van motoren van KTM, offroad en street | JTX Racing in Cuijk, dealer van KTM motoren staat een 450EXC uit 2004 en 2007 en een 525exc uit 2005.

zouden jullie hier eens naar willen kijken en je mening geven?

Beetje offroaden met een SM is prima te doen, mits de ondergrond goed is(hard en droog) en je de juiste banden eronder monteert. Slicks op het zand rijdt anders dan 'gewone' banden.
 
hey,

Ik Ben nieuw hier op het forum en heb ongeveer dezelfde vraag als de toppic starter.

wil een KTM 450 EXC of 525 EXC gaan kopen.
ik rij meer op de weg dan offroad. Dus denk dat ik er wegbanden onder leg.
maar wanneer je offroad rijd, is dit nog steeds goed te doen met wegbanden?
dan heb ik het meer over hobbelige grond/zand paden met droog weer. dus niet door dikke modder en op het strand ofzo...

Op Dealer van motoren van KTM, offroad en street | JTX Racing in Cuijk, dealer van KTM motoren staat een 450EXC uit 2004 en 2007 en een 525exc uit 2005.

zouden jullie hier eens naar willen kijken en je mening geven?

Nog welkom op het forum :]
 
thnx voor je reactie!
nog meer meningen of ik beter een 450 of juist een 525 kan kopen?
en wat vinden julie van de motoren die ik in mijn vorige post noemde? (zie link)
 
Terug
Bovenaan Onderaan