Vanaf welke snelheid kan je een kneedown maken?

Hondamaha

MF'er
1 okt 2002
57
0
Zevenaar
Vanaf welke snelheid en bij wat voor een soort bocht is het redelijk veilig een kneedown te proberen. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en ik vraag me af wat voor soort bochten en snelheid je daarbij moet heben.

Korte of lange bochten en hoe hard dus.
 
Ik heb mijn eerste kneedown gemaakt met 40 KM, maar ook wel rondjes gedraaid met 35 KM. Kan dus prima met lage snelheden.
 
De hellingshoek hangt af van je snelheid en de radius van de bocht. Dus als je een krappe bocht neemt, dan zul je je motor platter moeten gooien. Verder zie ik hiero regelmatig foto's waarop een rijder onbenullig naast z'n motor hangt om toch maar dat knietje tegen het asfalt te drukken.
 
Te lage snelheid maakt het moeilijker door onbalans in de motor. Ik zou zeggen vanaf 60 km/h.
 
Als je er genoeg naast zit, kan je in een kort bochtje je motor even "omgooien" en een "one second kneedown" maken. Risico dat je bandjes tat niet toestaan is hierbij groter dan in een lange, snelle bocht omdat je banden daat minder abrupt belast worden. Wel opletten met het gas, in alle gevallen!

Grtzz HagaSan.
 
Ik keer de straat met mijn deauville op de knie...dus een snelheid van 10 à 15km/u....ge moet er dan wel deftig naast hangen.
 
Zoek een grote parkeerplaats op met redelijk strak asfalt zorg dat je banden een beetje op temperatuur zijn en ga rondjes draaien met zo'n 10 tot 15km/h.
Dan een beetje d'r naast hangen en je motor steeds platter drukken tot je knie de grond raakt.
Het kan nog wel langzamer maar dan wordt het eng m.a.w. hoe harder je gaat deste makkelijker.
 
tsssssss






wat een onzin.... Gewoon hoge snelheidsbochtjes zoeken....en ZO belangrijk is die knie nou ook weer niet. Hellingshoeken zijn veel stoerder hoor!
 
ik maak ze wel eens als ik 0km/h sta. :?
dan ben ik het olie niveau aan het controleren. :)
 
Ehm, 20 km per uur ofzo *D Maar das wel volstrekt nutteloos. Gewoon voor de lol.

Kan me nog herinneren dat er een aantal mannen een beetje perplex stonden te kijken toen ik dat deed bij de Mac in Weert :+
 
Ehm, 20 km per uur ofzo *D Maar das wel volstrekt nutteloos. Gewoon voor de lol.

Kan me nog herinneren dat er een aantal mannen een beetje perplex stonden te kijken toen ik dat deed bij de Mac in Weert :+

Ja, maar jij bent gek ja.

;)
 
op parkeerterreintje ja ook met iets van 20.. en dan rondjes rijden in n vak van maximaal 6 bij 6 meter..
 
Goh, stoere mannen allemaal! :Z
Sommige leerlingen krijgen hem al aan de grond tijdens het achtje...

Maar wil je goed oefenen, ga dan op een verlaten terrein rijden, en zorg dat niemand je ziet totdat je het goed kunt. Stel dat je omvalt...

Persoonlijk vind ik torenhoge wheelies van een paar honderd meter leuker, vooral op mijn Goldwing 1800! Wel eerst oefenen op een XR600 of zo!
 
Het kan inderdaad al met een snelheid van niets, haakse hoek ofzo. Persoonlijk vind ik het stoerder als je de banden tot de rand gebruikt en je steps tegen de grond drukt. Er als een mongool naast gaan hangen is geen kunst, en hoe langer je bent hoe makkelijker het gaat ;)
 
Vanaf welke snelheid en bij wat voor een soort bocht is het redelijk veilig een kneedown te proberen. Ik heb het zelf nog nooit gedaan en ik vraag me af wat voor soort bochten en snelheid je daarbij moet heben.

Korte of lange bochten en hoe hard dus.

Kan al op een mini rotonde...
 
Het kan inderdaad al met een snelheid van niets, haakse hoek ofzo. Persoonlijk vind ik het stoerder als je de banden tot de rand gebruikt en je steps tegen de grond drukt. Er als een mongool naast gaan hangen is geen kunst, en hoe langer je bent hoe makkelijker het gaat ;)

Dat bedoel ik nou. Hecht nou eens niet zoveel waarde aan een afgesleten slider... Zo geweldig is het nou ook weer niet hoor! Het stepje voel je je al iets stoerder bij :) En de makkelijkste manier om een kneedown te maken? Een circuittraining doen. En da's ook de veiligste manier! (Geen tegenliggers e.d.)
 
Daar heb je op zich wel gelijk in. Ik vind het echter ook geen gezicht om al die maagdelijke kneepads te zien op die woeste race overalls. Koop dan gewoon kunststof beschermende kleding. Is ook wel zo praktisch.
 
ik maak um zelfs op een kruising...denk met zo;n 30 km .... je moet ze es zijn kijken dan de koekblikrijders :D:D:D



VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
een kneedown is me met 0,0 km/h al gelukt, alleen zitten er dan ook krassen op je kuip, |( waar ik meer in geinteresseerd ben is het maken van een wheely weet iemand misschien hoe dat moet want het lukt me maar niet met mijn sp1 :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan