Dan blijft dat stuk tapeind te kort Janbros.
Ik verkoop ook ACF-50, maar als kruipolie presteert het toch minder dan echte kruipolie. Gelukkig wel beter dan WD40......Ik dacht eerst ook huhacf 50 als kruipolie.
Heb er ook een bus van staan.
Maar ze geven zelf aan dat het ook kruipolie is.
Corrosion-control ACF-50 roest preventie door neutralisatie, 24 maanden bescherming bestrijding ACF50 ACF 50
En dan de link voor motorrijders.
ja, zie net dat hij ondertussen ingekort is
Waarom niet een bout op juiste lengte gebruiken?IK zet er altijd tapeinden van rvs in,heb je geen omkijken meer naar.Gewoon van een rvs a4 voldraadbout de kop afslijpen en op lengte maken.
Rvs moer erop,klaar.
Ik snap hier op MF alleen nooit waarom een griptang beter werkt dan 2 moeren?
Want dat is niet zo, want met 2 moeren kun je véél meer kracht zetten. Griptang klapt vaak los of schampt eraf.
Kan iemand mij hier op andere gedachten brengen?
Waarom niet een bout op juiste lengte gebruiken?
@TS:
Is de onderkant/achterkant van het gat waar het draadeind in zat open ?
Je zou er eventueel een tapje dooreen kunnen draaien om aangetast schroefdraad weer te herstellen.. wel opletten als dat er geen slijpsel achter blijft..
Maar mooi dat ie eruit is
Omdat de draad ik de cilinderkop wel wat te lijden heeft als ie losgehaald wordt.Soms is het ook een beetje pielen om de uitlaatflens aan de kop te schroeven,dan is het makkelijker(net als origineel)om een flens over een paar draadeinden te schuiven.
En zo'n draadeind is makkelijker te vervangen dan de draad in de kop.
Helaas wel een paar kleine plekjes op de koelribbels van de cilinderkop waar de lak eraf is doordat de tang er tegenaankwam bij het draaien. Zijn maar hele kleine plekjes, maar toch. Weet iemand een goede lak om die plekjes bij te werken? Is dit iets:
Hammerite lak hittebestendig mat zwart 400ml
Ik snap hier op MF alleen nooit waarom een griptang beter werkt dan 2 moeren?
Want dat is niet zo, want met 2 moeren kun je véél meer kracht zetten. Griptang klapt vaak los of schampt eraf.
Kan iemand mij hier op andere gedachten brengen?
Volgens mij is dan juist twee losse bouten makkelijker.Omdat de draad ik de cilinderkop wel wat te lijden heeft als ie losgehaald wordt.Soms is het ook een beetje pielen om de uitlaatflens aan de kop te schroeven,dan is het makkelijker(net als origineel)om een flens over een paar draadeinden te schuiven.
En zo'n draadeind is makkelijker te vervangen dan de draad in de kop.
twee sleutels?Als de draad al gaar is, en dat is vaak bij uitlaatbouten, draai je het zo dol met 2 moeren.
Een fatsoenlijke griptang klapt niet los en schampt er niet af.
En wat ook een voordeel van een griptang is, je kan heen en weer draaien, bij 2 moeren moet je dan steeds de sleutel op de andere moer zetten.
Als de draad al gaar is, en dat is vaak bij uitlaatbouten, draai je het zo dol met 2 moeren.
Een fatsoenlijke griptang klapt niet los en schampt er niet af.
En wat ook een voordeel van een griptang is, je kan heen en weer draaien, bij 2 moeren moet je dan steeds de sleutel op de andere moer zetten.
Maar goed.Nog niet, moest wachten op nieuwe tapeinden. Zijn net bezorgd dus ga het morgen doen (mits droog).
Wel na een paar uur zwoegen de verroeste tap er gisteren eindelijk uit gekregen, na de nodige mislukte pogingen (dubbele moer stripte het schroefdraad, griptang kreeg niet genoeg grip) uiteindelijk het tapeind met mijn dremel beetje rechthoeking geslepen, toen griptang erop, toen gasbrander op het tapeind zodat het nog strakker in de griptang zat. Dat deed het hem.
[~[url="https/preview.ibb.co/bLWotm/IMG_0074.jpg"]afbeelding~][/url]
Helaas wel een paar kleine plekjes op de koelribbels van de cilinderkop waar de lak eraf is doordat de tang er tegenaankwam bij het draaien. Zijn maar hele kleine plekjes, maar toch. Weet iemand een goede lak om die plekjes bij te werken? Is dit iets:
Hammerite lak hittebestendig mat zwart 400ml
Maar goed.
Tapeind dat vastzit:
Alles schoonmaken.
Dikke moer op tapeind lassen.
afkoelen
Inweken met kruipolie
Losdraaien