ScottyFJR
MF'er
- 9 jul 2007
- 91
- 0
Nu niet allemaal verwijzen naar oude topics over Schotland en 'motor op boot'.
Ik heb de zoekfunctie er overheen gegooid en heb inderdaad een aantal oudere topics over het vastsjorren van je motor op de boot gevonden, (met een aantal nieuwe zienswijzen!).
Ik ga binnenkort voor de 7e keer richting Groot Brittannie, dus ervaring met de overtocht heb ik wel, (van spiegelvlakke zee tot gratis verstrekking van zeeziektepilletjes en 7 uur (!) vertraging; daar gaat je eerste overnachting!).
M'n eerste 'sjorervaring' was vanuit Hoek van Holland naar Harwich; daar werd m'n motor door personeel op de boot vastgezet. Sjorbanden over m'n zadel, motor in z'n 1 en op de jiffy.
Flink aantrekken in de vering, en hij kan werkelijk geen kant op.
Latere overtochten via DFDS naar Newcastle heb ik op dezelfde manier gedaan; Honda ST1100 met een band over het zadel en aan elke stuurhelft ook een sjorband, (op een zo ver mogelijk punt vanaf de motor bevestigd aan het dek)
Nu heb ik sinds een paar maanden een FJR1300 en vraag me af of er nog wel spanbanden aan het stuur kunnen. Die zullen echt tegen m'n voorkuip aan gaan schuren/wegdrukken.
De meningen over jiffy of middenbok en wel of niet in de versnelling zijn flink verdeeld. Voorlopig hou ik het op de jiffy en de versnelling,...
Wie heeft er ervaring met het vastsjorren van een motor met nogal wat 'plastik' dat in de weg zit?
Ik heb de zoekfunctie er overheen gegooid en heb inderdaad een aantal oudere topics over het vastsjorren van je motor op de boot gevonden, (met een aantal nieuwe zienswijzen!).
Ik ga binnenkort voor de 7e keer richting Groot Brittannie, dus ervaring met de overtocht heb ik wel, (van spiegelvlakke zee tot gratis verstrekking van zeeziektepilletjes en 7 uur (!) vertraging; daar gaat je eerste overnachting!).
M'n eerste 'sjorervaring' was vanuit Hoek van Holland naar Harwich; daar werd m'n motor door personeel op de boot vastgezet. Sjorbanden over m'n zadel, motor in z'n 1 en op de jiffy.
Flink aantrekken in de vering, en hij kan werkelijk geen kant op.
Latere overtochten via DFDS naar Newcastle heb ik op dezelfde manier gedaan; Honda ST1100 met een band over het zadel en aan elke stuurhelft ook een sjorband, (op een zo ver mogelijk punt vanaf de motor bevestigd aan het dek)
Nu heb ik sinds een paar maanden een FJR1300 en vraag me af of er nog wel spanbanden aan het stuur kunnen. Die zullen echt tegen m'n voorkuip aan gaan schuren/wegdrukken.
De meningen over jiffy of middenbok en wel of niet in de versnelling zijn flink verdeeld. Voorlopig hou ik het op de jiffy en de versnelling,...
Wie heeft er ervaring met het vastsjorren van een motor met nogal wat 'plastik' dat in de weg zit?