Vastzittende voor rem na lang stilstaan (hendel voelt los)

Hoop63

Rookie
22 mei 2021
6
6
Mijn motor heeft lang stil gestaan. Hij startte perfect na het opzetten van de accu. Maar na een keer aantrekken van de voor rem zit deze nu vast en de hendel voelt los.
De hendel voelt flink los. Geen tegenkracht meer. En de ren zit muur vast. Heb er ook al even tegen aan " getikt" met een rubber hamer, maar nog geen resultaat.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
 
Jij hebt dan waarschijnlijk nooit gebruikt gekocht, is niks mis mee.

En ok, verkeerd gelezen misschien, maar ook rempompen hebben ze bij deze gebruikte handel..... en ook hier geldt, niet goed, geld terug.

Ik zou zeggen verdiep je er eens in in plaats gelijk negatief te reageren...
Is niet negatief, bedoel er juist mee te zeggen dat een tweedehands remehndel ook uitelkaar moet, Dan eerst maar deze uitelkaar en inspecteren.
Jouw opmerking over de tweedehands past geheel in de tendens dat als er even iets mankeert doen we er afstand van en kopen we wat anders. Alles dat ik tweedehans koop, en dat is veel, als je 14 motoren tussen de 25 en 48 jaar oud hebt, moet aan een inspectie, schoonmaakbeurt, revisie onderworpen worden.
De dinegen die ik tweedehands koop zijn vervangers voor dingen die kapot zijn, afgebroken ophangogen, verotte schroefdraden, doorgeroeste tanks, Remklauwen, rempompen, vacuumkranen, eerst uitelkaar om te kijekn wat er aan de hand is.
Ik denk dat ik dit halve jaar twee volle werkweken met remmerij bezig ben geweest, om een en ander werkend te maken of op elkaar af te stemmen. En daar zitten ook tweedehands rempompen bij, twe keer een gekocht vanwege mankementen, voor dezelfde motor overigens, en kloppen doet het nog niet.
 
Dus jij gaat als rookie met 17 posts vertellen tegen 1 van de oud gedienden hier dat hij zich er eens in moet verdiepen?
Bijzonder.

Volgens mij koopt Rob zo goed als nooit iets nieuw, hij haalt bij voorkeur iets gratis op, of het nou voor hemzelf of voor een ander is.
Ik moet me er eerst maar eens in verdiepen... _O- _O- _O- _O-

:+
 
Laatst bewerkt:
Dus jij gaat als rookie met 17 posts vertellen tegen 1 van de oud gedienden hier dat hij zich er eens in moet verdiepen?
Bijzonder.

Volgens mij koopt Rob zo goed als nooit iets nieuw, hij haalt bij voorkeur iets gratis op, of het nou voor hemzelf of voor een ander is.
Rookie?? Bedankt voor het compliment. Tja, ik zit inderdaad nog niet zo lang op dit forum. Maar ik kan je vertellen dat ik zo'n 32 jaar motor rijdt, ik denk dat ik zo onderhand een stuk of 45 motoren heb gehad, hobby, handel, zeg het maar.

Dus Rookie? Nee.. dacht het niet

Bijzonder...
 
Is niet negatief, bedoel er juist mee te zeggen dat een tweedehands remehndel ook uitelkaar moet, Dan eerst maar deze uitelkaar en inspecteren.
Jouw opmerking over de tweedehands past geheel in de tendens dat als er even iets mankeert doen we er afstand van en kopen we wat anders. Alles dat ik tweedehans koop, en dat is veel, als je 14 motoren tussen de 25 en 48 jaar oud hebt, moet aan een inspectie, schoonmaakbeurt, revisie onderworpen worden.
De dinegen die ik tweedehands koop zijn vervangers voor dingen die kapot zijn, afgebroken ophangogen, verotte schroefdraden, doorgeroeste tanks, Remklauwen, rempompen, vacuumkranen, eerst uitelkaar om te kijekn wat er aan de hand is.
Ik denk dat ik dit halve jaar twee volle werkweken met remmerij bezig ben geweest, om een en ander werkend te maken of op elkaar af te stemmen. En daar zitten ook tweedehands rempompen bij, twe keer een gekocht vanwege mankementen, voor dezelfde motor overigens, en kloppen doet het nog niet.
Ik doe ook niet anders van wat jij hier boven beschrijft, zie mijn vorige post. Heb er op moment ook 5 staan.
Maar dat jij een slechte ervaring gehad hebt met gebruikte onderdelen wil niet zeggen dat het altijd zo is.
Althans niet in mijn ervaring. Waar het mij om ging is dat hij de vraag stelde omdat hij niet wist wat te doen. Dan is het voor hem misschien het makkelijkst om de rempomp simpelweg te vervangen.
En ik koop inderdaad gebruikt omdat ik niet van de weggooi generatie ben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan