Yahooooooooo
THX MAN voor de duidelijk en o zo simpele uitleg, dat maakt het zeker een stuk makkelijker klinken, ik zie alleen op tegen de eerste laag verf verwijderen, wordt vast een zooitje!
en nog een vraag, schuren we de eerste lagen met de hand??? of is dan ook een mogelijkheidje om met een boormachine voorzien vanschuurkop te schuren????
Lijkt me een stuk elende te schelen, maar waar krijg je zoiets????
Je moet toch wat te doen hebben in de winter dus ik ben ook van alles aan het polijsten geweest de afgelopen 2 winters
De eerste winter mijn eigen motor een beetje onder handen genomen, schetsplaten etc.
De tweede winter de Hornet van mijn vriendin ook onder handen genomen, schetsplaten, voetsteunen etc. etc. Ze wilde ook nog de achterbrug blinkend hebben maar dat heb ik haar afgeraden, dat vind ik er zelf zo poser-achtig uitzien dus ja :p
Maar het is goed zelf te doen, zoals hierboven al beschreven is. Zelf gebruik ik trouwens altijd Belgom alu-pasta. Werkt perfect!
Zo ik ben al 2 minuten over mijn werkdag ik ga naar huis
Hallo, ben deze winter van plan om mijn velgen te polijsten, maar het binnenste gedeelte zou ik in de originele lak willen laten. Met het schuren en polijsten zelf weet ik wel weg. Heb zelf al enkele ongelakte onderdelen gepolijst. Nu had ik in andere en oudere topics al eens informatie opgezocht over hoe en wat met gelakte onderdelen die deels moeten gepolijst worden en deels gelakt moeten blijven en daar spreekt men telkens weer van aftapen waar het gelakt moet blijven en afbijtmiddel waar de verf en vernis weg mag. Dat heb ik dan zo eens geprobeerd op een gelakt stuk metaal als proefstuk en wat blijkt nu. Ik kan mijn lijn niet mooi afbakenen. Het lijkt alsof er toch nog afbijtproduct onder de tape doorkruipt of door de lak een stuk tot onder de tape mee opgezogen wordt (zie foto’s) De tape is goed afgeplakt, oppervlak goed ontvet en ’t product 10 min. Laten inwerken zoals beschreven op de verpakking. Wie weet wat ik moet doen om dit op men velg te vermijden om een mooie rand te bekomen tussen gepolijst en gelakt .zoals bv op deze foto [afbeelding]
waarom de wd40 ???