Mitch Buchannon
Rookie
- 30 okt 2018
- 20
- 4
Had gekund, echter maakte die paar tientjes dan ook niet meer uit. Daarnaast kan deze pomp zo mee naar een eventuele andere motor en komt goed van pas mocht ik ervoor kiezen de voorvork etc te vervangen.waarom niet een rcs 14 of 15? rcs 19 prak je normaal op een 2x 4zuiger opstelling.
Ik ben het met je eens dat een dergelijke pomp je eerder zal zien op bijvoorbeeld een supersport. Maar ik heb mij laten informeren door een zeer kundige monteur waar ik regelmatig ben met de motor (onderhoud/aanpassingen) en ik vertrouw op zijn kennis. Tot nu toe gaat het super met deze opstelling!Het gaat niet om die paar tientjes verschil, maar om welke rempomp het beste bij jouw remopstelling past, en dat is m.i. een rcs 14 of 15. Niet een rcs 19, want, die hoort normaal thuis op een motor met 2 remklauwen met ieder 4 zuigers.
rcs 19 prak je normaal op een 2x 4zuiger opstelling.
want, die hoort normaal thuis op een motor met 2 remklauwen met ieder 4 zuigers.
Zie post nr.3 en het antwoord van JanBros aantal post’s later...Maar de motor in de openingspost heeft toch 4 zuigers per klauw? Dus 2 x 4 zuigers (linker klauw 4 en rechter klauw 4 zuigers)
Maar de motor in de openingspost heeft toch 4 zuigers per klauw? Dus 2 x 4 zuigers (linker klauw 4 en rechter klauw 4 zuigers)
Aan de vering en remmen heeft Kawasaki helaas niet veel uitgegeven bij dit modelJemig de pemig! Dat zijn inderdaad 2 zuiger klauwen. Nooit op gelet eigenlijk, ik dacht dat dat systeem alleen nog op een achterremklauw werd gebruikt.
Nee juist niet. het gaat om de verhouding van het oppervlak van de remzuigers samen t.o.v. dat van de plunjer. 4 zuigers hebben een kleiner oppervlak dan 8 en moet dus ook de plunjer kleiner.Ik denk dat de zwevende klauwen ook een grote pomp vereisen.
Toch moet ook het binnenste remblok naar de schijf toe bewegen. Daarvoor moet vloeistof verplaatst worden.Nee juist niet. het gaat om de verhouding van het oppervlak van de remzuigers samen t.o.v. dat van de plunjer. 4 zuigers hebben een kleiner oppervlak dan 8 en moet dus ook de plunjer kleiner.
Dat is bij een 4 zuiger remklauw niet anders.Toch moet ook het binnenste remblok naar de schijf toe bewegen. Daarvoor moet vloeistof verplaatst worden.
Ik bedoel dat er bij een zwevende dubbelzuiger klauw ongeveer even veel vloeistof verplaatst moet worden als bij een vierzuiger klauw. Met een te kleine pomp moet je dan de remhendel te ver inknijpen.Dat is bij een 4 zuiger remklauw niet anders.
Daar heb je een punt. Maar als het goed is liggen de blokken in rust al nagenoeg tegen de schijf aan.Ik bedoel dat er bij een zwevende dubbelzuiger klauw ongeveer even veel vloeistof verplaatst moet worden als bij een vierzuiger klauw. Met een te kleine pomp moet je dan de remhendel te ver inknijpen.
Thanks! Ik heb inderdaad o.b.v. de kennis van een ervaren monteur de keuze gemaakt voor genoemde rempomp. Ik kom er al bijna twee jaar en heb niets dan goede ervaringen. Ook waardeer ik uiteraard de meningen/inzichten van anderen. Een andere pomp had gekund maar de RCS19 werkt super en komt goed van pas wanneer er verdere aanpassingen worden gedaan of wanneer de motor wordt ingeruild.Nou Mitch kerel ik ben wel gewoon blij voor je zonder op of aanmerkingen !
Goed dat je gewoon vertrouwd op iemand die je "kent".. beter dan sommige internet kenners geloven waarvan je de achtergrond etc niet van weet.
Dat magIk vind het allemaal maar niks...