Verchromen vorkpoten

Blind Alex

MF'er
11 aug 2019
30
4
Deze vraag is al verschillende keren langs gekomen, maar ik zou graag een actueel adres willen krijgen voor het opnieuw laten verchromen vorkpoten. Alvast bedankt voor tips
 
De enige tip die ik je kan geven, laat je oude vorkpoten niet opnieuw verchromen, het is een goedkope oplossing die duurdere problemen gaat geven, structuur is anders, pasvorm meestal niet precies gelijk en er zal in de vork een behoorlijke inwendige slijtage komen.
Beter is om gewoon nieuwe binnen poten te kopen.
 
Ik ben heel erg benieuwd wat het gemiddeld kost om een set binnenpoten overnieuw te laten verchromen. Die van de GT zijn niet meer door mijzelf te redden, en het overnieuw laten verchromen lijkt mij niet heel veel goedkoper dan nieuwe poten. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
 
Ik liet een setje poten doen voor 200€, was in 2019.
Vorig jaar een setje voor 325, maar die moesten ook nog gericht worden, zat een paar 10den slag in.

Bij Wever in Assendelft.
 
Nieuw lijkt goedkoper, maar de kwaliteit is een gok. In India doen ze maar wat en origineel bij de dealer is meestal onbetaalbaar. Een industrieverchromer zoals Wever levert hoogwaardige kwaliteit. De zuiger van een hydraulische kraan mag ook niet lekken. Als de poten niet krom zijn en de pitten zijn te slijpen zou ik altijd voor industriechroom gaan.
 
Origineel was in dit geval 350 per poot.

Krom zonder plooien is te richten en de laatste afwijking chroom je wat dikker op en slijp je terug.
Echt diepe pitten kan je ook schoon boren/slijpen en dan oplassen, terug slijpen en dan chromen.
Maar dan hangt daar ook weer een prijsje aan.
 
Laatst bewerkt:
De enige tip die ik je kan geven, laat je oude vorkpoten niet opnieuw verchromen, het is een goedkope oplossing die duurdere problemen gaat geven, structuur is anders, pasvorm meestal niet precies gelijk en er zal in de vork een behoorlijke inwendige slijtage komen.
Beter is om gewoon nieuwe binnen poten te kopen.
Dat is eigenlijk de eerste keer dat ik dit hoor, ik heb vernomen van een gespecialiseerd bedrijf dat hun chroomlaag kwalitatief beter en harder is en een dikkere laagdikte heeft. Het slijpen gaat bij hun gewoon op gewenste specificaties. Hebben ze me dan een lulverhaal verteld?
 
Is jammer dat de topicstarter niet meld om welke merk motor of vork het gaat .
Als het bv een Marzocchi MR1 gaat kan je wel vergeten dat je nieuwe binnen poten kan vinden
En gaat het richten indien nodig en op nieuw verchromen de enigste oplossing zijn .

Gaat het om een recentere voorvork dat is het vinden geen probleem .

Dus niet zomaar van uit gaan dat er nog spullen zijn te koop als je niet weet over welk merk of model het gaat .
 
Is jammer dat de topicstarter niet meld om welke merk motor of vork het gaat .
Als het bv een Marzocchi MR1 gaat kan je wel vergeten dat je nieuwe binnen poten kan vinden
En gaat het richten indien nodig en op nieuw verchromen de enigste oplossing zijn .

Gaat het om een recentere voorvork dat is het vinden geen probleem .

Dus niet zomaar van uit gaan dat er nog spullen zijn te koop als je niet weet over welk merk of model het gaat .
Ik zit ook in dubio om m’n binnenpoten opnieuw te laten doen. Maar nieuwe poten voor mijn Nevada kosten maar €200 per stuk
 
Dat is eigenlijk de eerste keer dat ik dit hoor, ik heb vernomen van een gespecialiseerd bedrijf dat hun chroomlaag kwalitatief beter en harder is en een dikkere laagdikte heeft. Het slijpen gaat bij hun gewoon op gewenste specificaties. Hebben ze me dan een lulverhaal verteld?
Geen idee, ik spreek alleen vanuit onze ervaringen en ook ervaringen van verering specialisten.
Heb er genoeg laten verchromen in het verleden, meestal bleek het na verloop een doffe ellende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan