verenstaal compressorklep

membraam

Rookie
1 feb 2019
12
1
Hoi Allemaal,

ik heb een airpress compressor waarvan het (ronde) veerplaatje in de tussenplaat defect is.
Deze tussenplaat ten behoeve van de membraamwerking zit tussen de cilinder en de cilinderkop.
Het veerklepje is niet los verkrijgbaar maar onderdeel van een (dure) kleppenset.
De prijs voor deze set maakt het niet interessant om tot aankoop over te gaan omdat de reparatiekosten de waarde van de hele compressor overschrijden.
Het ronde veerplaatje heeft een dikte van ca 0.2 mm en een diameter van 37mm met in het midden een gat van 10mm.
wie kan mij helpen aan zo'n plaatje of anders het materiaal zodat ik hem zelf kan maken ?
 

Bijlagen

  • klepje.jpg
    klepje.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 37
Ik heb hier nog een z.g.a. ongebruikte airpress 360/50 liggen, zonder tank.

Vlak na aanschaf gedemonteerd en een lpg tank aangesloten, voordat ik dat af had (dus direct daarna) kreeg ik uit een klus een profi compressor en is deze in de kast verdwenen.

Heeft misschien een week origineel gedraaid met alleen een luchtspuit/bandenpomp.


Is meteen een upgrade.
Dus bij interesse hoor ik het wel :)
Grt,
Sander.
 
Laatst bewerkt:
Ik had hetzelfde.

20220118_165457.jpg


Ook even Contact gehad met Airpress.

Screenshot_20220118-111813_Email.jpg


Even €.216,83 uitgeven voor een ringetje., hij dacht zeker dat ik gekke Henkie was.

Ik sloop regelmatig accuboormachines en ben al regelmatig van deze ringen tegengekomen.
Dus weer een paar machines gesloopt om de juiste ring te vinden.
En ja, gevonden, en het apparaat doet het weer als nieuw voor €0,00.

:]:]:]
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan