daveykanning
MF'er
- 2 mei 2010
- 172
- 0
Hou wel even in de gaten dat je met een K&N filter het benzine-luchtmengsel kunt veranderen, waardoor de motor te arm kan gaan lopen.Vandaag voor het werk maar even een nieuw luchtfilterelement gehaald.
Ze hadden het zelfs op voorraad
En een flesje voor de carbs.
Meteen ook ff 4nieuwe vonkstokjes gehaald.
Morgen maar even vervangen.
Helaas weet ik pas of het werkt als m'n tank weer leeg is.
Dus maar even wat meer rijden :D hopelijk blijft het droog...
Nope, denk het niet.Geen k&n filter voor mij.
Gewoon de originele
Mischien wel maar eens naar zo'n testdag gaan. Ben wel benieuwd eigenlijk.
Zouden ze zoiets ook op de motorbeurs in utrecht doen?
Nope, denk het niet.
Motorbeurs Utrecht is heel streng naar de standhouders toe, voor wat betreft starten van motoren etc......
De parkeerplaats hebben ze hard nodig voor de toestromende massa's dus daar zullen ze geen Dynojetbank gaan opbouwen. Is trouwens ook nogal wat voor nodig, om een goede testbank op te bouwen, in te stellen etc. Een echt betrouwbare meting zul je alleen krijgen bij een goed afgestelde bank, met een operator die ook weet waar hij mee bezig is.
Spanjer in Stein (Lb) of Professor Ritzen in Weert (Lb) bijvoorbeeld.
Meestal wordt rond de motorbeurs in Utrecht bij veel motorzaken een soort van Seizoensopening gehouden, met korting op testruns etc...
Je hebt gelijk.
Toch vind ik het geen aanrader om een motor met probleempjes op zo'n testdag op de Dyno te zetten. Dan is er immers geen tijd om eventuele problemen te verhelpen en is de meting ook niet erg uitvoerig.
TS, als je die fiets écht goed afgesteld wil hebben, dan moet je door de zure appel heenbijten en er wat (Dyno)tijd en geld in steken bij een goeie motorboer. Het is niet anders. Een paar runs en wat afsteltijd zal je naar schatting tussen de 100 en de 200 Eurie kosten, onderdelen niet meegerekend.
Normaal rij ik ook 1op16. Ik rij inderdaad niet zo zeer ver 12km ong.
Woon werk verkeer. Dus dat zou de kleur vd bougies wel kunnen verklaren
Morge dan maar een zo'n flesje en een luchtfilterelement halen.
Klopt, maar puur om te kijken of er geen rare dingen aan de hand zijn en het mengsel te controleren, is zo'n dag met een run voor 2 tientjes uitermate geschikt. Zeker als je lekker vroeg daar bent en zorgt dat de motor al goed warm is...
Oi..... die had ik ff gemist. Als je 12 km rijdt naar je werk, komt je motor niet of nauwelijks op temperatuur, zeker niet in de winter. De inwendige vervuiling is dan hoger, de condens hoopt zich op en in veel gevallen zal het benzineverbruik ook wat oplopen.
Ja dat snap ik wel
maar ik rij al 2 jaar dit stukje, raar dat dit probleem dan nu pas plots verschijnt
vandaag even de voorvorkkeeringen vervangen van 'm'n motortje.
dan kan ik weer even flinke stukken rijden om te kijken of het verbruik nog hetzelfde is of dat het nu verbeterd is.
( Btw: vmax wat moet die watergekoelde nog opbrengen? kan ik m'n vrouw mischien ompraten)
Zijn vorkpoten nog goed?