verhoogde ruit (tour ruit)

lexy

Die hard MF'er
10 dec 2003
394
1
maassluis
Hallo,
Nu ik bijna elke dag met mijn Bandit 600S 2000 naar mijn werk ga , voel ik nogal de wind aardig tegen mijn hoofd aan.
Als ik over mijn tank lig , dus achter het standaard ruitje lig , voel ik geen wind.
Tot 120 a 130 km/h is het goed uit te houden.
Maar als ik harder rijd , moet ik best hard werken.
Nu vraag ik mij af , als je een verhoogde ruit erop zet , of dit nou veel scheeld.
Nou heb je veel verschillende ruiten ,flip-up , tour en nog meer van dat soort kreten.
Wat is nou een aanrader om lekker uit de wind te zitten.
Ik ben 1.86 lang en fors van postuur(100KG)
 
Ik kan je niet adviseren over een specifieke ruit voor jouw motor, maar bedenk wel dat een hogere ruit die jou "uit de wind" houdt, vaak ook een onderdruk achter zich creëert, die voor de bestuurder best onaangenaam kan zijn....
 
Ik had op m'n vorige motor een standaard ruitje waardoor de wind halverwege tegen m'n borst begon te komen, m'n helm ging toen door de rijwind. Op mijn huidige motor heb ik een verhoogde ruit, m'n borstkas in nu uit de wind, m'n helm met 120-130 kmpu precies in de windstroom langs de ruit. Zelfs met oordopjes klappert dat nogal.

Hoewel het erg lekker is om met lage temperaturen iets minder wind op je lijf te hebben zet ik toch binnenkort de zaag in de verhoogde ruit. Het rijdt veel lekkerder met minder herrie aan je kop.
 
Probeer eerst eens met wat creatief geknutsel met plakband en karton wat het effect van en verhoogd ruitje is en wat voor jou de "ideale" hoogte is. e kas is groot dat je daarna helemaal van een verhoogde ruit afziet omdat zoals eerder vermeld je hoofd dan precies in de turbulentie zit. Dit is nog VEEL onaangenamer dan met je hoofd in de rijwind zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan