Verhuizing en upgrade serverpark gereed

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Hallo beste bezoekers,

Al sinds 2004 staan de servers van Motor-Forum op de lokatie Redbus in Amsterdam. Deze ruimte werd beschikbaar gesteld door onze sponsor True.
True heeft echter aangegeven dat onze servers verhuisd moeten gaan worden naar lokatie euNetworks (ook in Amsterdam). Redbus voldoet niet meer aan de eisen die True stelt dus dat is werk aan de winkel voor ons :)

full

De huidige lokatie: Redbus

Na een zorgvuldige planning hebben we een datum geprikt en wel

Donderdag 20 augustus vanaf ongeveer 22:00

Pierre en ik zullen van tevoren al aanwezig zijn om wat voorbereidingen op lokatie te doen. Pas om 22:00 gaan de laatste stekkers uit de servers waardoor MF tijdelijk niet bereikbaar zal zijn.
Tijdens de verhuizing zullen we jullie op de hoogte houden via een statuspagina om het leed wat te verzachten.

full

En dit wordt de nieuwe...euNetworks(PDF)

Als alles naar verwachting verloopt hopen we rond 03:00 klaar te zijn.


Er zit ook nog een echt voordeel voor jullie bezoekers aan deze verhuizing. Een nieuwe database-server zal dan de taken van de huidige server over gaan nemen. Deze nieuwe DB-server is veel sneller dan de huidige.
Dit in combinatie met de nieuwe webservers die recentelijk geplaatst zijn zal moeten zorgen voor een aanzienlijk sneller MF *O*

Voor de nerds onder ons de specificaties van de nieuwe machines:

- 3 Dell R410's met een Xeon L5520 quadcore processor, 4gb intern geheugen en dubbele voedingen. Deze doen nu al dienst als webservers.
- 1 Dell R610 met 2 Xeon L5520 quadcore processoren, 16gb intern geheugen, 5 15.000rpm SAS-schijven in RAID10 en ook dubbele voedingen. Dit monster wordt dus de nieuwe database-server.

De reden voor de vervanging van alle belangrijke servers is simpel, we willen de verstoringen die we de laatste tijd hebben gehad zoveel mogelijk verminderen. Het heeft een bom duiten gekost maar als het goed is zal MF hierdoor véél sneller én betrouwbaarder moeten zijn.

Verder nemen we nog meer maatregelen om onverwachte downtime te verminderen. Een voorbeeld hiervan is een "slave mysql-server", een machine die het werk van de nieuwe DB-server direct moet overnemen als die een storing geeft.

Dit hele pakket aan maatregelen moet ervoor gaan zorgen dat de problemen die we recentelijk gehad hebben ook echt tot het verleden behoren.
Met computers weet je nooit iets 100% zeker maar daar naar streven is niet erg ;)

We nemen een fotocamera mee zodat we jullie kunnen laten zien hoe zo'n serverpark en colo er nou uit ziet.

[me="duderuud"]out[/me]

O ja, iemand heeft al aangeboden om die fragiele hardware onder politie-begeleiding te verhuizen. We denken daar nog over...het zou wel voor mooie foto's zorgen :P



Update 23-08:

Zoals belooft: Fotoverslag verhuizing serverpark 20-08-2009
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes mannen!

Alvast heel veel succes toegewenst met het verhuizen :)
Die nieuwe Xeon lijn 55xx zijn echt mooie processoren! Stuk krachtiger dan de 54xx lijn.

Hoop dat de performance van de DB nog beter word :9 Mij hoor je overigens nu niet klagen hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
You go guys 8-)

Heel veel succes en sterkte gewenst.
En alvast heel veel dank voor de moeite die jullie in 'ons' forum stoppen :}
 
Doet elke MF-er zijn best om de stallingslocatie van zijn/haar geliefde motor niet openbaar te maken, ga jij ff zeggen waar alle die coole foto's bewaard worden |(

Lekker slim, Dude







:+

[me="Grandia"]wil ook wel een colo voor zijn motor[/me]
 
Helden! Je moet toch wat doen hebben tijdens je (kuch) uurtjes herkansingen leren! En s nachts zijn er nog net wat betere dingen te doen dan MFen!
 
Cool :)

Maaruh, 5 disken in een RAID-10?
Of gaat er 1 als hot-spare dienen?

Prima specs verder ;)
Exact. Er wil nog wel eens een hardeschijf het begeven hebben we in de afgelopen jaren ontdekt (ik herinner mij twee kapotte hardeschijven in drie jaar). En aangezien de DB server de belangrijkste schakel is verdiend die een hotspare.
 
O ja, iemand heeft al aangeboden om die fragiele hardware onder politie-begeleiding te verhuizen. We denken daar nog over...het zou wel voor mooie foto's zorgen :P

Ik kan wel even kijken of ik mijn collega's (Group 4 Securicor Beveiliging) in Amsterdam een autootje over hebben :P

En ik ben na 24:00 beschikbaar voor begeleiding (in uniform, ben dan klaar met werken ;) )
 
Nou succes, goeie reden om donderdag eens op tijd te gaan slapen :P

Hebben jullie nou echt geen leven dat jullie midden in de nacht tijd hebben/maken om een beetje ons oeverloze gelul te gaan verhuizen?

Als het serverpark zo groot word dat een vrachtwagen nodig is moet je maar een gil geven kan ik vast wel wat regelen ;)
 
:}

Effe een snel vraagje i.v.m. met de nieuwe servers dan. Zal het forum dan ook nog steeds rond 3.00 tot ruwweg half 4 s'nachts niet beschikbaar zijn of is dit dan ook verleden tijd?
 
Zullen vast hele snelle computers zijn...Vast sneller dan mijn Acer laptop! :+

Goed werk mannen... :}
 
Laatst bewerkt:
Wauw ! twee quad's , 15.000 rpm , dubbele xenon en politie begeleiding.... :+

Succes mannen !
:} :} :}
 
Laatst bewerkt:
ik snap er geen klap van, maar 't zal ongetwijfeld beter, sneller, beterouwbaarder en witter wassen dan vroeger..... ;)

[me="@nne"]heeft grenzeloze bewondering en respect!!!![/me] :}
 
schijnt nogal behoorlijk groot machinepark te zijn...axe heeft geen vestand van computers maar wel van kranen,vrachtwagens en heftrucks.........zeg maar........dusse mocht het nodig zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan