dat lijkt me ook extreme weinig dan rij je meer op de stijfheid van de band dan op de lucht druk die er in zit.
ik rij zelf Downhill mountinbiking ook daar is een minimale druk van 1 bar in de bad vereist. en ik denk dat het zwabberen eerder van de te lage bandenspanning komt dan van de instelling van je voor of achter veering.
hiet kan men toch alleen de rebount of de compression instellen.
verder zou je de sag kunnen veranderen mits dze niet goed is door een zwaarde re veer. maar dan betwijfel ik dat het aan je vering ligt.
Rebount te laag dan :
las je een te lage rebount hebt dan voel je dat je vering stug wordt dus krijg je harde klappen niet lekker smooth. de vering kan zich dan niet snel genoeg terug komen naar zijn oorspronkelijke positie.
Rebount te hoog :
nu voel je dat de motor omhoog stuterd dus het wie wordt van de grond af geketst.
Concluzie :
je moet dus altijd een goede midden weg kiezen. dit is afhankelijk van het te rijden parcour.
Compression:
Compression kun je veranderen als je merkt dat je vering helemaal in gaat bij de meeste veringen wordt hij dan op het einde stugger dus progressiever.
SAG
de sag is afhankelijk van je gewicht en dat van de moter. dit een bepaalde afstand die de vering moet in veren als je er op zit dit moest ongeveer 20 tot 30 % van de gehele veer weg zijn als ik me niet vergis
zou gewoon meer druk er in doen e kijken of het over is. is het dan nog njiet over dan even verder zoeken.
succes