verlagen

Frank1101

Rookie
8 aug 2022
1
0
Verlagen Intruder 1800. Hallo, ik heb gisteren een Intruder 1800 gekocht en wil hem verlagen. Er is een verlagingsset te koop die de motor (achter) met 5 cm verlaagd. Op dit forum las ik echter dat je met verlagen 'moet oppassen met je cardan'. Wie heeft er ervaring mee? En is de voorvork ook te verlagen...?
 
Je cardan komt inderdaad onder een andere hoek. Je kunt je schokbrekers eens demonteren en zien wat je 5cm dieper + de maximale maximale veerweg van je veren doet, dan weet je het zeker.

Voorvork is altijd te verlagen. Je kunt hem zelfs nu een paar cm doorsteken om te zien hoe dat lijkt. Bevalt dat kwa hoogte dan moet je intern andere ''stoppers'' plaatsen om te voorkomen dat je wiel tegen de rest van de motor ramt.

Maar waarom zou je een Intruder verlagen? Met 1.83 zit ik zo ongeveer met de knieën in m'n nek met m'n voeten plat op de grond. Tenzij je korter bent dan 1,50m kan ik het me moeilijk voorstellen dat je moeite hebt om beide voeten plat op de grond te krijgen.
Gooi je die toch al lage motor nog 5cm lager moet je in het vervolg ook routes gaan kiezen zonder verkeersdrempels.
Je hebt nu waarschijnlijk 125mm grondspeling. 5cm omlaag wordt dat 75mm. Dat is nog geen vuistbreedte waarin ook nog geveerd moet worden over drempels, klinker weggetjes etc.
Zou ik zo laag gaan puur voor de looks zou ik een hardtail er van maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan