Verlaging van de maximum snelheid in Nederland naar 100 "Maar dan wel overal"

ja maar......als het me nou nix kan schelen gewoon :?
als ik voor me de weg vrij krijg en over 100 meter staat het licht op rood dan trap ik hem nog ff lekker op zijn staart gewoon omdat het kan....8-)
het lijkt wel of het tegenwoordig allemaal voor nix moet....mij boeit het geen reet of ik 1:10 of 1:15 rij qua verbruik....
idem voor zaken als banden, kettingen ed....gewoon verraggen zoals het je uitkomt en dan weer nieuwe er op..
Gelukkig wordt beleid niet geschreven volgens de mening van eikeltjes zoals jij.
Die post was een reactie op het verhogen van de max voor vrachtwagens en gezien alle vormen van begrenzingen en hoe de meeste chauffs ermee omgaan verwacht ik jouw kinderachtige gedrag niet bij vrachtwagens.
 
Feit 1: op 80 en 100km wegen zijn meer files dan op 130 wegen
....
Ik denk dat mijn mening vrij duidelijk is :+

Ik denk dat de snelheid beter naar 30 km/u kan, het is immers een feit dat er in de 30 km/u zones minder file staat dan op de snelwegen _O-

Je vergelijking / conclusie gaat natuurlijk mank, immers daar waar het druk is ligt de maximumsnelheid met opzet lager (niet visa versa).

Hoe dan ook overal 100, liever niet!!!
 
Overal 100 rijden? Volgens mij gaat dat nooit doorgevoerd worden want dat zou betekenen dat het aantal boetes voor snelheid flink gaat dalen. Op een stukje snelweg van 10km in Nederland heb je 130, 100, 120, 130. En dan nog de onduidelijkheid wat betreft wanneer je een bepaalde snelheid mag rijden en onder welke voorwaarden etc

Meerdere partijen willen af van onduidelijkheid over snelheid A2 (48 miljoen aan boetes, kuch)
Automobilist klaagt over verwarring rond snelheidsverhoging
www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2016/12/100-120-130-we-snappen-het-niet-en-doen-maar-wat

en daarnaast

www.trouw.nl/wetenschap/langzamer-rijden-op-de-snelweg-heeft-nauwelijks-effect-op-de-stikstofbelasting~bf8a5d73/

Politiek Nederland is in ieder geval doorgeslagen. Allemaal regeren op onderbuik gevoel en moraliteit om zichzelf boven een ander te kunnen heffen zodat ze zich beter voelen. Kippen boerderijen tegen de Duitse grens voor miljoenen naar een andere gemeente laten verhuizen terwijl 1 km verderop in Duitsland 2 grote kippenstallen erbij worden gebouwd 8)7. Boeren bij een natuur/moerasgebied allemaal sancties/regels opleggen maar datzelfde gebied in Duitsland wordt volledig afgegraven voor landbouw. He, maar op papier is het goed want het ambtenaartje heeft ervoor geleerd en het is goed voor milieu of zo.
 
Misschien moeten we als volk wel accepteren, of voorstellen, om tijdelijk 100 te gaan rijden, voor zeg 4 maanden. Zo gaat de uitstoot misschien maar weinig omlaag maar dat kleine beetje wat hij onherroepelijk zakt kan worden gezien als compensatie voor andere projecten, misschien kunnen er door invoering van de 100 regel ineens weer 3 grote bouwprojecten doorgaan wat natuurlijk goed is voor economie en werkgelegenheid.

Helaas heeft onze overheid weinig goede naam opgebouwd op het gebied van "tijdelijke" maatregelen.
 
Echt? Meen je.
Doelde op het feit dat door de gelijke snelheid je niet snel achter een vrachtwagen komt te zitten. Minder remmen, minder gas hoeven geven om er langs te gaan want dat hoeft überhaupt niet.
Als het dan om uitstoot en fijnstof gaat scheelt dat wel.
Ik rij heel vaak op de Ring A10 (trajectcontrole 80 km\h) en dat is niet zo.

Hutje mutje op elkaar bumperkleven, want inhalen durven ze niet en wanneer ze het wel durven gaat dat met 1 km\h verschil met daarachter iemand op de bumper geplakt die met 2 km\h verschil er langs wilt.

Zo werkt het hier bij ons. Wij zijn niet zo relaxed als de Canadezen en wij hebben ook niet de ruimte van de Canadezen. Het één zal ongetwijfeld met het ander te maken hebben.

Daarnaast rijden vrachtauto's de snelheid van de GPS en dus sneller dan die automobilist die hem op 80 km\h op de teller houdt, want anders krijgt hij \ zij misschien wel een boete.....
Zit er vervolgens een vrachtwagen geplakt achter een auto die zich daaraan dusdanig irriteert dat die maar een baan opschuift. Heb je vervolgens een vrachtwagen in het midden rijden waardoor de mensen die niet op de linkerbaan horen toch naar de linkerbaan gaan.

Zie daar het effect!!! |(



Bij Utrecht heb je meer ruimte en is het wat beter, maar die luxe met zoveel banen zoals daar heb je op 9 van de 10 plekken niet in NL.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast rijden vrachtauto's de snelheid van de GPS en dus sneller dan die automobilist die hem op 80 km\h op de teller houdt, want anders krijgt hij \ zij misschien wel een boete.....
Zit er vervolgens een vrachtwagen geplakt achter een auto die zich daaraan dusdanig irriteert dat die maar een baan opschuift. Heb je vervolgens een vrachtwagen in het midden rijden waardoor de mensen die niet op de linkerbaan horen toch naar de linkerbaan gaan.
Dat is nog niet eens het ergste.
Een groter probleem is dat 95% van de automobilisten hun snelheid niet constant weet aan te houden.
Ze rijden idd 75km/u (op hun teller 80km/u) maar het schommelen van de snelheid, daar wordt je als vrachtrijder schijtziek van.
Laat je vervolgens de tussenruimte groter dan zitten er zo weer een paar andere tussen en heb je hetzelfde probleem.
Dus schoner die 80-zones? Echt niet, het wisselen van de snelheid en het constant af moeten remmen en weer gas geven doet de uitstoot verhogen.
Enige voordeel van die 80-zones is dat men bewuster wordt van de uitstoot van het automobiel.
 
Toch is het maar net iets meer als 30 jaar geleden dat we in Nederland op de autosnelwegen niet harder mochten rijden als 100km/u.
 
Toch is het maar net iets meer als 30 jaar geleden dat we in Nederland op de autosnelwegen niet harder mochten rijden als 100km/u.
En dit was toen de meest verkochte auto:

'T is toch een beetje achteruitgang om weer langzamer te gaan rijden met moderne auto's
 
Met de vergrijzing hier in het land is straks 45 km/u hard zat. Rijden er alleen nog brommobielen. 😬


bejaarden_rijden.jpg
 
Ach ik zou het niet erg vinden als de maximum snelheid naar 100km/h gaat. Boven de 100 is het rijden op mijn husky niet echt comfy. Voordeeltje, ik wil nog wel eens een keertje een modern 125cc motortje of scootertje hebben voor de leuk of woon/werk. Met 100km/h durf ik daar nog wel de snelweg mee op (de vraag is haalt ie dan wel 100 met mijn niet meer zo goddelijk lichaam en proporties). En tja, 100km/h rijden ipv 130km/h scheelt in de portemonnee zodat ik dat geld weer kan investeren in zonnepanelen enz...

Verder crisis hier, crisis daar. Zometeen weer een echte (financiële) crisis die er aan komt, dan wordt het lachen. :N
 
Alle keren dat ik schade heb gehad (alleen met auto) reed ik onder de 100. Dus mij zou het in ieder geval niet helpen.

Misschien anderen wel. Maar vind het dan vervelend dat een kleine minderheid mij hun wil op wil leggen.
 
Als de snelheden omlaag gaan. Is het voor veel mensen weer sneller om binnendoor te gaan. Oftewel de steden en de wegen die ontlast moeten worden door snelwegen worden dan weer extra belast.

Voor woon werk Is het 37 km over de snelweg. Of 22 door een milieuzone. 3 x raden waar ik langs rij als de snelweg naar 100 gaat...
 
Als de snelheden omlaag gaan. Is het voor veel mensen weer sneller om binnendoor te gaan. Oftewel de steden en de wegen die ontlast moeten worden door snelwegen worden dan weer extra belast.

Voor woon werk Is het 37 km over de snelweg. Of 22 door een milieuzone. 3 x raden waar ik langs rij als de snelweg naar 100 gaat...
Dan is het toch triple winst?
Jij rijd minder km's welke je mogelijk ook nog eens zuiniger per km doet, dubbele uitstoot winst
Het verkeer op de snelweg rijd langzamer waardoor minder uitstoot.
En jij, en mogelijk een merkbaar percentage, rijd niet meer op de snelweg waardoor het daar ook nog eens rustiger is, minder files enzo.

Ik zie je eigenlijk alleen maar voordelen noemen dus.
 
Ondanks dat ik er fel op tegen ben, snap ik af en toe de beleidsmakers niet..
Als ik nu regeringsinspraak zou hebben zou ik voorstellen...
Electrische auto's en waterstof houden 130Kmh als maximum, alle andere auto's 100Kmh

Daarmee maak je het volgens mij nog acceptabel voor de grootste groep en laat je zien dat je ze niet wilt naaien, maar dat je echt voor het milieu bezig bent
 
Ondanks dat ik er fel op tegen ben, snap ik af en toe de beleidsmakers niet..
Als ik nu regeringsinspraak zou hebben zou ik voorstellen...
Electrische auto's en waterstof houden 130Kmh als maximum, alle andere auto's 100Kmh

Daarmee maak je het volgens mij nog acceptabel voor de grootste groep en laat je zien dat je ze niet wilt naaien, maar dat je echt voor het milieu bezig bent
Da's discriminatie. Ik betaal ook gewoon voor mn vervoersmiddel.
 
Dan is het toch triple winst?
Jij rijd minder km's welke je mogelijk ook nog eens zuiniger per km doet, dubbele uitstoot winst
Het verkeer op de snelweg rijd langzamer waardoor minder uitstoot.
En jij, en mogelijk een merkbaar percentage, rijd niet meer op de snelweg waardoor het daar ook nog eens rustiger is, minder files enzo.

Ik zie je eigenlijk alleen maar voordelen noemen dus.

Binnendoor is het dan te druk waardoor je daar weer file krijgt
 
100km/u lijkt me wel stoer; gewoon weer met je veteraan van 1917 de snelweg op...lachuh.
Dan wordt ik een keer niet van de weg gedrukt op m'n ouwe oorlogs-zijklepper..
 
Ondanks dat ik er fel op tegen ben, snap ik af en toe de beleidsmakers niet..
Als ik nu regeringsinspraak zou hebben zou ik voorstellen...
Electrische auto's en waterstof houden 130Kmh als maximum, alle andere auto's 100Kmh

Daarmee maak je het volgens mij nog acceptabel voor de grootste groep en laat je zien dat je ze niet wilt naaien, maar dat je echt voor het milieu bezig bent
Dat is levensgevaarlijk , dan krijg je een snelheidsverschil van 30 km/h . :P
 
Die verlaging naar 100km/u is toch een lachertje. Zijn ze in Den Haag nou zo achterlijk of doen ze maar alsof. Als hier de uitstoot minder word gaat de "schonere" lucht mooi de Noordzee op gezien de wind in Nederland meestal vanuit oostelijke richting komt. Ondertussen knallen onze Duitse oosterburen er vrolijk op los en krijgen wij die lucht over ons heen inclusief die van het Roergebied. Laat staan wat er vanuit de oostblok landen deze kant op komt. Luchtvervuiling kent geen grenzen. Als ze het bedrag wat de lucht hier misschien een procent verbeterd zouden investeren in de meest vervuilende landen die het zelf niet kunnen bekostigen kun je met dat bedrag procentueel veel meer bereiken. Als ieder zogenaamd "welvarend" land dit zou doen zou denk ik wereldwijd wat verbeterd kunnen worden. Ze hebben het hoofdzakelijk over auto's als grote vervuilers maar wat dacht je van de 10 duizenden vliegtuigen die dagelijks op grote hoogte hun vervuilend werk verrichten en waarvan de grote 3 a 4 liter kerosine per seconde verbruiken. Jarenlang is er discussie gevoerd om de snelheid wat te verhogen en nu moet het weer omlaag. Kun je tenminste 's avonds laat en 's nachts op een stille autobaan waar bijna niemand rijd met 100 km/u in slaap sukkelen.

Goed bezig in Den Haag. 8)7_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan