verlengen van de elektra draad ?

masceline

MF veteraan
6 mrt 2009
1.155
0
Wanroij
mijn vraag is of ik zomaar mijn draden kan verlengen doormiddel van een soldeer en een krimkous van de draden van mijn spanningswisselaar en mijn cdi unit?

als ik dit doe geeft dit dan problemen?

denk ik aan :

prestatie van de motor

niet meer starten .....


heeft lengte van de draad te maken met het functioneren van de motor of maakt dat niet zoveel uit?

mijn kameraad sprak over het feit dat er misschien ook special weerstands draad op kan zitten, kan dat kloppen?

en de volgende vraag is dan:

waar kan ik het beste draden kopen voor het verlengen hier van?

elektrospeciaalzaak of toch de motorzaak of.....?
 
Kan geen kwaad. Draden eerst in elkaar vlechten voordat je deze soldeert. Zijn ze wat meer trillings bestendig. Kies alleen de juiste dikte en om het gemakkelijk te maken, dezelfde kleur.
Heb je een hele bos die verlengt moet worden ,knip deze dan niet op dezelfde lengte af zodat alle krimpkousen (=verdikking) niet op dezelfde plek terecht komen.
Edit :Gewoon naar de Hobby electronica zaak.
 
Laatst bewerkt:
Koop wel autokabel en geen lampsnoer.
Maar solderen en afwerken met krimkous gaat prima.
En bovenstaande tip is zeer goed; op regelmatige afstand een verbinding maken en niet op één plek alles doorknippen.

Per kabel krimpkous eromheen en dan een grotere huls over het gehele werk.
 
Als je netjes soldeerd dan kan het heb ik zel ook ooit gedaan en heb ik daarna nog jaren lang probleemloos mee gereden. Wel de juiste dikte pakken en niet de verkeerde aan elkaar vast maken.
 
Zorg ervoor dat de kabel niet kan/moet buigen net na of op het soldeerwerk.
De kabel is op zijn zwakst net na de soldeerverbinding.
Maar zoals hierboven beschreven goed de draden in elkaar vlechten solderen en dan een stevige krimpkous er overheen moet het geen probleem opleveren
 
Terug
Bovenaan Onderaan