Verlichting problemen

veedePee

Rookie
21 sep 2019
4
0
Apeldoorn
Ik ben sinds een paar dagen de bezitter van een kawasaki ZL600 uit 1992. Het is een heerlijk motortje en rijd dan ook prima.

Nadat ik hem gekocht had en naar huis reed bleek dat mijn linker achter knipper het niet deed. Thuis heb ik gecheckt of het aan het lampje lag, maar met het nieuwe lampje deed hij het nog niet.

Werkende rechter knipper omgeruild met links en toen deed links het nog niet. Verder gaan zoeken en toen kwam ik bij het knipperlicht relais uit. Stekkertje was niet goed meer en er rammelde iets in het relais. Ik denk ik koop een nieuw relais. Nieuwe die zelf regulerend en dus ook voor led goed is erop gezet, maar nog steeds geen succes. Probleem blijft.

Iemand enig idee wat een goede vervolg stap zou zijn? En als iemand nog een goed adresje heeft voor een werkplaats handboek dan hoor ik dat ook graag.

Alvast erg bedankt

Bas
 
Vd pee, ga effe zitten en luister goed! Ik vertel dit maar één keer Als je een probleem hebt ga je eerst op M-F vragen voor je nieuwe spullen gaat kopen...
Als de knippers aan één kant werken is de clignoteur niet kapot. Maar daar was je al achter, te laat... Nu heb je het rechter knipperlichtje aangesloten op de linker aansluiting en ging het niet meeknipperen, toch? Andersom, kan je de linker knipper even rechts aansluiten, dan weet je of de knipper kapot is. Het zal haast wel niet want het goede rechter lichtje brandde al niet op links. Dat betekent dat er ergens een onderbreking in de draad vanaf de aansluiting die vanaf de voorkant komt zit. Soms zitten de draden met zijn tweeen in een kabelschoentje en oxideert er één door. Het enige is om je bedrading van voor naar achter te controleren.
Wat je eigenlijk als eerste moet doen is de zwart/gele draad, massa, van het knipperlichtje zelf tegen het frame drukken, iig op een kale plek. Als dan het lampje mee gaat knipperen heb je een massaprobleem. de draad vanaf de stuurschakelaar is groen, daar staat dus het knippersignaal op
 
Vd pee, ga effe zitten en luister goed! Ik vertel dit maar één keer Als je een probleem hebt ga je eerst op M-F vragen voor je nieuwe spullen gaat kopen...
Als de knippers aan één kant werken is de clignoteur niet kapot. Maar daar was je al achter, te laat... Nu heb je het rechter knipperlichtje aangesloten op de linker aansluiting en ging het niet meeknipperen, toch? Andersom, kan je de linker knipper even rechts aansluiten, dan weet je of de knipper kapot is. Het zal haast wel niet want het goede rechter lichtje brandde al niet op links. Dat betekent dat er ergens een onderbreking in de draad vanaf de aansluiting die vanaf de voorkant komt zit. Soms zitten de draden met zijn tweeen in een kabelschoentje en oxideert er één door. Het enige is om je bedrading van voor naar achter te controleren.
Wat je eigenlijk als eerste moet doen is de zwart/gele draad, massa, van het knipperlichtje zelf tegen het frame drukken, iig op een kale plek. Als dan het lampje mee gaat knipperen heb je een massaprobleem. de draad vanaf de stuurschakelaar is groen, daar staat dus het knippersignaal op
Ik zeg goed verhaal! Ik ben echt een leek en ja ik ben misschien wat voorbarig geweest..

Dankzij jou ben ik er nu achter dat ik een massa probleem heb. Ik heb het alleen niet gedaan zoals jij zei. De kleuren zijn bij de achter knippers wit/zwart en zwart.

Heb nu de zwart gele draad onder het zadel los getrokken en er een draadje ingestoken en die tegen het frame gehouden. En warempel.. hij knippert mee.. Niet van harte en de rest doet ook mee..

Wat zijn vervolg stappen? Alle connectoren controleren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan