verlichting yamaha

henkh2

Rookie
25 mei 2009
12
0
de verlichting van mijn yamaha 920 uit 1988 gaat stapgewijs uit
gisteren deed m,n achterlicht het niet en daar is vandaag de bijde achterknipperlichten bij gekomen.
heb stroom genoeg om te starten .en dat is al heel wat.
heeft iemand daar een iedee over of ervaring mee?
 
ik heb er zo geen ervaring mee maar mischien kan ik toch een beetje helpen

één uit 1988 da kan haast niet zijn in 1981 tm 1983 gemaakt dus zou dan wel op kenteken zijn gekomen op 1988.

ik heb met mijn 750 meestal als ik te weinig stroom heb om te starten dat de voor knippers gaan branden heb nog nooit gehoort dat de lampen staps gewijs uit gaan zijn de zekeringen en de ralis nog goed en hebben de lampen wel genoeg massa(-) schoon contact op het frame.

ga er eigenlijk wel van uit dat je alle lampjes heb gecontroleert en heb schoon gemaakt voor goed contact


wat voor een 920 is het met cardan of ketting dit is puur intresse ;)
 
je hebt gelijk wat de leeftijd betreft ,deze moters zijn in 1986 voor het laatst gemaakt
en later ingevoert omdat ze niet verkocht werden of zo.dus voor hetzelfde geld is het eentje uit 83.
en deze is met kardan.
en het type is een yamaha 920 xv virago
het is dus een amerikaan of kanadees..er zit een boortcomputer op.dus je kunt digi,,voor die tijd best hip ,,, mijlen of km kiezen...wat wel lastig is dat de dagteller mijlen aangeeft

en ja ik heb de lampies schoongemaakt stekkers los en dicht..ziet er allemaal schoon uit ...


henk
 
je hebt gelijk wat de leeftijd betreft ,deze moters zijn in 1986 voor het laatst gemaakt
en later ingevoert omdat ze niet verkocht werden of zo.dus voor hetzelfde geld is het eentje uit 83.
en deze is met kardan.
en het type is een yamaha 920 xv virago
het is dus een amerikaan of kanadees..er zit een boortcomputer op.dus je kunt digi,,voor die tijd best hip ,,, mijlen of km kiezen...wat wel lastig is dat de dagteller mijlen aangeeft

en ja ik heb de lampies schoongemaakt stekkers los en dicht..ziet er allemaal schoon uit ...


henk

Staat er spanning op de stekkers, of niet?

En hoe veel spanning?

Even meten met lopende motor en even de toerantallen varieren. Kan namelijk ook defectje in SR zijn...
 
je hebt gelijk wat de leeftijd betreft ,deze moters zijn in 1986 voor het laatst gemaakt
en later ingevoert omdat ze niet verkocht werden of zo.dus voor hetzelfde geld is het eentje uit 83.
en deze is met kardan.
en het type is een yamaha 920 xv virago
het is dus een amerikaan of kanadees..er zit een boortcomputer op.dus je kunt digi,,voor die tijd best hip ,,, mijlen of km kiezen...wat wel lastig is dat de dagteller mijlen aangeeft

en ja ik heb de lampies schoongemaakt stekkers los en dicht..ziet er allemaal schoon uit ...


henk
Als de dagteller mijlen aangeeft, dan is het dus een amerikaan. Canada is volkomen metrisch als ik me niet vergis.

De XV920 is geproduceert tot en met 1983, alle gegevens houden in 1983 op, de motor is in de lijsten vanaf 1984 niet meer te vinden.

De electrische systemen van Yamaha's uit begin jaren 80 zijn niet de allerbeste.
Als je er zin en tijd voor hebt, kun je het beste zelf een nieuwe kabelboom fabriceren aan de hand van de oude.....dit is wel een takkewerk hoor....

Ik denk dat je ergens een foutje in de bedrading hebt. Trek de koplamp (voorste gedeelte) er eens vanaf en controleer en reinig de stekkers.)

Veel succes!
 
Als de dagteller mijlen aangeeft, dan is het dus een amerikaan. Canada is volkomen metrisch als ik me niet vergis.

De XV920 is geproduceert tot en met 1983, alle gegevens houden in 1983 op, de motor is in de lijsten vanaf 1984 niet meer te vinden.

De electrische systemen van Yamaha's uit begin jaren 80 zijn niet de allerbeste.
Als je er zin en tijd voor hebt, kun je het beste zelf een nieuwe kabelboom fabriceren aan de hand van de oude.....dit is wel een takkewerk hoor....

Ik denk dat je ergens een foutje in de bedrading hebt. Trek de koplamp (voorste gedeelte) er eens vanaf en controleer en reinig de stekkers.)

Veel succes!
hier sluit ik me volledig bij aan, maar volgens mij zitten er niet aleen achter, maar ook onder de koplamp nog sekkertjes, en onder het zadel, en alle contacten met relais aansluitingen enzo, gewoon ALLES na nalopen
 
het zijn er inderdaad een heleboel. maja ik moet ergens beginnen .of de compleete boom vervangen.nieuw zal er wel niet meer zijn maar op de sloop nog wel ..of ze beter zijn ?.
er zitten onder het zadel ook diverse relais .zijn die niet te varvangen voor nieuwe?
uit een auto bv.die dingen schakelen toch aan uit aan uit?
of zit ik ernaast



hen k
 
het zijn er inderdaad een heleboel. maja ik moet ergens beginnen .of de compleete boom vervangen.nieuw zal er wel niet meer zijn maar op de sloop nog wel ..of ze beter zijn ?.
er zitten onder het zadel ook diverse relais .zijn die niet te varvangen voor nieuwe?
uit een auto bv.die dingen schakelen toch aan uit aan uit?
of zit ik ernaast



hen k
Een nieuwe kabelboom zou de volgende moeten zijn:

24M-82590-50-00 WIRE HARNESS ASS'Y

Kost US$181,- bij Bikebandit.com

Voor dat geld zou ik niet lang gaan klooien......

Als je wilt hobbyen:
Het zijn meestal niet de relais (die gewoon bij Yamaha leverbaar zijn, trouwens), maar werkelijk de stekkerverbindingen en de kabels zelf. Draadbreuken komen bij de oudere Yammies wel vaker voor. Het beste is een wph te bezorgen, waar de aansluitschema's in staan en dan elk draadje doormeten......takkewerk, maar je vind het probleem wel.....
Eventueel zou je nog een draadbrug kunnen leggen (verrotte stukken eruit knippen en nieuwe draad erin solderen....)....

Is wel even werk...

Sloperijen hebben meestal niet veel van dit oud spul.
Probeer eens Guido Broux in Opglabeek (B) of GSM in Zolder-Beringen (B)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan