Verplicht verzekeren?

eigenlijk ieder jaar maar met een brik/oldtimer komt die tweede keer er maar niet van !! foutje in hun systeem, heb er 4 geschorst en heb elk maar 1x betaald ..
 
...maar als je niet verlengd, gebeurt er gelukkig niks :}

......tot het acceptgiro's van het CJIB en MRB begint te regenen als men het kentekenbestand tegen het verzekeringsbestand legt en ziet dat een bepaald kenteken niet geschorst is, maar ook niet verzekerd is en de houderschapsbelasting niet betaald is. Dan krijgt de kentekenhouder toch echt een bekeuring en een naheffing van de dienst MRB. Schorsen van het kenteken en indien noodzakelijk het handhaven van deze schorsing is namelijk een verantwoordelijkheid van de kentekenhouder en niet van de RDW. Je kunt je dus niet verschuilen achter het feit dat RDW en MRB je 'vergeten zijn'.

Nee, ..... leuker kunnen ze het niet maken. Helaas '(
 
......tot het acceptgiro's van het CJIB en MRB begint te regenen als men het kentekenbestand tegen het verzekeringsbestand legt en ziet dat een bepaald kenteken niet geschorst is, maar ook niet verzekerd is en de houderschapsbelasting niet betaald is. Dan krijgt de kentekenhouder toch echt een bekeuring en een naheffing van de dienst MRB. Schorsen van het kenteken en indien noodzakelijk het handhaven van deze schorsing is namelijk een verantwoordelijkheid van de kentekenhouder en niet van de RDW. Je kunt je dus niet verschuilen achter het feit dat RDW en MRB je 'vergeten zijn'.
:^
 
Mensen die alleen in de zomermaanden rijden moeten dan alleen voor dat ene half jaar verzekeren en dan schorsing betalen en in voorjaar weer melden dat ze er mee gaan rijden en na en half jaar weer moeten schorsen? Wegenbelasting kon je betalen op 2 manieren. Hele jaar of alleen de warme helft van het jaar. Dat had ik paar jaar geleden begrepen. Dacht dat ie de andere maanden automatisch geschorst was
 
Wegenbelasting kan je inderdaad op een paar manieren betalen, maar er is slechts één manier de goede: alles in 1 keer. Dan krijg je namelijk 50% korting :) . Ze konden het dus toch leuker maken!
 
Maar wegenbelasting is iets anders dan verzekering...
Daarom kan je de wegenbelasting voor een jaar betalen
(tegen het bedrag van een half jaar), en hebben sommige
verzekeringen de mogelijkheid voor een "winterstop".

(maar je kunt bij sommige maatschappijen goedkoper voor
een heel jaar verzekeren dan bij een andere maatschappij
voor een half jaar).

En dan natuurlijk het ongemak dat je op zulke heerlijke
winterdagen als gister (en vandaag toch ook) niet eens
lekker even een stukje kunt gaan toeren....
Geen kouweklauwenritten, warmechocotoer....
Dan mis je toch wat?

 
Zeg Johan, die foto's met de motor van Henk-Jan en zijn monteurs in het topic Index > Algemene motorpraat > Vakantiefoto's Nurburgring, zou je mij die op willen sturen? Ik kan je email adres niet zien, maar ik was één van die monteurs!

Ik zou het wel op prijs stellen als ik ze mocht ontvangen.

Mvg.

Edwin van Eck
Stichting Racing Promotion
Edje_2243@hotmail.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan