• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Verschil CBR600F vs. CBR600F Sport

Jornowski

Rookie
Lid geworden
24 sep 2007
Waarderingsscore
0
Na het nodige speurwerk op internet ben ik nog niet veel wijzer geworden over wat nu de wezenlijke verschillen zijn tussen een CBR600F (2001-2003) en een CBR600F Sport (2001-2003). Na het vergelijken van beknopte specificaties heb ik ook geen verschillen kunnen ontdekken. Hoe is dan het prijsverschil in nieuwwaarde van zo'n €3000 te verklaren?

Weet iemand overigens de exacte nieuwwaarde van de CBR600F Sport?

Ik weet dat je bij de 600f de vering niet kan afstellen,

verdere verschil is mij ook niet echt duidelijk behalve het andere kontje..

Het verschil is niet zo groot en heeft er voornamelijk mee te maken dat de CBR-Sport de basis was voor de WK SS600 fietsen van die jaren.
Er zitten dus wat verschillen in de kop (veren/klepdiameter ?), blok en overbrenging (in het blok) zodat de CBR-Sport beter te tunen was en (veilig) meer toeren kon maken als de F.
Verder is er het cosmetische verschil van de kont en had de Sport geen middenbok.
Dat was het wel zo'n beetje, niet echt schokkend dus.
Heb zelf een Sport voor op het circuit, makkelijke fiets om snel te rijden (typisch Honda dus...)

Het verschil is niet zo groot en heeft er voornamelijk mee te maken dat de CBR-Sport de basis was voor de WK SS600 fietsen van die jaren.
Er zitten dus wat verschillen in de kop (veren/klepdiameter ?), blok en overbrenging (in het blok) zodat de CBR-Sport beter te tunen was en (veilig) meer toeren kon maken als de F.
Verder is er het cosmetische verschil van de kont en had de Sport geen middenbok.
Dat was het wel zo'n beetje, niet echt schokkend dus.
Heb zelf een Sport voor op het circuit, makkelijke fiets om snel te rijden (typisch Honda dus...)
Ah, zo ja. Bedankt voor je informatie. Weet je toevallig ook de nieuwwaarde van de Sport destijds? Want volgens mij zat er wel zo'n €3000 prijsverschil tussen de twee. Dat is wel veel dan.

Dus, zo'n €10.900 in 2002,....ja dat had ik al verwacht. De huidige nieuwwaarde van de F is €8000 dus dat scheelt dan inderdaad zo'n €3000. Toch best wel veel eigenlijk. Hoe kan het trouwens dat het huidige model F al 6 jaar min of meer onveranderd is (qua uiterlijk)?

Laatst bewerkt:
Dus, zo'n €10.900 in 2002,....ja dat had ik al verwacht. De huidige nieuwwaarde van de F is €8000 dus dat scheelt dan inderdaad zo'n €3000. Toch best wel veel eigenlijk. Hoe kan het trouwens dat het huidige model F al 6 jaar min of meer onveranderd is (qua uiterlijk)?

€ 8000 voor de F van nu is natuurlijk wel een speciale prijs, hij was voorheen € 9999.
Denk dat Honda er gewoon niks meer aan doet qua ontwikkeling en zich concentreert op de ontwikkeling van de CBR 600 RR en nieuwe modellen, al wat ze hiervan verkopen is gewoon mooi meegenomen :?

€ 8000 voor de F van nu is natuurlijk wel een speciale prijs, hij was voorheen € 9999.
Denk dat Honda er gewoon niks meer aan doet qua ontwikkeling en zich concentreert op de ontwikkeling van de CBR 600 RR en nieuwe modellen, al wat ze hiervan verkopen is gewoon mooi meegenomen :?

Dat wist ik niet, dat de F voorheen altijd €9999 heeft gekost. Wat wordt verstaan onder voorheen dan? Tot 200....?

En waarom wordt die tegenwoordig €2000 goedkoper aangeboden?

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat de CBR 600F aan een langzame dood sterft, denk niet dat ze nog een nieuwe gaan uitbrengen. Al concurreert ie nu qua prijs wel heel scherp met de SV650 en die volle kuip bandit, gsx600f. Je krijgt erg veel voor je geld bij de Honda.

Maar ze zullen zich zoals eerder gezegd toeleggen op de 600rr, en de ontwikkelingskosten zijn bij de F er nu echt al lang uit, waardoor je nu voor 8000 euro een hele complete fiets kan halen.

Ik weet dat je bij de 600f de vering niet kan afstellen,

verdere verschil is mij ook niet echt duidelijk behalve het andere kontje..

:Y
de "F" is wel volledig afstelbaar in vering
het verschil zit erin dat de "sport" een sport versnellingsbak heeft die verwisselbaar is
en bij de F is dit gewoon een vaste versnellingsbak
en op de sport zit een 1 tands groter achtertandwiel 46 ipv 45
das alles en dat kontje dan

Terug
Bovenaan Onderaan