Verschil tussen een goedkoperen en duurdere paddockstand/ bobbins

@ZedaWick ; ik heb zojuist een M-Style paddockstand besteld (die is nog onderweg) maar realiseerde me pas later dat ik dan ook een inrijklem moet aanschaffen. Het vergt namelijk wel wat handigheid om in je eentje een motor op de stand te krijgen. Je staat achter de motor en houdt hem met een hand aan zijn kont overeind en met de andere hand/voet wordt de stand eronder gewurmd. Aangezien ik een kapotte schouder heb begin ik daar niet aan. Dus eerst met het voorwiel in de inrijklem, dan staat de motor redelijk stabiel rechtop en dan kun je op je gemak de paddockstand eronder zetten. Helaas wel dubbel zo duur uit als gepland. Nou ja, niet voor het eerst.
 
En goede bobbins maken ook een heel groot verschil.
Van de zomer nog mijn gloednieuwe motor laten klappen.
Hij staat momenteel ook bizar schuin op de zijstandaard door lagere banden.
Had er veel aan geklust en na het opruimen nog even een paar andere bobbins er op.
"Oh ja, die had ik ook nog."
Zwart staat hem beter dan blauw. :9

Een paar dagen later op het circuit in het buitenland snel opbokken en het schiet er dus naast in een onbewaakt ogenblik.
Ik had toch pas alles afgesteld. :?
Bedacht me daarna pas de blijkbaar iets andere hartafstand.

Niet dubbel gecheckt. My bad. :')
Even te veel ballonnen in de lucht gehouden.
 
Laatst bewerkt:
Op zijn allersimpelst: twee passende bouten met bijbehorende contramoet als bobbin. En twee assteunen (ca €30) als "opbokker". Assteunen op je juiste hoogte afstellen. Een zijde van de motor erop (motor staan dan wel iets schuin), andere zijde erop. En klaar is Kees! En dat dit perfect kan, en niet wiebelig en/of onbetrouwbaar is heeft de praktijk bij mij (in het verleden weliswaar, heb nu ook diverse paddockstands...) bewezen.
 
Ik weet zeker dat er artikelen zijn, waarin jij een fijnproever bent. Jij slaapt op elk willekeurig kussen, eet willekeurig welke pindakaas, rijdt willekeurig welke motor, en je seksuele partner maakt ook niks uit, als het maar een hartslag heeft? :+

Die paddock maakt wel degelijk verschil. Ik heb een super stevige, uit 1 stuk, die exact op de bobbins past. En omdat ik flinke kilometers maak, gebruik ik 'm 40x per jaar. Dus ik wilde een goeie. Even nadenken voordat je geld uitgeeft, dat vind ik verstandig voor portemonnee en milieu.

Ik heb een circuit fiets staan en die heeft geen standaard. Op een gemiddelde track day gebruik ik een paddock stand waarschijnlijk vaker dan jij in een jaar ;). Aan zo'n ding is echt niks spannends aan, maar je kunt het natuurlijk heel belangrijk maken. Wat je wil :+.
 
En wat als er geen voorzieningen zijn voor bobbins? Heb verschillende motoren gehad met schroefdraad in de achterbrug maar de laatste drie hadden dat niet. Zelf tappen kan maar er is er ook een bij met een achterbrug van ovalen buis.
 
En wat als er geen voorzieningen zijn voor bobbins? Heb verschillende motoren gehad met schroefdraad in de achterbrug maar de laatste drie hadden dat niet. Zelf tappen kan maar er is er ook een bij met een achterbrug van ovalen buis.
Centraal heffen / motorlift.
Of bobbins via een gehele after market kettingspanner.
Maar in het laatste geval kan je meestal geen wiel wisselen.
 
Denk dat ik toch maar gewoon ga combineren met een inrijklem. Heb ik tenminste een goed excuus en ligt het niet aan mijn dunne armpjes.
Een centerstand was ook een optie maar wel een stuk prijziger. Had ik moeten doen voor ik die paddockstand aanschafte. Dat M-Style ding is vandaag binnen gekomen en lijkt in ieder geval robuust.
 
Denk dat ik toch maar gewoon ga combineren met een inrijklem. Heb ik tenminste een goed excuus en ligt het niet aan mijn dunne armpjes.
Een centerstand was ook een optie maar wel een stuk prijziger. Had ik moeten doen voor ik die paddockstand aanschafte. Dat M-Style ding is vandaag binnen gekomen en lijkt in ieder geval robuust.
Heb je een holle achteras?
 
En wat als er geen voorzieningen zijn voor bobbins? Heb verschillende motoren gehad met schroefdraad in de achterbrug maar de laatste drie hadden dat niet. Zelf tappen kan maar er is er ook een bij met een achterbrug van ovalen buis.
Inrijklem icm met een schaarkrikje achteraan onder het blok doe ik vaak bij motoren waar een paddockstand minder handig is.
 
Paddockstand met lepels kan ook.

IMG_2760.jpeg
 
Zoiets heb ik nu binnen gekregen van M-Style, soort lepels. Maar ik maak me ook wel zorgen om een 'downsider'. Inrijklem maar erbij doen om dat te voorkomen. Zal eens bij Datona kijken. Tweedehands aanbod is niet groot en de meesten zijn dan ook nog om in een aanhanger te schroeven, niet vrijstaand. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan