Verschil helmen

Kanjer12

MF'er
15 okt 2023
41
39
Hoi ik vroeg me af of jullie mij misschien kunnen helpen wat duidelijkheid te krijgen mijn instructeur zegt dat mijn brommer helm impreciepe voldoet voor op de motor tijdens lessen en examen maar cbr zegt specifiek "goedgekeurde motor helm" ik heb ook al op google gezocht maar kon alleen maar vinden dat er wettelijk geen verschil in is ik heb op het moment een mt thunder 3 carrier helm hij word in sommige winkels als scooter helm.verkocht en sommige verkopen hem als motor helm wat het nou niet echt duidelijker maakt misschien weten jullie het antwoord alvast bedankt in ieder geval (wil niet bij het cbr staan van tja geen motorhelm dus gezakt of zo iets tegen die tijd )
 
20231119_032850.jpg


20231119_032934.jpg



:t
 
Zou het kunnen, dat het CBR met scooterhelm eigenlijk jethelm bedoelt? D.w.z. een helm zonder kinstuk. Ik kan me best voorstellen dat ze dat onderscheid maken. Dat gezegd hebbende, die helm van jou ziet er prima uit, en gaat echt wel voldoen. Op sommige Engelse websites wordt jouw helm gewoon als motorhelm beoordeeld.
 
Zou het kunnen, dat het CBR met scooterhelm eigenlijk jethelm bedoelt? D.w.z. een helm zonder kinstuk. Ik kan me best voorstellen dat ze dat onderscheid maken. Dat gezegd hebbende, die helm van jou ziet er prima uit, en gaat echt wel voldoen. Op sommige Engelse websites wordt jouw helm gewoon als motorhelm beoordeeld.
Op internet kan je altijd wel ergens je gelijk vinden.
 
Vandaag bij biker outfit in amsterdam geweest voor nieuwe helm niks geks uiteraard omdat ik nog aan het lessen ben zonde om dan al met honderden euro.s te strooien
 
Laatst bewerkt:
kwam samen met de verkoper uit op een ls2 ff811 vector 2 uit ken het type of merk niet maar goed gekeurd volgens de nieuwe ece 22.06 (helaas nog geen sharp rating) kent iemand dit merk ? Zo ja wat kun je me er over vertellen
 
Eerste filmpje oude helm 2e nieuwe wat een verschil kan iemand beoordelen of de nieuwe nu wel goed zit aan de hand van het filmpje ?
 

Bijlagen

  • VID_20231119_061248.mp4
    15,6 MB
  • VID_20231120_205634.mp4
    32,4 MB
Van wat ik zo kan zien lijkt die tweede beter te zitten, als in: minder heen en weer te gaan doordat ie meer klemt?
Lastig zo van een filmpje te bepalen!
Voor mijzelf is het bij het passen van belang: - krijg ik die helm uberhaupt over mn plofkop heen;
- worden mn wangen goed aangedrukt maar kan ik nog wel praten zonder dat de binnenkant van mn wangen tussen mn tanden komt?
- en last but not least; drukt ie niet op mn voorhoofd (maw zit ie na enige tijd nog steeds enigszins comfortabel)
:) succes met zoeken!
 
Van wat ik zo kan zien lijkt die tweede beter te zitten, als in: minder heen en weer te gaan doordat ie meer klemt?
Lastig zo van een filmpje te bepalen!
Voor mijzelf is het bij het passen van belang: - krijg ik die helm uberhaupt over mn plofkop heen;
- worden mn wangen goed aangedrukt maar kan ik nog wel praten zonder dat de binnenkant van mn wangen tussen mn tanden komt?
- en last but not least; drukt ie niet op mn voorhoofd (maw zit ie na enige tijd nog steeds enigszins comfortabel)
:) succes met zoeken!
Heb indd lopen passen bij biker outfit in amsterdam verkoper hadt eerst een xxl gepakt hij ging wel over mijn hoofd maar volgens hem te hoog vergeleken met de wenkbrauwen hij knijpt me wangen samen tot zover zeg maar dat ik net niet me mond dicht kan doen op een normale manier dan bijt ik net op het laatste beetje wang zeg maar voor drukpunten gaf hij de tip ga thuis even een half uur of zo tv kijken met de helm op mocht hij rode plekken geven laat de stickers er op kun je hem omruilen ja ik vind het ook lastig haha moet in mijn ervaring toch op de verkoper vertrouwen elke helm is toch anders blijkt maar weer sinds dit zelfde maat is als de mt maar de mt heeft nog nooit zo op mijn wangen gedrukt hij heeft de zelfde bewegingen gedaan als ik in het filmpje en heb nog even hier thuis geschudt als op een hardcore feest 😅 voelde hem niet over mijn wangen verschuiven neem aan dat dat een goed teken is
 
Terug
Bovenaan Onderaan