Tip:
Op alle motoren met analoge klokken hoef je alleen maar te kijken naar de onderlinge stand van de wijzers (dus niet rekenen aan de getalletjes, gewoon kijken welke wijzer voor of naloopt)
(observeer hoe ik mij bedwing te roepen "waar heb je in hemelsnaam een versnellingsindicator voor nodig" - want dat zou of topic zijn. Kennelijk is het handig voor beginnende bestuurders)
Je hebt gelijk - als Rossi een Gipro gebruikt op zijn 220-achterwiel-PK / slicks / circuit motor, dan kan ik eigenlijk ook niet zonder. Ik zie mijn dwaling, excuus
Tip:
Op alle motoren met analoge klokken hoef je alleen maar te kijken naar de onderlinge stand van de wijzers (dus niet rekenen aan de getalletjes, gewoon kijken welke wijzer voor of naloopt)
(observeer hoe ik mij bedwing te roepen "waar heb je in hemelsnaam een versnellingsindicator voor nodig" - want dat zou of topic zijn. Kennelijk is het handig voor beginnende bestuurders)
zo dacht ik er ook over, nog nooit zo'n ding nodig gehad en denk het ook niet nodig te gaan hebben...
maar een ieder moet doen wat hem goed lijkt/geld kost.
Of je uiteindelijk wel of niet zon ding monteert is geheel je eigen keuze net als banden wel of niet proppen of olie wel of niet vervangen.... echter heeft dit niks te maken met rij-ervaring of het feit of je wel of niet een beginnende bestuurder bent.
weet je wat het vooral is;
de WOW factor, "kijk eens wat ik heb"
ik rijd al 15 jaar zowat en weet, hoor precies en voel precies waar ik "zit" door de toeren die de motor maakt met bijpassende snelheid, [onder andere] daar heb ik niet eens mijn RPM teller voor nodig,
en nee; ik ben zeker geen supermens..
tis een "gevoel" zullen we maar zeggen,
ik vind dit een beetje vergelijkbaar met het verhaal dat een beginnende automobilist zijn radio niet hard moet zetten omdat ie anders niet hoort hoeveel toeren de motor moet maken om fatsoenlijk te kunnen optrekken in 1e versnelling...
niet dan?
dat het voor een circuit heel anders is en wel wat kan toevoegen kan ik helemaal begrijpen, daar rijden ze op 1/10 secondes.
maar op de openbare weg heb je dat niet echt nodig.
*vind ik*
maar daar ging het topic niet over,
TS veel plezier met je indicator.
Dank u daar doelde ik op....
Het heeft niks te maken met vermogen, banden of rijstijl....
Jij geeft in je post aan dat alleen een beginnende en dus onervaren bestuurder hier wat aan heeft en probeert vervolgens met sarcastische "lees niet dat ik schreeuw" argumenten aan te geven dat een ieder die een gear indicator gemonteerd heeft dus niet voldoende rijervaring heeft om zonder te kunnen.