Verstelbare nokkenastandwiel

CrashHouse

Die hard MF'er
22 feb 2003
312
0
Nederland
Wie-o-wie heeft hier ervaring met merken, kwaliteit etc? MIjn motor wordt van de winter weer beter afgesteld en ik kreeg de tip om uit te kijken naar vertelbare nokkenastandwielen, omdat daar leuk winst mee te behalen valt tegen een 'normaal' geldbedrag. Ik heb alleen op internet gekeken en vind doorgaans alleen zulke dingen voor auto's.

Wie kan mij wijzer maken?

ThanX! ;)

ps: Is voor een ZX-6RR uit 2003.
 

MotoX

Die hard MF'er
16 aug 2003
558
1
's Hertogenbosch
de schroefgaten van je tandwielen kun je wat ovaal (laten) maken (ongeveer 1/2 tot één schroefbreedte) hierdoor kun je de "overlap" en kleppentiming beïnvloeden.
De vermogensband kun je hierdoor "verschuiven"

zoals altijd betekent met deze verandering:
meer vermogen=smallere powerband op een hoger toerental.
 

CrashHouse

Die hard MF'er
22 feb 2003
312
0
Nederland
Ik ben bang dat als je dat zelf doet o.i.d. dat ten koste gaat van de balans. Kan ze namelijk niet zelf uitbalanceren. En met een motorblok dat 15000 toeren per minuut draait is het wel prettig als ze niet uit balans zijn. Of weet je een bedrijf dat daar ervaring mee heeft / goed daar in is?
 
Laatst bewerkt:

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
Ik ben bang dat als je dat zelf doet o.i.d. dat ten koste gaat van de balans. Kan ze namelijk niet zelf uitbalanceren. En met 15000 toeren per minuut is het wel prettig als ze niet uit balans zijn. Of weet je een bedrijf dat daar ervaring mee heeft / goed daar in is?
Nokkenassen die 15000 toeren draaien , dat betekent dat je krukas 30000 toeren draait :X


Wat rij jij in godsnaam dan ????
 

SpeedYveS

MF veteraan
10 jan 2003
2.328
0
Jan Smit Power parts heeft die asjes compleet en alleen tw's gewoon liggen, kan het ook vast voor je aanpassen. Als hij dat doet zou ik niet bang zijn voor de balans.
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
Nog iets zinnigs te melden? ;)
Jawel,

Dat het goed te doen is , alleen je moet wel weten tot hoever je kan verdraaien.

Dat uitfrezen is ook niet zo moeilijk, want je freest het gat iets ovaal in de cirkel vorm van je tandwiel.
Dus balanceren is niet echt van belang op zo een klein tandwiel en de omtrek.
 

CrashHouse

Die hard MF'er
22 feb 2003
312
0
Nederland
Jawel,

Dat het goed te doen is , alleen je moet wel weten tot hoever je kan verdraaien.

Dat uitfrezen is ook niet zo moeilijk, want je freest het gat iets ovaal in de cirkel vorm van je tandwiel.
Dus balanceren is niet echt van belang op zo een klein tandwiel en de omtrek.
Ik ga het ook niet zelf doen, ben wel een handige amateur, maar zo handig ook weer niet. Een vriend van mij heeft een vermogensbank en heeft momenteel een stageloper in dienst van de HTS. Deze jonge is gespecialiceerd op het gebied van in- en uitlaatpoorten. Door die vriend is de suggestie gedaan om een verstelbaar tandwiel te maken/installeren omdat dat prijstechnisch gezien een leuke winst op kan leveren. Ook daarom was ik nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
38
Weert
Bezoek site
De winst die daarmee te behalen valt, valt wel mee.
Terecht is hier eerder opgemerkt dat het vemogen wat 'verschoven' kan worden, meer ook niet! (of de nokkenassen moeten wel erg beroerd gestaan hebben)
 

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
1
www.yeager.50megs.com
de schroefgaten van je tandwielen kun je wat ovaal (laten) maken (ongeveer 1/2 tot één schroefbreedte) hierdoor kun je de "overlap" beinvloeden
De overlap wordt bepaald door de hoek tussen in- en uitlaat nok, leg mij es uit hoe je dit met z'on tandwiel kan veranderen.
 
Laatst bewerkt:

CrashHouse

Die hard MF'er
22 feb 2003
312
0
Nederland
De winst die daarmee te behalen valt, valt wel mee.
Terecht is hier eerder opgemerkt dat het vemogen wat 'verschoven' kan worden, meer ook niet! (of de nokkenassen moeten wel erg beroerd gestaan hebben)
Uit de stukjes op het internet heb ik begrepen dat zo'n fiets fabriekaf met een 'gemiddelde timing' van de nokkenas wordt afgeleverd en dat hij het exact timen op de individuele motorfiets een leuke winst zou kunnen opleveren, of is dit verkooptaal? Mijn fiets is reeds voorzien van een PCIIIusb en een complete Laser Works uitlaatsysteem. Het gaat mij niet eens zozeer om het topvermogen, alswel om een betere vermogenskromme.
 

CrashHouse

Die hard MF'er
22 feb 2003
312
0
Nederland
Ik denk dat een zx6rr wel 2 nokkenassen heeft, eentje voor de inlaat kleppen en eentje voor de uilaten kleppen. Dan kan je de hoek (overlap) dus wel veranderen, niet?
Als je uitgaat van het afzonderlijk timen van de in- en uitlaatkleppen dan zou dat wel logisch zijn ja...
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.136
38
Weert
Bezoek site
Uit de stukjes op het internet heb ik begrepen dat zo'n fiets fabriekaf met een 'gemiddelde timing' van de nokkenas wordt afgeleverd en dat hij het exact timen op de individuele motorfiets een leuke winst zou kunnen opleveren, of is dit verkooptaal? Mijn fiets is reeds voorzien van een PCIIIusb en een complete Laser Works uitlaatsysteem. Het gaat mij niet eens zozeer om het topvermogen, alswel om een betere vermogenskromme.
Misschien dat er iets meer vermogen uitgehaald kan worden, en het koppel iets sterker kan worden, maar verwacht geen wonderen.