Nokkenassen die 15000 toeren draaien , dat betekent dat je krukas 30000 toeren draaitIk ben bang dat als je dat zelf doet o.i.d. dat ten koste gaat van de balans. Kan ze namelijk niet zelf uitbalanceren. En met 15000 toeren per minuut is het wel prettig als ze niet uit balans zijn. Of weet je een bedrijf dat daar ervaring mee heeft / goed daar in is?
Nokkenassen die 15000 toeren draaien , dat betekent dat je krukas 30000 toeren draait
Wat rij jij in godsnaam dan ????
Met waterkoelingOverklokte ZX6rr
Jawel,Nog iets zinnigs te melden?
Jawel,
Dat het goed te doen is , alleen je moet wel weten tot hoever je kan verdraaien.
Dat uitfrezen is ook niet zo moeilijk, want je freest het gat iets ovaal in de cirkel vorm van je tandwiel.
Dus balanceren is niet echt van belang op zo een klein tandwiel en de omtrek.
De overlap wordt bepaald door de hoek tussen in- en uitlaat nok, leg mij es uit hoe je dit met z'on tandwiel kan veranderen.de schroefgaten van je tandwielen kun je wat ovaal (laten) maken (ongeveer 1/2 tot één schroefbreedte) hierdoor kun je de "overlap" beinvloeden
De winst die daarmee te behalen valt, valt wel mee.
Terecht is hier eerder opgemerkt dat het vemogen wat 'verschoven' kan worden, meer ook niet! (of de nokkenassen moeten wel erg beroerd gestaan hebben)
De overlap wordt bepaald door de hoek tussen in- en uitlaat nok, leg mij es uit hoe je dit met z'on tandwiel kan veranderen.
D8 ik dus ook...Je verandert ook niet de overlap maar het moment van openen v.d in/uitlaatklep.
Ik denk dat een zx6rr wel 2 nokkenassen heeft, eentje voor de inlaat kleppen en eentje voor de uilaten kleppen. Dan kan je de hoek (overlap) dus wel veranderen, niet?
Ik denk dat een zx6rr wel 2 nokkenassen heeft, eentje voor de inlaat kleppen en eentje voor de uilaten kleppen. Dan kan je de hoek (overlap) dus wel veranderen, niet?
Okay, that makes sense to me aussieIk denk dat een zx6rr wel 2 nokkenassen heeft, eentje voor de inlaat kleppen en eentje voor de uilaten kleppen. Dan kan je de hoek (overlap) dus wel veranderen, niet?
Misschien dat er iets meer vermogen uitgehaald kan worden, en het koppel iets sterker kan worden, maar verwacht geen wonderen.Uit de stukjes op het internet heb ik begrepen dat zo'n fiets fabriekaf met een 'gemiddelde timing' van de nokkenas wordt afgeleverd en dat hij het exact timen op de individuele motorfiets een leuke winst zou kunnen opleveren, of is dit verkooptaal? Mijn fiets is reeds voorzien van een PCIIIusb en een complete Laser Works uitlaatsysteem. Het gaat mij niet eens zozeer om het topvermogen, alswel om een betere vermogenskromme.