vervangen koplamp Yamaha FJ1200

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikernico

Rookie
12 aug 2009
4
0
Dag allemaal, ik ben nieuw op het forum. Ik zit met een vraag waarvan ik dacht dat ik hem hier wel zou kunnen stellen.

Mijn naam is Nico en sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een Yamaha FJ1200.

Nu wil het feit dat de koplamp niet meer goed werkt en deze vervangen dient te worden.

Het punt is alleen dat de koplamp achter de kap verstopt zit.

Weet iemand hoe je deze kunt vervangen, zonder heel de kap te moeten verwijderen?

Alvast bedankt!! :)
 
Hoi Nico

Ben zelf ook sinds enkele weken in bezit van FJ1200 :]

Je hoeft de kap niet te verwijderen

Gedownloade Owners manual zegt dit:

1: Remove the horn

2: Disconnect the leads en remove the cover

3: Remove the bulb holding spring and defective bulb

4: Slip a new bulb in position and secure it in place with the bulb holding spring

5: Reinstal the cover, leads and horn. Adjust the headlight beam if necessary.


sucses :)
 
Laatst bewerkt:
Even je stuur zo danig draaien dat je de meeste ruimte hebt. Vaak kun je de toeter ook gewoon iets weg buigen en lekker zo laten zitten voor de volgende keer.

Je voelt met je hand een connector achter op de rubberen dop. Die trek je er af.

Bij het er op doen altijd met 1 gleufje boven.

Trek daarna de rubberen dop er af. Kijken even hoe je hem vast houd, dus hoe hij er af ging. Mss moet hij het zelfde er op.

Daarna moet je een beugeltje in drukken links vd lamp pinnetjes en iets naar beneden duwen. Dan komt hij los.

Net als hoe je een klembeugel van een auto lamp afhaalt.

Als de H4 niet los komt. De connector er op zetten en even wiebelen. En anders even Wd40 er op. Laat maar even intrekken. En later nog eens proberen.

Ik heb er toevallig Eergister Led in gezet;)
H4
 
Even je stuur zo danig draaien dat je de meeste ruimte hebt. Vaak kun je de toeter ook gewoon iets weg buigen en lekker zo laten zitten voor de volgende keer.

Je voelt met je hand een connector achter op de rubberen dop. Die trek je er af.

Bij het er op doen altijd met 1 gleufje boven.

Trek daarna de rubberen dop er af. Kijken even hoe je hem vast houd, dus hoe hij er af ging. Mss moet hij het zelfde er op.

Daarna moet je een beugeltje in drukken links vd lamp pinnetjes en iets naar beneden duwen. Dan komt hij los.

Net als hoe je een klembeugel van een auto lamp afhaalt.

Als de H4 niet los komt. De connector er op zetten en even wiebelen. En anders even Wd40 er op. Laat maar even intrekken. En later nog eens proberen.

Ik heb er toevallig Eergister Led in gezet;)
H4

Dit topic stamt uit 2009, ik denk dat de TS inmiddels wel geholpen is, maar bedankt voor de bijdrage


Probeer volgende keer eerst even te kijken of het topic nog recentelijk bezocht is :+
 
Ik kreeg mijn lamp met geen mogelijkheid uit de socket. En met Wd40 lukte het zonder moeite:) tip kreeg ik ook via dit forum. Ben er echt blij mee. Zat al 3 dagen te klooien.
 
grappig jullie zijn met elkaar in conflict maar jullie weten het nog niet:)

Wd40 voor Renee
Als het geen kruipolie is dan moet het vast contact spray zijn. Want anders is het wel kruip olie:)

Royalclub zegt het hoort niet op een contact. Waar bij renee er mee instemt;)

Kruipolie hoort niet op een contact, maar Renee denkt dat ik contactspray heb gebruikt. En dat hoort wel op een contact.

Welke variant heb ik dan gebruikt?

Ik heb de lamp los gemaakt van de behuizing. Ik heb niets met de contacten gedaan. Dus waarom dat aanbod komt. Geen idee.
 
grappig jullie zijn met elkaar in conflict maar jullie weten het nog niet:)

Wd40 voor Renee
Als het geen kruipolie is dan moet het vast contact spray zijn. Want anders is het wel kruip olie:)

Royalclub zegt het hoort niet op een contact. Waar bij renee er mee instemt;)

Kruipolie hoort niet op een contact, maar Renee denkt dat ik contactspray heb gebruikt. En dat hoort wel op een contact.

Welke variant heb ik dan gebruikt?

Ik heb de lamp los gemaakt van de behuizing. Ik heb niets met de contacten gedaan. Dus waarom dat aanbod komt. Geen idee.
Ik heet René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan