Ik moet zeer binnenkort de remblokken & remvloeistof vervangen, bij m'n cb750.
Ik heb hierbij de volgende vraag.
Hoe haal ik de ouwe vloeistof bij beide remklauwen er uit, zonder knoeiboel?
Dan zit ik nog met de zuigers. Daar zit wat roest op, dus die moeten er ook helemaal uit. Zonder remvloeistof ben ik bang dat ik die krengen er met geen mogelijkheid uit ga krijgen. Iemand ervaringen/tips?
Bij voorbaat hartelijk dank.
Yep.Op vrijdag 14 juni 2002 09:18 schreef Ralfie het volgende:Ook een vraagje: ik moet de koppelingskabel van mijn Honda even smeren, hoe klrijg ik die los? Gewoon dekseltje eraf, en daar zal wel een haakje-oogje-busje-palletje constructie achter zitten?
Op vrijdag 14 juni 2002 09:23 schreef nitromax het volgende:Yep.
ouwe rotten in het vak
Tot hier ga ik toepassen. (dank, dank)Op vrijdag 14 juni 2002 09:18 schreef Ralfie het volgende:Ontluchtingsnippel rechts losdraaien, leegpompen, ontluchtingsnippel dicht. Herhalen voor links. De meeste vloeistof is er nu uit.
Klauwen demonteren,
Bovenstaande laat ik lekker doen. (gratis bij aankoop remblokken/vloeistofzuigers zijn er met perslucht uit te blazen (even lenen bij de benzinepomp). Wikkel een doek om de klauwen, want als de zuigers loskomen kan dit behoorlijk hard gaan, en je wilt geen remzuiger tegen je handen/hoofd/andere gevoelige delen. Wel oppassen, want er zit altijd nog een beetje vloeistof in de klauwen zelf.
Meteen afdichtingsrubbers e.d. vervangen door NIEUWE (dus niet de oude hergebruiken deze keer).
De zuigers kun je heel licht opschuren met waterproof schuurpapier, en dan NIET in de lengterichting van de zuiger schuren, omdat je dan krasjes maakt die later weer kunnen gaan lekken.
Alles weer monteren met een beetje speciaal remzuigervet eraan (is geen geintje, bestaat echt).
Eerst bij koppel-hendel maxixaal schroefdinges indraaien.Ook een vraagje: ik moet de koppelingskabel van mijn Honda even smeren, hoe krijg ik die los? Gewoon dekseltje eraf, en daar zal wel een haakje-oogje-busje-palletje constructie achter zitten?
Eerst bij koppel-hendel maxixaal schroefdinges indraaien.
Waarschijnlijk moet je ook de hele hendel eraf halen, voor je genoeg lengte hebt op de kabel, om 't haakje-oogje-busje-palletje constructie los te haken.
1) Ik krijg niet genoeg druk in de kamer 8er de zuiger. Ik moet nl. met m'n vinger 'n gaatje dichthouden.Op vrijdag 14 juni 2002 19:59 schreef nognietingebruik het volgende:
1) met fietspomp de zuigers eruit drukken (via ontluchtings ventiel)
2) (voor het ontluchten is een injectiespuit errugh makkelijk)
1) Ik krijg niet genoeg druk in de kamer 8er de zuiger. Ik moet nl. met m'n vinger 'n gaatje dichthouden.Tips iemand?
2) hoe dat zo?
(Verder hebben de tips goed geholpen.Geen knoeiboel. )
1 zie laatste zin van me vorige postOp maandag 17 juni 2002 09:16 schreef Ralfie het volgende:
1 rdz, is het gelukt met je klauah?
2 Je had laatst een tip om de carbs van mijn CB "af te laten" om de troep eruit te halen. Hoe doe ik dat dan? Moeten de hele vlotterkamers er onderuit of kan het eenvoudiger?
3 En hort die achtervering zo slap te zijn? Volgens mij zit er bij mij weining demping meer in...
Op maandag 17 juni 2002 11:50 schreef roestendoenze het volgende:1 zie laatste zin van me vorige post
2 Helemaal onderaan de vlotterbakkies zit een rubberslangetje& een schroefje dernaast. Slang in potje & dan schroefje linxom.
3 Orginele kun je nauwelijks afstellen & zijn niet zo'n toppie kwaliteitje. Met de goeie kontakten kun je misschien nog koni's aankomen. Die zou ik zeker aanraden. (en niet veel duurder dan de low-budget dempertjes)
Nou, dan kun je dus demping wel afstellen. Net onder de bovenste bout zit een rubber kapje. Daaronder zit een draai-ding met nr's 1,2 en 3 erop. Ik geloof dattie op standje 3 haast niet dempt en op standje 1 juist veel.D'r zitten al Koni's op...zijn die evt. te reviseren ofzo?
Op maandag 17 juni 2002 11:59 schreef roestendoenze het volgende:Gewoon dat stuiterweggetje heen&weer rijen, met steeds andere afstelling voor demping&veerspanning.
Staan de koni's dus waarschijnlijk op standje 3 & maximaal veerspanning.Op maandag 17 juni 2002 12:02 schreef Ralfie het volgende:'t Is geen eens een stuiterweg nie...kun je nagaan!
Staan de koni's dus waarschijnlijk op standje 3 & maximaal veerspanning.
Moet je eens halve veerspanning & standje 2 proberen.
Pas toen ik nieuwe koni's op m'n 400tje kocht onlangs, kwam ik daar achter.Ha zo, dus je kunt veerspanning en demping allebei instellen...check this out! Vanavond effe kijken!