Ik denk dat je eerder met zoiets aan de slag moet:Klopt ja,alleen de velgranden zijn verchroomd.Geen idee of er iets is dat chroom wel verwijderd en alu niet.We hebben het met een roterende staalborsten geprobeerd te verwijderen maar dat chroom is gewoon teringhard.
Laat me raden, Honda Magna?Heb hier 2 alugietwielen waar op de velgrand een chroomlaag zit,deze is er gedeeltelijk af maar zou de rest ook graag mechanisch verwijderen willen.(weet dat je kan ontchromen maar is me teveel geklooi)Iemand een suggestie/ervaring hoe te doen en waarmee?
De velgranden willen we het liefst daarna polijsten.
Hoor het wel,vast bedankt voor de input.
Gr.Gerard
Ik denk dat je eerder met zoiets aan de slag moet:
[afbeelding]
Ik denk dat je eerder met zoiets aan de slag moet:
[afbeelding]
Je hebt gietwielen en alleen de rand van de velg is verchroomd?
Het chroom is veel harder dan het giet aluminium waardoor de kans dat je ook aluminium verwijderd groot is.
Ik weet niet of er iets is dat chemisch wel het chroom verwijderd maar niet het aluminium maar dat zou mijn voorkeur hebben.
Heb je een topic wat je daarvan aan het bouwen bent? Als magnaliefhebber ben ik wel nieuwsgierig.
O ja, idd erg schijtspul om eraf te krijgen. Is het een V45 of V65? Als het een V65 is, de wielen van 84-86 hebben niet die chroomlaag en zijn 1:1 te gebruiken.
Loop je dan niet het risico dat je als je op het eind van de harde chroom laag komt je heel snel door het zachtere materiaal van de gietwielen gaat? (Vooral als niet professional).
Misschien een kromme vergelijking maar ik ben onlangs bij het verwijderen van de tegels op de badkamer, die vrij hard waren, ook dwars door de veel zachtere cellenbetonblokken gegaan die ze bij mijn huis "tussenmuur" noemen. Maar dat was makkelijker te herstellen dan een gietwiel.
Ik heb wel eens chroom laten verwijderen van alu blokdeksels, dit ging bij een verchromerij in een zuurbad.
Het nadeel was dat als bepaalde delen al vrij waren van chroomlaag het zuur extra hard op het alu invrat en putjes veroorzaakte....
Slechts ter info....
Tja, de makkelijkste manier is dan op zoek naar wielen van een later jaar.Nee,is gewoon een stock V65,is van een goede kennis en hij wilde hem graag weer wat opknappen.Alles er af gehaald wat van alu is en die kleur heeft,het spul ligt nu bij mijn maat en hij gaat de blanke laklaag er af halen en de zooi polijsten.Maar we lopen wat tegen die velgranden aan.