verzekeraars zijn toch uitzuigers?????

lambik

Die hard MF'er
24 sep 2002
292
1
Amersfoort
Ik snap niet dat iedereen op dit forum zo makkelijk praat over schades die je opgeeft aan de verzekering? :?

Moet iemand mij toch eens uitleggen.

Ikzelf heb zes jaar geleden een pech jaar gehad waarin ik met de auto drie lullige aanrijdingen heb gehad waarbij ik schuld had. Vond de verzekeraar niet leuk. Sterker nog geen enkele verzekeringsmaatschappij wil je auto dan nog verzekeren met uitzondering van terminas (duuuuuur). Ik kan inmiddels (vijf jaar schadevrij gereden) weer een auto verzekeren, maar ondervind nu nog wel de ellende ervan (weinig no claim).

Hebben jullie andere verzekeringsmaatschappijen???????
 
Als je in 6 jaar 3 schades rijdt valt dat wel mee....natuurlijk wil iedereen minder schade rijden! Maar bij leaseauto´s ligt het gemiddelde op 1 schade per auto per jaar......dus daar zit je 50% boven :+

Wel maf dat je verzekeringsmaatschappij er zo moeilijk over doet. Waren het zware aanrijdingen met letselschade ofzo?
 
Denk dat het afhankelijk is van het feit wie veroorzaker is inzake.....

Wanneer jij steeds veroorzaker ben, kan ik me voorstellen wat je schetst.

In mijn geval ben ik nooit veroorzaker geweest en heb dus hoge no-claim.

En geef ik dingen ook weleens niet op. Rij ik dus zelf een deuk in me auto, (wat ik laatst voor het eerst gedaan heb :( , dan laat maar.
Gaat me no-claim eraan en zo'n hoog bedrag is het ook weer niet. Lakstift erover en zit wel goed voorlopig.

Ben trouwens bij Univé verzekerd.
 
Als je in 6 jaar 3 schades rijdt valt dat wel mee....natuurlijk wil iedereen minder schade rijden! Maar bij leaseauto´s ligt het gemiddelde op 1 schade per auto per jaar......dus daar zit je 50% boven :+

Wel maf dat je verzekeringsmaatschappij er zo moeilijk over doet. Waren het zware aanrijdingen met letselschade ofzo?

ghij heb 3 schade's in 1 jaar gehad. vandaar
 
Viel wel mee

Een keer autootje van rechts over het hoofd gezien (blikschade)

twee auto achter in andere auto op A16 slechts wat lampjes kapot

derde total loss na rammen van twee bomen. Eerst voorkant daarna draaien en achterkant tegen andere boom. Zelf een beetje auw maar geen bloed e.d.

Bovendien reed ik in dat jaar 50.000 km voor werk (met prive auto) leuk verdienen aan 60 ct per km. Kun je nieuwe auto voor kopen.

Dan vind ik drie aanrijdingen niet echt gek als je bedenkt dat het gemiddelde gezin hierover ongeveer drie jaar doet?

Maar ja denkt de gemiddelde verzekeraar heel anders over.
 
Het gaat niet zo zeer om hoeveel schades, maar schades waar jij verantwoordelijk èn aansprakelijk voor was. Als je met leaseauto's rijd met je wel verantwoordelijk, maar niet aansprakelijk, dat is de eigenaar namelijk, dan is het niet zo'n probleem.

Maar ja, drie schades, als je pech heb kan gebeuren, als het volgende jaar nog zo is, dan kan ik het begrijpen. Misschien waren het toevallig dure schades? Of met letsel? Of ze kwamen alle over als drie schades die te maken met onverantwoordelijk rijgedrag?

Maar ja verzekeringen willen graag veel verdienen gezien de gebouwen waar ze in zitten. De één moet nog hoger dan de ander, ze kunnen beter concurentie qua prijzen doen in plaats van concurentie in de hoogte van d'r gebouwen. :(
 
50.000km gereden ? Doet een gezin daar 3 jaar over? Nou, dan weet ik niet welk gezin. Ik rijd zelf per jaar prive 20.000km in de auto en daarnaast nog een x aantal duizend km op de motor.
50.000km is echt niet veel, denk dat de meesten hier wel aan komen op auto en/of motor...

Maar als je 3x de schuldige bent, moet je misschien voortaan toch wat beter opletten (al valt 3x in 6 jaar tijd wel mee) ? Niet zo vreemd dat verzekeringen je niet zo graag willen hebben. Dan is de kans dat er een 4e keer wat gebeurd vrij groot in hun ogen....
Ik weet niet of je een vriendin/vrouw hebt, maar anders zet je auto + verzekering op naam van je partner. Scheelt je vast wel wat in premie :)
 
50.000km gereden ? Doet een gezin daar 3 jaar over? Nou, dan weet ik niet welk gezin. Ik rijd zelf per jaar prive 20.000km in de auto en daarnaast nog een x aantal duizend km op de motor.
50.000km is echt niet veel, denk dat de meesten hier wel aan komen op auto en/of motor...

Maar als je 3x de schuldige bent, moet je misschien voortaan toch wat beter opletten (al valt 3x in 6 jaar tijd wel mee) ? Niet zo vreemd dat verzekeringen je niet zo graag willen hebben. Dan is de kans dat er een 4e keer wat gebeurd vrij groot in hun ogen....
Ik weet niet of je een vriendin/vrouw hebt, maar anders zet je auto + verzekering op naam van je partner. Scheelt je vast wel wat in premie :)

Nou 50k/jaar prive vind ik echt wel veelsteveel...
Met mijn auto rijd ik prive ong.4000km/jaar... Hoofdzakelijk woon/werk verkeer en onderdelen voor motor ophalen e.d.
 
Ow ja, k las t verkeerd! |(

3 niet-verhaalbare schade´s in 1 jaar kan ze wel es teveel worden ja......


Ik ben dus van mening dat je beter kunt kijken naar het aantal schades per gereden KM. Ok het is wat minder betrouwbaar omdat er verschillende personen in of op het voertuig kunnen rijden. Of wellicht kun je na b.v. drie schades een proeftijd instellen waarin je weer schadevrij moet rijden. Lukt dat niet dan met terugwerkende kracht premieverhoging doorvoeren. Maar lukraak van de ene op de andere dag de verzekering opzeggen vind ik echt iets te asociaal en kort door de bocht. Er wordt bovendien niet naar het verleden gekeken. Het maakt ze niet uit of je inmiddels als vijf jaar schadevrij hebt gereden (in mijn geval)
 
Nou 50k/jaar prive vind ik echt wel veelsteveel...
Met mijn auto rijd ik prive ong.4000km/jaar... Hoofdzakelijk woon/werk verkeer en onderdelen voor motor ophalen e.d.

OK, prive is 50k veel, maar prive & werk samen dan ? Dat moet toch wel lukken ?
 
50.000km gereden ? Doet een gezin daar 3 jaar over? Nou, dan weet ik niet welk gezin. Ik rijd zelf per jaar prive 20.000km in de auto en daarnaast nog een x aantal duizend km op de motor.
50.000km is echt niet veel, denk dat de meesten hier wel aan komen op auto en/of motor...

Maar als je 3x de schuldige bent, moet je misschien voortaan toch wat beter opletten (al valt 3x in 6 jaar tijd wel mee) ? Niet zo vreemd dat verzekeringen je niet zo graag willen hebben. Dan is de kans dat er een 4e keer wat gebeurd vrij groot in hun ogen....
Ik weet niet of je een vriendin/vrouw hebt, maar anders zet je auto + verzekering op naam van je partner. Scheelt je vast wel wat in premie :)

Moet je aardig je best voor doen hoor om 50k te halen. Ik zou nou zitten op 150k per jaar, en dan rij ik voor m'n werk 500 km per dag.

Als je werk niet extreem ver weg zit en je gaat niet zes keer op vakantie per jaar naar zuid Spanje dan zit je echt niet zomaar aan die 50k.
 
ik kan mijn motor niet eens all-risk verzekeren. Alleen wa en dan nog reteduur.
Ach ja, weleens een probleempje gehad in het verleden (9 jaar geleden) en ze doen nog steeds kut.

Mijn motor staat dus op mijn vriendin haar naam en zij heeft hem all risk verzekerd. Nog reteduur want mijn vriendin is 5 jaar jonger, maar jah, je moet toch wat!
 
Bovendien reed ik in dat jaar 50.000 km voor werk (met prive auto) leuk verdienen aan 60 ct per km. Kun je nieuwe auto voor kopen.

Dan vind ik drie aanrijdingen niet echt gek als je bedenkt dat het gemiddelde gezin hierover ongeveer drie jaar doet?

Tja, als jij met 60 cent per kilometer denk geld over te houden voor een nieuwe auto, dan moet je mij eens uitleggen of jouw auto op iets wat goedkoper dan water is rijd, dat er geen onderhoud nodig is, geen wegenbelasting (mag aannemen gas/diesel) en afschrijving. Tel daar 3 schades in 1 jaar bij, dus 120% premie aan verzekeren en ik geloof er geen ene jota van!
Betaalde jouw baas de schade aan je auto en de premie van de verzekering?
Of reken jij je rijk door alleen het verbruik tegen de kilometers weg te zetten.
 
Ik kan mijn auto niet verzekeren op mijn naam, de meeste (90%) van de maatschappijen weigeren mij te verzekeren en die anderen zijn verdomd duur. Een verzekering voor mijn auto kost mij minimum 1500€ voor mijn auto (Fiat Punto 1.7TD). Mijn auto is dus verzekerd op mijn vader zijn naam. Evenals mijn moto die staat ook op mijn pa zijn naam omdat ze die zeker niet willen verzekeren.

Ik ben 23jaar en rij al vanaf mijn 18de met de auto zo'n 20 tot 25000 km/jaar. Ik heb twee lullige ongevallen gehad waarbij ik in fout was. Het was dan telkens niet eens mijn schuld (1 klootzak die niet wilde 'ritsen' en mijn deur inreed aan 5km/u ik was in fout want ik voerde een maneuver uit; en de tweede keer rolde een auto voor de rode lichten achteruit tegen de mijne, die klootzak beweerde dat ik in zijn kont gereden ben en blijkbaar kwam meneer met stropdas en bedrijfswagen geloofwaardiger over). Ik heb wel al 1 zwaar ongeval (met 1 dode en 1 zeer zwaar gewonde) gehad maar normaal mogen ze daar nog geen rekening mee houden omdat het nog voor de rechter moet komen. Bij dat laatste ongeval was het ook niet mijn schuld maar waarschijnlijk zal het wel uitdraaien op gedeelde aansprakelijkheid. Alle auto's stonden verzekerd op papa zijn naam. Met de moto heb ik nog nooit een ongeval gehad.

De verzekeringsmaatschappijen schijten in hun broek als ze mij zien komen want ik behoor tot de risicogroep. Sommige (de meeste eigenlijk) maatschappijen weigeren jongeren beneden 24 jaar en ouderen boven de 60. Er is zelfs een maatschappij die enkel vrouwen tussen de 30 en 55 wil verzekeren.
 
Tja, als jij met 60 cent per kilometer denk geld over te houden voor een nieuwe auto, dan moet je mij eens uitleggen of jouw auto op iets wat goedkoper dan water is rijd, dat er geen onderhoud nodig is, geen wegenbelasting (mag aannemen gas/diesel) en afschrijving. Tel daar 3 schades in 1 jaar bij, dus 120% premie aan verzekeren en ik geloof er geen ene jota van!
Betaalde jouw baas de schade aan je auto en de premie van de verzekering?
Of reken jij je rijk door alleen het verbruik tegen de kilometers weg te zetten.

Voorbeeld vw golf TDI 25000Euro
150000 km in 3 jaar a 0.27 Euro = 40500

Houd je dus 15500 over voor onderhoud/diesel/verz. enz

+ je kan na 3 jaar een golf inruilen waar je minimaal nog 10000 Euro voor krijgt.

Kan dus echt wel uit lijkt mij.


 
Ik kan mijn auto niet verzekeren op mijn naam, de meeste (90%) van de maatschappijen weigeren mij te verzekeren en die anderen zijn verdomd
Waarom weigeren ze je te verzekeren, vanwege de voorgaande ongelukken of vanwege je leeftijd?

Op maandag 04 november 2002 18:38 schreef JK het volgende:
50.000km gereden ? Doet een gezin daar 3 jaar over? Nou, dan weet ik niet welk gezin. Ik rijd zelf per jaar prive 20.000km in de auto en daarnaast nog een x aantal duizend km op de motor. 50.000km is echt niet veel, denk dat de meesten hier wel aan komen op auto en/of motor...

Volgens mij rijdt een gemiddelde auto iets van 15.000 per jaar en de gemiddelde motor nog geen 5.000 per jaar. Dus die 5 jaar kan wel aardig kloppen..
 
Ik kan mijn auto niet verzekeren op mijn naam, de meeste (90%) van de maatschappijen weigeren mij te verzekeren en die anderen zijn verdomd duur. Een verzekering voor mijn auto kost mij minimum 1500€ voor mijn auto (Fiat Punto 1.7TD). Mijn auto is dus verzekerd op mijn vader zijn naam. Evenals mijn moto die staat ook op mijn pa zijn naam omdat ze die zeker niet willen verzekeren.

Ik ben 23jaar en rij al vanaf mijn 18de met de auto zo'n 20 tot 25000 km/jaar. Ik heb twee lullige ongevallen gehad waarbij ik in fout was. Het was dan telkens niet eens mijn schuld (1 klootzak die niet wilde 'ritsen' en mijn deur inreed aan 5km/u ik was in fout want ik voerde een maneuver uit; en de tweede keer rolde een auto voor de rode lichten achteruit tegen de mijne, die klootzak beweerde dat ik in zijn kont gereden ben en blijkbaar kwam meneer met stropdas en bedrijfswagen geloofwaardiger over). Ik heb wel al 1 zwaar ongeval (met 1 dode en 1 zeer zwaar gewonde) gehad maar normaal mogen ze daar nog geen rekening mee houden omdat het nog voor de rechter moet komen. Bij dat laatste ongeval was het ook niet mijn schuld maar waarschijnlijk zal het wel uitdraaien op gedeelde aansprakelijkheid. Alle auto's stonden verzekerd op papa zijn naam. Met de moto heb ik nog nooit een ongeval gehad.

De verzekeringsmaatschappijen schijten in hun broek als ze mij zien komen want ik behoor tot de risicogroep. Sommige (de meeste eigenlijk) maatschappijen weigeren jongeren beneden 24 jaar en ouderen boven de 60. Er is zelfs een maatschappij die enkel vrouwen tussen de 30 en 55 wil verzekeren.

Ik zou maar voorzichtig zijn met dit verhaal. Als namelijk uitkomt dat jij de regelmatige bestuurder bent ipv je pa, hoeven ze helemaal niks uit te keren, wegens verzwijging op het aanvraagformulier: art 251 WvK.

En kijk maar eens naar de schadestatistieken: verreweg de meeste ongevallen worden veroorzaakt door jonge bestuurders. Dus als verzekeraars daar wat terughoudend mee zijn, kan ik me dat wel voorstellen. Ik begin ook altijd te huiveren als hier van die Sjonnies van 18 binnenkomen die hun Corrado of Calibra bij ons willen verzekeren.

Sterkte in ieder geval.
 
Ik kan mijn auto niet verzekeren op mijn naam, de meeste (90%) van de maatschappijen weigeren mij te verzekeren en die anderen zijn verdomd duur. Een verzekering voor mijn auto kost mij minimum 1500€ voor mijn auto (Fiat Punto 1.7TD). Mijn auto is dus verzekerd op mijn vader zijn naam. Evenals mijn moto die staat ook op mijn pa zijn naam omdat ze die zeker niet willen verzekeren.

Ik ben 23jaar en rij al vanaf mijn 18de met de auto zo'n 20 tot 25000 km/jaar. Ik heb twee lullige ongevallen gehad waarbij ik in fout was. Het was dan telkens niet eens mijn schuld (1 klootzak die niet wilde 'ritsen' en mijn deur inreed aan 5km/u ik was in fout want ik voerde een maneuver uit; en de tweede keer rolde een auto voor de rode lichten achteruit tegen de mijne, die klootzak beweerde dat ik in zijn kont gereden ben en blijkbaar kwam meneer met stropdas en bedrijfswagen geloofwaardiger over). Ik heb wel al 1 zwaar ongeval (met 1 dode en 1 zeer zwaar gewonde) gehad maar normaal mogen ze daar nog geen rekening mee houden omdat het nog voor de rechter moet komen. Bij dat laatste ongeval was het ook niet mijn schuld maar waarschijnlijk zal het wel uitdraaien op gedeelde aansprakelijkheid. Alle auto's stonden verzekerd op papa zijn naam. Met de moto heb ik nog nooit een ongeval gehad.

De verzekeringsmaatschappijen schijten in hun broek als ze mij zien komen want ik behoor tot de risicogroep. Sommige (de meeste eigenlijk) maatschappijen weigeren jongeren beneden 24 jaar en ouderen boven de 60. Er is zelfs een maatschappij die enkel vrouwen tussen de 30 en 55 wil verzekeren.


Zal je vader niet zo blij zijn met jou als regelmatige bestuurder. Ik heb zelf mijn auto de afgelopen vijf jaar ook op naam van een ander verzekerd gehad (kosten beperking), maar voelde mij daar niet echt happy mee. Ik heb altijd sterk defensief gereden. heb echt geen zin om andere op te zadelen met problemen di ik zou kunnen veroorzaken.
 
Kan je in Nederland je auto dan niet op naam van een ander laten verzekeren en jezelf laten doorgeven als gebruikelijke bestuurder? In Belgie kan dit.

Je moet dan wel een supplement betalen op je premie en je moet meer laten vallen als je een ongeluk hebt maar het is nog altijd veel goedkoper dan de wagen op je eigen naam verzekeren.
Als je dan later een verzekering op je eigen naam pakt, dan kan je de jaren die je schadevrij gereden hebt mee doornemen naar je eigen verzekeringen dan moet je een lagere premie betalen.
 
Ikzelf heb zes jaar geleden een pech jaar gehad waarin ik met de auto drie lullige aanrijdingen heb gehad waarbij ik schuld had. Vond de verzekeraar niet leuk. Sterker nog geen enkele verzekeringsmaatschappij wil je auto dan nog verzekeren met uitzondering van terminas (duuuuuur). Ik kan inmiddels (vijf jaar schadevrij gereden) weer een auto verzekeren, maar ondervind nu nog wel de ellende ervan (weinig no claim).
:X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :(
:X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :(
:X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :(

Breek me de bek niet open over verz maatschappijen

:X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :(
:X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :(
:X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :( :X :r :(
 
Je moet dan wel een supplement betalen op je premie en je moet meer laten vallen als je een ongeluk hebt maar het is nog altijd veel goedkoper dan de wagen op je eigen naam verzekeren.
Als je dan later een verzekering op je eigen naam pakt, dan kan je de jaren die je schadevrij gereden hebt mee doornemen naar je eigen verzekeringen dan moet je een lagere premie betalen.

kan in Nederland inderdaad ook heb ik de laatste twee jaar gedaan
 
Kan je in Nederland je auto dan niet op naam van een ander laten verzekeren en jezelf laten doorgeven als gebruikelijke bestuurder? In Belgie kan dit.

Dat is dus bij mij het geval, staat op mijn pa zijn naam verzekerd maar ik ben de hoofdbestuurder.
 
Voorbeeld vw golf TDI 25000Euro
150000 km in 3 jaar a 0.27 Euro = 40500

Houd je dus 15500 over voor onderhoud/diesel/verz. enz

+ je kan na 3 jaar een golf inruilen waar je minimaal nog 10000 Euro voor krijgt.

Kan dus echt wel uit lijkt mij.

Uh, die persoon in kwestie heeft geen no-claim opgebouwd, moet eerder meer dan 100% betalen. Een verzekering (all-risk als je afhankelijk bent van je inkomen van de auto, en bij zo'n dure bak) kost dan veel Eurootjes. Reken maar op 1500 euro per jaar, dus 4500 voor drie jaren verzekeren.
Dan de brandstof, tel maar 1:18 da's iets meer dan 8000 liter a 0,80 komt al gauw op 6500 euro (ik kies voor makkelijke bedragen)
Onderhoud zal iets van 3000 euro zijn over de 3 jaren.
Dan de wegenbelasting van 2400 euro of zo per 3 jaar.

Je hebt dus afgerond iets van 13500 euro aan onkosten, zonder onverwachte of onvoorziene dingen.
Ik neem geen rentederving mee in de berekening.
De Golf zal je na drie jaar weer nieuw willen aanschaffen, kost inmiddels minimaal 3500 euro meer dan toen je er eerder eentje aanschafte. Dus je speelt het net wel/niet quit.

ja toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan