Goretex handschoenen - Toch niet waterdicht... ?

Laverda750SFormula

Looking for a Laverda750SFormula... Info welcome
28 mrt 2023
36
47
Bagger... Midseason Goretex handschoenen gekocht - namelijk deze:
- Dat waren de enige die nog enigszins soepel waren (koppeling knijpen met stugge handschoenen, vind ik erg vervelend op lange ritten).
Blijven ze niet waterdicht in een miezerbui... Het was koud en miezerde en na ongeveer een half uur begon het koud en nat door te sijpelen bij mijn vingers... Lekker dan :-(

Iemand anders ervaring met deze handschoenen, of andere Goretexen die niet waterdicht blijken?
Mijn laarzen (Alpine Stars met Goretex, blijven perfect waterdicht namelijk).
 
Gore-tex is gegarandeerd waterdicht. Dat betekent dat je garantie hebt. Dat je handen met waterdichte handschoenen vaak toch nat worden kan komen doordat water er van boven in loopt.
Ja, dat dacht ik eerst ook, dus gecheckt, maar het begon echt bij mijn vingers, dus niet bovenaan, daar was alles kurkdroog.
Dan ga ik maar eens terug naar de zaak waar ik deze gekocht heb... Helaas geen bonnetje meer, want de aankoop was ruim vóór het motorweekendje, maar hopelijk zijn ze voor rede vatbaar dan :-\
 
Ja, dat dacht ik eerst ook, dus gecheckt, maar het begon echt bij mijn vingers, dus niet bovenaan, daar was alles kurkdroog.
Dan ga ik maar eens terug naar de zaak waar ik deze gekocht heb... Helaas geen bonnetje meer, want de aankoop was ruim vóór het motorweekendje, maar hopelijk zijn ze voor rede vatbaar dan :-\
Doe je handschoenen aan, en test ze in een bak water.
 
Gore Tex handschoenen en handvatverwarming gaan niet goed samen. Goretex laat waterdamp wel door maar vloeistof niet. Dat betekent in de praktijk dat vocht van de warme kant naar de koude kant gaat. In de meeste gevallen prima, maar bij handvatverwarming is de buitenkant van de handschoen warmer dan de hand die er in zit. En dan krijg je precies het effect dat jij beschrijft, langzaam doorlekken dat begint bij de vingers.
 
Ja, dat dacht ik eerst ook, dus gecheckt, maar het begon echt bij mijn vingers, dus niet bovenaan, daar was alles kurkdroog.
Dan ga ik maar eens terug naar de zaak waar ik deze gekocht heb... Helaas geen bonnetje meer, want de aankoop was ruim vóór het motorweekendje, maar hopelijk zijn ze voor rede vatbaar dan :-\

In je bank-app de transactie laten zien is vaak ook al voldoende om het terug te kunnen zoeken in de computer.
 
GoreTex voor 93 euro zou ik wel mijn vragen bij stellen, kans is aanwezig dat ze maar op een paar plekken GoreTex hebben.

Als ze echt verkocht worden als waterdicht is het product niet als omschreven en kan je aanspraak maken op je consumentenrechten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan