Ik heb net centraal beheer gebeld met de vraag of ik met een uidraai dat een zwaardere motor 25 Kw is verzekerd kon worden. Mevrouw aan de telefoon zou het even uitzoeken. Na even gewacht te hebben komt ze met de blije mededeling dat ik elke motor kan verzekeren zwaar of licht rijbewijs maakt niet uit. Ik vraag dus even door dat stel dat ik met een zware motor rij(ik mag maar 25 Kw volgens rijbewijs) en dan een ongeval krijg of dat allemaal vergoed word, en ze antwoord dat ik dan gewoon verzekerd ben en er uitbetaald word (ook al rij ik dus bijv een ducati 996 ). Volgens Centraal Beheer zou alleen de politie mij kunnen bekeuren omdat ik dan op een te zware motor rij.
Klinkt allemaal heel leuk, maar hoeveel kost zo\'n bekeuring dan?
Heeft iemand dit ook al een keer te horen gekregen, of moet er iets flink fout gegaan zijn bij Centraal Beheer?
Een verzekering probeert er ALTIJD onderuit te kruipen, ook al klinken ze zo aardig aan de telefoon dat het allemaal niet uitmaakt. Komt gewoon omdat ze die 25kw regeling niet snappen volgens mij.
jij kan een zwaremotorfiets verzekeren,maar je mag er niet op rijden wanwege je rijbewijs. als je een ongeluk krijgt dan heb je kans dat ze niet uitkeren omdat je niet bevoegt bent om een zwaremotor tebesturen.
wat er op de kenteken papieren staat is geldend, dus er moet vermeldt zijn dat het om een lichtemotorfiets gaat, zoniet dan is het een zwaremotorfiets
Maar als jij op een zwaardere machine wilt rijden moet je dat gewoon doen, de kans dat ze gaan controleren op vermogen is HEEL erg klein. Wat ik je wel aan kan raden, is om even een jaartje op 25kw te gaan rijden en dan pas onbegrenst gaat rondrijden. 1 jaar is nog wel te doen.
Op zaterdag 08 december 2001 16:08 schreef bogarde het volgende:Als je een licht rijbewijs hebt en je moet rijbewijs en kenteken papieren laten zien zal een agent wel snel opmerken als je een zware motor rijdt, heb je wel veel problemen, denk ongeveer hetzelfde als zonder rijbewijs rijden.
Ik weet niet hoe de agenten bij jou uit de buurt zijn, maar over het algemeen heb je alleen maar domme agenten, en geloof mij je kan ECHT niet zien of horen of een motor geknepen is of niet. Dat merk je alleen als je erop rijd.
Kijk zien ze je op een R6 of R1, dan heb je mazzel als je een domme agent hebt, heb je een motoragent, dan heb je een probleem. Maar kom jij op een ZX6R aan of een andere motor welke bekende 25kw motoren zijn, dan heb je geen probleem (en daarom zei ik dus ook \"zorg dat je eerst een begrenste 25kw motor koopt en haal dan de begrenzing eruit na een jaar, dan weet niemand dat en issie toch 25kw op papier en verzekering\")
Op mijn XR staat ook niet dat ie 25kw moet zijn, en hoe weet die agent hoeveel cc mijn motor is zonder op de papieren te kijken? Het is nergens te zien, ja onderaan bij de koelribben van de cilinder zie je 249cm3 staan. Maar als ik tegen een onbekende zeg dat het een 600cc is, zou die het ook geloven. Dus zo kan je een agent ook foppen met een motor die 25kw lijkt, maar het niet is
Zo\'n voorbeeld stelde ik dus ook aan hun voor, maar ze zeiden dus dat het gewoon helemaal niks uitmaakte en dat ze gewoon zouden uitbetalen als ik een ongeluk krijg.
en stel je hebt een motor die wel onder de 25 kW is maar te licht is (0,16 kW per kilo droog gewicht regeling) kan je dan ook gezeik krijgen als de verzekering em heeft verzekerd? (ik wil namelijk een aprilia rs125 kopen en had gehoord dat sommige verzekeringen niet naar het gewicht kijken en je um dus gewoon kan verzekeren)