Verzekering voor Circuitdag buitenland?

Hoe vaak heb jij je fiets tegen de grond gesmeten?

  • meer dan 10 x ...

    Stemmen: 2 40,0%
  • 8 x

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6 x

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4 x

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2 x

    Stemmen: 2 40,0%
  • 0 x

    Stemmen: 1 20,0%
  • alleen tijdens 'n circuitdag...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5

biv

MF'er
14 apr 2003
156
1
Nijmegen
Is er een verzekering te krijgen die ongevallen of schade aan jezelf of motor vergoed als je op een circuit in het buitenland ten val komt? Al dan niet door jezelf?

Wil graag elders (Belgie/Frankrijk) op een circuit gaan rijden, maar vrees dat ik het ding tegen de grond zal smakken met mezelf erop...

Iemand een idee?
 
Is er een verzekering te krijgen die ongevallen of schade aan jezelf of motor vergoed als je op een circuit in het buitenland ten val komt? Al dan niet door jezelf?

Wil graag elders (Belgie/Frankrijk) op een circuit gaan rijden, maar vrees dat ik het ding tegen de grond zal smakken met mezelf erop...

Iemand een idee?
Volgens mij bestaat er geen verzekering die normale circuitdagen dekt....
 
Heb wel eens ge-informeerd bij de ziekenfonds (zilveren kruis) of je jezelf voor risico-sporten in het buitenland kon bijverzekeren, bleken ze geen mogelijkheid voor te hebben.
Geloof wel dat je je als wedstrijdrijder via een bijverzekering van de KNMV kan bijverzekeren tegen hoge medische kosten/repatriering naar Nederland.
Dan moet je geloof ik ook wel melden wanneer je waar gaat rijden en via welke organisatie.
Bel anders een met de KNMV ?
 
Er bestaat wel een "bergsport verzekering", ook een risicosport, maar van een verzekering voor circuitrijden weet ik niet. Maar als je een smakkert maakt ben je lichamelijk volgens mij gewoon verzekerd via je normale ziektekostenverzekering. Alleen je motor is niet verzekert. Er wordt ook meestal van je verlangd dat je je verzekeringspapieren "op de man" draagt als je gaat circuitrijden.
 
Tja dat heb ik me dus ook altijd afgevraagd. Blijft een beetje een vaag gebied.
Ik heb m'n verzekering daar wel eens over gebeld.

"..Nou meneer als het een training is om de rijvaardigheid te verbeteren is dat verzekerd.."
Tja ik ging niveau 1 op Zolder rijden. Natuurlijk is dat ook een verbetering van m'n rijvaardigheid maar het is geen VRO ofzo.
"..Als er geen tijdsregistratie plaatsvindt kan het op uw verzekering verhaald worden.."
Aangezien we een transponder krijgen zal er wel wat geregistreerd worden dacht ik. Nou ja dan maar onverzekerd.

Bleek dat de transponder slechts was om te controleren welke decibellenwaarneming bij welke motor op het circuit horen.

Dus hoe het nu precies zit .... :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan