verzekering wa of wa+

cdundee

MF'er
24 feb 2004
37
0
welke ervaring hebben jullie met het stelen van motoren

ik heb pas een GSX 750 R uit 1991 gekocht en zit naar verzekeringen
te zoeken. Nu twijfel ik alleen tussen een WA of WA+.

die plus zou ik alleen voor de diefstal willen, maar worden motoren
wel zo veel gestolen? Als je hem gewoon op fatsoenlijke plaatsen neerzet.

En wat is het verstandigst voor een slot. Schijf? Ketting?

graag jullie mening
 
Allereerst;

Welkom op MF
misschien ff voorstellen in dit draadje? :)
Nieuwe gebruikers

Voor deze vraag kan je veel informatie opzoeken via de search
zijn al veel topics over verzekeringen geweest hier.
Zelf zou ik een allrisk nemen, maar dat is mijn mening, waarom? vaak ben je niet zelf de schuldige, maar je word geheid door die koekblikken, zoals ze het zelf zeggen; over het hoofd gezien ;)
Weet niet of je in een stad woont? je motor binnen of buiten stalt?
Buiten en in een stad zou ik zeker Wa+ nemen!
 
Weet niet wat je voor de machine hebt betaald, maar als je bij diefstal in ieder geval schadeloosgesteld wilt worden dan zou ik voor wa+ gaan. Ik zelf denk dat zo'n Suzuki toch wel wat aantrekkingskracht heeft op het 'gilde'.

Let wel goed op met de voorwaarden: b.v. Centraal Beheer eist alleen een slot, maar stelt geen bijzondere eisen. Anderen vinden dat je 'm 's nachts in een afgesloten ruimte moet stallen met een ART4+ slot.

Beugelsloten zijn over het algemeen het sterkst. Kettingen aanzienlijk minder en bij schijfremsloten is de beveiliging ook niet optimaal en als je 'm vergeet kost je het bijna altijd een remschijf :X

Zelf heb ik mijn motor gestald bij de voordeur aan een Abus muuranker 8-) Wel met een ketting (magnum ART4+)
 
waar woon je?
kan je de motor 's nachts binnen zetten?
staat ie vaak buiten?

als je niet op het geld hoeft te letten zou ik zeker + nemen.
maar als je in een rustig dorpje woont, een garage hebt en hem niet vaak in de stad zet, gewoon WA nemen. en natuurlijk in beide gevallen een schijfremslot en een gewoon slot, om de motor ergends aan vast te leggen.
 
Goed kijken naar wat de verzekering van jou eist voordat ze gaan uitkeren. Bij de een moet ie binnen staan en ergens aan vast (goedkope verzekering) en bij de ander (bijv unive) hoef je alleen een art gekeurd slot te hebben.

Allrisks lijkt me over the top, hoeveel is je fiets nog waard, en hoeveel betaal je dan per jaar?
 
Is het verschilt tussen WA en WA+ dan zo groot? Voor die 1 of 2 tientjes heb ik een WA+ genomen. Die CB500's zijn tenslotte altijd gewild 8-)
 
welke ervaring hebben jullie met het stelen van motoren

ik heb pas een GSX 750 R uit 1991 gekocht en zit naar verzekeringen
te zoeken. Nu twijfel ik alleen tussen een WA of WA+.

die plus zou ik alleen voor de diefstal willen, maar worden motoren
wel zo veel gestolen? Als je hem gewoon op fatsoenlijke plaatsen neerzet.

En wat is het verstandigst voor een slot. Schijf? Ketting?

graag jullie mening

Mijn fiets komt uit '89..maar ziet er nog erg goed uit.
Ik heb dus voor wa+ gekozen, ook omdat daar stormschade, dierschade, etc in zit.
En zoveel meer geld is het niet.
All-risk is pure onzin voor zo'n motor! Dus wa + dan maar.
Als slot heb ik een 4+ goedgekeurd slot van abus gekocht voor 129 uien. SLot is een grote ketting, en waarmee je de ketting vergrendeld, is op zichzelf ook een schijfremslot.
Ideaal..eigenlijk dus 1,5 slot voor de prijs van 1
 
woon in dorp vlakbij eindhoven en stal de motor
gewoon binnen in de schuur.

het is een speciale uitvoering en misschien daarom wel
iets diefstal gevoeliger?

full


Bijlage: suz_gsx_750_r.jpg
 
woon in dorp vlakbij eindhoven en stal de motor
gewoon binnen in de schuur.

het is een speciale uitvoering en misschien daarom wel
iets diefstal gevoeliger?

(Afbeelding)
Nice bike!
Maar wat is het prijsverschil tussen WA en WA+? Meestal is dat niet zo veel. DUs ik zou voor de + gaan (alleen al voor de aanrijdingsschade-met-dieren-dekking)
 
WA+ !!! ik heb een keer meegemaakt dat mijn auto gestolen werd en die was gewoon wa verzekerd (ik had super spijt dat ik hem niet tegen diefstal verzekerd had!!), met mijn motor wil ik dit risico niet lopen, dus die staat in een parkeergarage met camera en slot en natuurlijk verzekerd tegen diefstal!!
 
WA+ natuurlijk. Wat maken die paar tientjes nog uit op een jaar.
Je gaat toch ook niet als een slak rijden omdat je dan langer met je banden doet.
Bezuinig dan op andere zaken maar niet op je verzekering.

Een avondje in de kroeg zuipen kost je nog meer......
 
Ik heb de mijne ook wa+ verzekerd en ik raad het ook iedereen aan.
Ik heb de motor nog niet zo lang
Maar ik kom op school aan, komt er meteen een docente naar mij toe, en zegt nice bike *D (ik helemaal blij) zegt ze erachter aan, kijk maar uit de mijne is pas gestolen B|
Een paar weekjes later zet ik mijn motor in landgraaf neer, komt er een wild vreemde meneer naar mij toe, en zegt dat zijn motor hier pas gestolen was, en dat ik hier dus heel goed moest opletten (ben +/- om de 5 minuten ff gaan checken, en had geen lekker gevoel in mijn maag ;) )
Daarom ben ik heel blij met mijn wa+

BTW, jou motor is heel mooi :9~ , dus ...
 
Echt een mooie bike man! Wat is er anders aan dan de standaard?

Niet standaard zijn:
- Enkele achterwiel ophanging
- Andere race kontje
- Andere uitlaat
- Bredere achterband
- Koplampen zitten achter een kap
- Up-side-Down voorvering


En aan de reactie te zien ga ik denk ik toch voor de WA+
kost inderdaad niet zo heel veel meer.

bedankt allemaal
 
Niet standaard zijn:
- Enkele achterwiel ophanging
- Andere race kontje
- Andere uitlaat
- Bredere achterband
- Koplampen zitten achter een kap
- Up-side-Down voorvering


En aan de reactie te zien ga ik denk ik toch voor de WA+
kost inderdaad niet zo heel veel meer.

bedankt allemaal

Tis dan wel niet meer nodig maar ik zeg ook WA+ Zit bij mij ook niet veel verschil in. Mijn Gixxer 2002 heb ik All-riks maar mijn Aprilia RS 125 en koekblik WA+
 
Wa en Wa+ scheelt bij mij ontzettend veel geld. Ik kies dus voor mijn 96'er CBR600 gewoon WA kaal. Het scheelt echt veel bij mij.
 
WA+. Altijd doen, een motor is nou eenmaal heel simpel mee te nemen.
Voor zo'n ouwe '91er is het verschil volgens mij niet zo heel erg groot. Moet altijd wel lachen om mensen die alleen WA verzekerd zijn en dan op een ochtend er achter komen dat de motor weg is... dan ben je wel alles kwijt en mag je hopen dat ze 'm heel en schadevrij terugvinden (en dat is meestal niet meer zo).
 
WA kaal kost me 11 euro in de maand, WA+ kost me 29 euro!!!! All-risk zelfs in de 80 euro |(

Dat vind ik wel een heel groot verschil! Ik heb 'm altijd in een afgesloten garage staan en laat 'm vrijwel nooit ergens in 't openbaar staan!
 
Gewoon lekker WA+ , echt heel erg veel zal het wel niet schelen in de premie. De voordelen zijn al in de bovenstaande replies geschreven.

En als je denkt dat motoren niet echt heel erg veel gestolen worden.... gebruik dan eens de zoek-machine... En kijk en huiver !!!!!!!!!!!!

Groetjes Willi

*** En welkom op dit forum ****
 
Terug
Bovenaan Onderaan