verzekering zonder kenteken?

TLtesser

Die hard MF'er
11 dec 2003
900
0
Bilthoven
Goedemorgen,

Net een 2e motor gekocht TL1000S, erg fijn... In Duitsland gehaald, dus eerst langs de RDW voor keuring, kan pas over een aantal weken uiteraard, en ik kan 'm pas verzekeren als er een kenteken op zit. Heeft iemand ideeen hoe ik m'n trots toch kan verzekeren tegen brand/diefstal? Kan niet via mijn inboedel...

thanx!
 
Had het zelf via de inboedel gedaan (Univé) Koste maar iets van 3 euro op jaarbasis voor de Domi.

Moest alleen even de betreffende dame aan het verstand peuteren dat crossers ook niet op kenteken staan en daarom ook meeverzekerd kunnen worden ;)

Theoretisch kon ie ook verzekerd worden via de meldcode, laatste 4 cijfers voertuigindentificatienummer (scrable!), en later het kenteken doorgeven zodra het bekend was. Je zou even moeten navragen wat handiger is voor je. Inboedel was voor mij goedkoper.

[edit: xtra info]
 
Laatst bewerkt:
Kan een probleem zij omdat de motor in een (gehuurde) stalling staat? Zal zo even bellen met Unive!
 
Lijkt me niet als de motor gewoon op slot staat en de stalling kan worden afgesloten.

Is die stalling misschien niet al verzekerd tegen brand en diefstal?
 
Ik heb mijn motor gewoon verzekerd aan de hand van het meldnummer en op de dag van de keuring ahv het eendagskenteken (alleen (verzekerd) rijden op de dag van de keuring). Dat was in ieder geval geen probleem en ik kon later gewoon het nieuwe kenteken doorgeven.
 
Moet wel kunnen. Bedrijven kunnen nieuwe ongekentekende motoren toch ook verzekeren. T'is alleen de vraag of iemand bij de verzekeraar iets verder wil kijken dan het tarievenboek.
 
je wilt hem verzekeren tegen brand en diefstal. Er moet een verzekeringsmij zijn die dit doet, want theoretisch kan dit wel.

daarnaast ook de algemene voorwaarden van de stalling verhuurder doornemen.

succes.
 
Volgens mij moet dan zelfs gewoon onder je reeds bestaande motor of auto verzekering kunnen. Mijn 2e motor zit ook op auto polis en die motor is ook een paar jaar opgeschort geweest omdat hij in opslag stond. (Centraal beheer) Kon bij mij ook niet onder inboedel.
 
Er zijn wel een paar maatschappijen die hem gewoon verzekeren. Mijn broer heeft laatst een auto uit duitsland gehaald, veel maatschappijen wilden de auto niet verzekeren, meeus heeft hem uiteindelijk wel verzekerd.
 
Heb gisteren al redelijk wat maatschappijen afgebeld... velen beginnen er niet aan omdat het wettelijk onmogelijk is. Ook verhaal van crossers opgehangen, maar mocht niet baten.
Zal zo meeus 'ns proberen. 't is maar voor een maandje, maar wel lang genoeg voor gespaard om zomaar cadeau te doen aan 't dievengilde of pyromaantjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan