verzekering

@win1

MF'er
31 mrt 2003
65
0
Deventer
Hallo,

Onlangs mijn eerste motor gekocht. Nu moet ik dat ding verzekeren en daar heb ik een paar vraagjes over. Ik ben niet de enige bestuurder en heb regelmatig iemand achterop. Bijde verzekeringsmaatschappij vertelde ze mij dat je dan een bijrijders verzekering en een opzittende verzekering moet afsluiten. Uiteraard vertrouw ik verzekeringsagenten (het woord zegt het al:-) nooit dus wie weet welke verzekering ik moet nemen ?

Groeten
 
:^


utfsey.gif


www.motor-forum.nl/forum/topic/19894
www.motor-forum.nl/forum/topic/18846
www.motor-forum.nl/forum/topic/18877
www.motor-forum.nl/forum/topic/15947
www.motor-forum.nl/forum/topic/14724
 
Laatst bewerkt:
Lees wel eerst goed de polisvoorwaarden, die verschillen bij de meeste verzekering wel eens. Bijvoorbeeld nieuwwaarde clausule, bij diefstal of loss, verplicht goedgekeurd alarm en dergelijke. Aan lezen heb je meer, dan informatie vragen via de telefoon. Heb het helaas onlangs meegemaakt bij diefstal van mijn 11 maanden oude Cat. Even Apledoorn bellen, "jahoor meneer bij diefstal in het eerste jaar krijgt u de volledige nieuwwaarde". Moet helaas 750 eurie bijleggen. Foutje bedankt. Ze doen hun reclame eer aan.
SUC6
 
Het zijn grappenmakers die verzekeraars. Als berijder/bestuurder ben je verantwoordelijk voor je passagier(s). Als er een ongeval plaats heeft kan de passagier jou aanspreken voor de ontstane schade en dat valt onder de normale WA verzekering van een voertuig. Dat heeft de HR al lang geleden bepaald, alleen komt het de verzekeringsmaatschappijen niet uit hier ruchtbaarheid aan te geven, scheelt toch weer in de premie-inkomsten. Het wordt lastig als je een economische eenheid bent (huwelijk of kinderen) dan is een opzittenden (inzittenden)verzekering wel handig.
 
Maar als samenwonend ben je toch ook een econimische eenheid dus zal ik die verzekering toch af moeten sluiten. Wel een leuk feitje om te weten verder ... tnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan