Ik ga straks weer tegengesproken worden......maar ik blijf erbij dat een motor waarbij niet op het kentekenbewijs staat dat ie <25KW is, ook niet verzekerd kan worden als zijnde <25 kw.
Ook al zegt iemand aan de telefoon "jahoor, kom maar, ik regel dat wel".
Ik blijf erbij dat als je een claim tegen krijgt als je bij een zware letselschade betrokken bent geraakt je verzekering je in de kou gaat laten staan en terug verwijst naar de wettelijke regels en onderlinge afspraken plost naast zich neerlegt...onder het mom van "die en die was helemaal niet bevoegd om dat soort afspraken te maken" of iets dergelijks.
Het kost een paar tientjes om het te regelen zoals het hoort, laat je dat niet de rest van je leven achtervolgen.
Kijk, daar zit nu juist de pijn. Tuurlijk wil ik het goed regelen, maar dat is gewoonweg niet mogelijk.
Het zou allemaal zo simpel kunnen zijn als een rollenbank neerzetten bij de RDW (voor mijn part in 2 plaatsen in het land, wat boeit het om een stukje te moeten rijden om je motor legaal licht op kenteken te krijgen), een beschrijving/bouwtekening/iets-anders-database van het onderdeel dat voor de begrenzing zorgt voor iedere begrensde motorfiets die in Nederland rondrijdt, en klaar is kees! Licht op kentekenbewijs!
Tuurlijk zal het allemaal te veel werk zijn voor de RDW, en is mijn idee niet helemaal waterdicht, maar als dit idee verder uitgewerkt wordt kan de RDW er goed aan verdienen en zijn er weer een hoop beginnende rijders blij gemaakt.
Ik zit er daarom ook aan te denken om een brief te dichten aan de RDW waarin ik dit voorleg. Misschien ben ik wel te naïef om te denken dat ze er ook serieus iets mee gaan doen, maar toch. Ik ben in ieder geval niet de enige die tegen dit probleem aanloopt.
Draait allemaal maar om 1 ding: GELD!
Elk regeltje dat er weer bij verzonnen wordt gaat je op de een of andere manier weer geld kosten!
Ey,
Ik heb dus sinds gister een ZXR 400, nou staat er op het kenteken bewijs deel 1 helemaal niks over de hoeveelheid kW
De letters >kw< staan er wel, maar er is verder niks ingevuld ofzo.
Is het een idee om er met een typemachine 25 bij te tikken, of kunnen ze controleren of dat wel klopt ofzo?
Ik kan me voorstellen dat er een aardige boete aan hangt, valsheid in geschriften, als ze er achter komen.
Met uitdraai rijden is dus m'n 2e optie, dan gewoon niks aan deel 1 doen..
M'n kenteken bewijs geeft immers niet aan dat ik MEER dan 25kW heb.. maarja, ook niet MINDER..
Iemand bekend met mijn probleem?
ik heb mijn motor verzekerd bij de knmv en zij hebben mij gezegt dat als ze de uitdraai krijgen dat er dan op de groene kaart '25kw motor' komt.
Zolang het hij ook 25kw is ben ik dus gewoon verzekerd!
Ey,
Ik heb dus sinds gister een ZXR 400, nou staat er op het kenteken bewijs deel 1 helemaal niks over de hoeveelheid kW
De letters >kw< staan er wel, maar er is verder niks ingevuld ofzo.
Is het een idee om er met een typemachine 25 bij te tikken, of kunnen ze controleren of dat wel klopt ofzo?
Ik kan me voorstellen dat er een aardige boete aan hangt, valsheid in geschriften, als ze er achter komen.
Met uitdraai rijden is dus m'n 2e optie, dan gewoon niks aan deel 1 doen..
M'n kenteken bewijs geeft immers niet aan dat ik MEER dan 25kW heb.. maarja, ook niet MINDER..
Iemand bekend met mijn probleem?
Even informeren bij de RDW hoeveel vermogen hij volgens hen heeft.
2 mogelijkheden:
- minder of gelijk aan 25 kW: geen probleem met verzekeren (neem ik aan, geen ervaring mee)
- meer dan 25kW: verzekeren via vermogensuitdraai of legaal terug proberen te bouwen tot 25kW. Laatste kan alleen als hiervoor een tweede typegoedkeuring bestaat, dit kun je navragen bij de importeur.
Baksteen heeft wel weer genoeg gezegd.
Soms vraag ik me echt af hoe mensen zo simpel kunnen denken.
Als er wetgeving is denk je dan ECHT dat je het ook onderling met een verzekeringsmaatschappij wel op een andere manier kunt omzeilen.
Civiele afspraken kunnen NOOIT boven wettelijke regels staan!!!
Het lijkt aantrekkelijk...lekker premie betalen...totdat je een claimt neerlegt, dan gaat men verder kijken en ben je gewoon het haasje van je eigen goedgelovigheid en je poging het net ff iets goedkoper te regelen. .
@ baksteen: Je zegt dat je de meeste ZXR'en wel voor een paar tientjes legaal op 25kW kan krijgen.(kan zelf ook zo'n kitje krijgen voor 1 tientje, maarja het gaat grotendeels om het papierwerk)
Zou je mij dan misschien ook even kunnen vertellen waar?
Alleen de nieuwere modellen hebben de 2de typegoedkeuring waarmee ze via de normale weg legaal op 25kw kunnen. Dit is echter nog steeds niet een kwestie van een paar tientjes. Een goedgekeurd 25kw-setje kost bij de dealer namelijk al ruim 200 euro. Dan moet de 25kw-set bij de dealer nog ingebouwd worden, en moet de dealer de papieren opsturen naar het RDW, die geven dan vervolgens een nieuw kentekenbewijs af waar 25kw op staat. Als je alles bij elkaar opteld zit je al aan ruim 300 euro.Meeste zxr400'den zijn legaal vrij makkelijk voor een paar tientjes op 25 KW kentekenbewijs te krijgen.
ok, baksteen: ik bel de rdw, die zeggen het is een lichte motor, ik kijk op mijn papieren (van voor 1996) daar staat niets op vermeld. wat nu?
Kijk, daar zit nu juist de pijn. Tuurlijk wil ik het goed regelen, maar dat is gewoonweg niet mogelijk.
Het zou allemaal zo simpel kunnen zijn als een rollenbank neerzetten bij de RDW (voor mijn part in 2 plaatsen in het land, wat boeit het om een stukje te moeten rijden om je motor legaal licht op kenteken te krijgen), een beschrijving/bouwtekening/iets-anders-database van het onderdeel dat voor de begrenzing zorgt voor iedere begrensde motorfiets die in Nederland rondrijdt, en klaar is kees! Licht op kentekenbewijs!
Tuurlijk zal het allemaal te veel werk zijn voor de RDW, en is mijn idee niet helemaal waterdicht, maar als dit idee verder uitgewerkt wordt kan de RDW er goed aan verdienen en zijn er weer een hoop beginnende rijders blij gemaakt.
Ik zit er daarom ook aan te denken om een brief te dichten aan de RDW waarin ik dit voorleg. Misschien ben ik wel te naïef om te denken dat ze er ook serieus iets mee gaan doen, maar toch. Ik ben in ieder geval niet de enige die tegen dit probleem aanloopt.
En waarom zou je dit niet kunnen doen als je het op kenteken hebt staan?....of dat je niet na de meting de restrictors eruit hebt gehaald...???
ok, baksteen: ik bel de rdw, die zeggen het is een lichte motor, ik kijk op mijn papieren (van voor 1996) daar staat niets op vermeld. wat nu?