Vespa GTS 300/250 of Piaggio carnaby 300

bmwr1200rt

MF'er
25 jan 2010
134
5
Als je de keus had tussen Vespa GTS of Piaggio Carnaby wat is dan wijsheid.
Bij voorbeeld:
Vespa mooie retro scooter, maar kleine wielen en duur
Piaggio zelfde motorblok maar grote wielen,maar minder retro.
Wie weet er nog een paar?
 
Ik zou gaan voor een 300cc met grote wielen omdat dat het meest praktisch is. Rijdt lekker snel, stuurt ook beter dan kleine wieltjes.

Wat je mooi vindt, is natuurlijk persoonlijk. (ik houd niet van retro)
 
wijsheid: voor de piaggio Carnaby of de scarabeo 300


je geeft zelf al de belangrijkste nadelen aan.

Het ruitje zou ik ook naar kijken, die heb je toch wel nodig. Het is een dure optie als die er niet op zit. Verder zijn de opberg mogelijkheden bij de vespa anders dan de carnaby
 
Laatst bewerkt:
wat vind je mooier

27342_0_1_2_carnaby%20125_Image%20credits%20-%20Piaggio.jpg


vespa_gts_300_super_09.jpg
 
Laatst bewerkt:
BMWR... je moet eerst voor jezelf weten waar je hem voor gaat gebruiken.
Rij je erg veel door de stad dan zijn kleine wielen helemaal zo slecht nog niet. Dan ben je juist lekker wendbaar. En ZO klein zijn de wielen van een GTS nou ook weer niet.

Maar als je niet net als mij puur vespa gek bent zijn er nog o zoveel meer modellen scooters als alleen de twee die jij op noemt. De Beverly heeft ook grote wielen en toch ook een mooi model met net als de vespa een mooie grote ronde koplamp :)
De scarabeo is ook mooi.
Nadeel van de vespa... minder bergruimte onder het zadel dan ik geloof de meeste andere scooters

Succes met je keuze :]
 
Waarvoor heb je hem nodig? Dan kunnen de wielen invloed hebben.

Dat terzijde vind ik de scooters met grote wielen minder mooi (zoals de Carnaby). Ik zou, zonder twijfel, voor een gts gaan!

'k Heb zelf ook een retroscooter met kleine wielen. Ik heb hier nog nooit last van ondervonden al moet ik eerlijkheidshalve erbij zeggen dat het mijn eerste scooter is en ik dus niet kan vergelijken met iets met grotere wielen.
 
Ik rij op een carnaby 300. De scoot bevalt me prima, mss wel beter als vorige. Vooral de grote wielen geven meer stabiliteit, vergeleken met mn vorige scoot. Die had kleine wielen, bijna zelfde maat als de vespa. Om de twee modellen te kunnen vergelijken heb ik ook gereden op een vespa 300, geleend van een bekende. Ik was niet echt enthousiast over de vespa.

Dan komt idd het aspect erbij ga je veel snelweg ermee rijden of veel binnen bebouwde kom (50 en 80 km weg). Dit met oog op het formaat van de wielen.

Wil je echt kiezen tussen deze 2 of heb je nog andere modellen in gedachte?
 
Laatst bewerkt:
Nu rijdt ik op een Piaggio carnaby, en bevalt prima. {8500km}
Ik denk dat een buizen frame en grote wielen ook veel beter is.
En het motorblok is het zelfde.
Persoonlijk vindt ik een Vespa echt veel mooier, echt een retro.
Dus voordat ik keuze maakt, wil ik zeker weten dat ik geen spijt krijg.
Vandaar dat ik graag wil weten hoe er over gedacht wordt.
 
Je zult vooral bij verkeersdrempels en veel oneffen wegen het verschil merkan naar mijn idee, dan kun je beter grotere wielen hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan