vfr 400

supergnoom

MF'er
17 nov 2003
106
0
brabantia
Ik ben nieuw op dit zeer interressante forum. Ik ben momenteel bezig met mijn motorrijbewijs en op zoek naar een motor.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Honda VFR400 NC30.
Ik ben zelf 1.78 meter en weeg 85 kilo. Ondanks dat ik niet met een 25kw motor
hoef te beginnen leek het me raadzaam om te beginnen met een 400 cc motor.

Mijn vragen zijn dus: Is een VFR 400 iets voor mijn postuur? Voordelen cq nadelen van dit type motor. :]

grtz
Supergnoom.
ps: De vfr heeft +/- 66.000 km gelopen, is dit te veel? Of kan hij er goed tegen bij goed onderhoud?
 
Ik heb ook een VFR400 gereden.
Hij was niet veilig voor mijn (v)echtgenoot, 1.78m en 75 kg.
Die vond het een gooi en smijtfiets, m.a.w. een erg leuk ding.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat hij er nooit lange stukken op heeft gereden.
 
Ik heb zelf 5 jaar op een NC 30 gereden. Ben 1.78m en 80 kg maar heb dat op de VFR geen probleem gevonden. Gewoon kopen als het een goede fiets is en hierop veel ervaring opdoen. Een echte gooi en smijtfiets om het echte sturen onder de knie te krijgen. Laat de PK monsters maar ff wachten. Lekker sturen is in het begin veel belangrijker dan hard rechtuit.
Suc6
 
Lijkt me toch wel wat. Wil graag goed leren rijden op een lichtere fiets voordat ik aan het grote werk ga beginnen. Ik denk da'k niet altijd mijn rechterpols in bedwang kan houden. })

Maar ik ben wel een beetje huiverig voor die kilometerstand van 66.000 km.
Is dat echt geen probleem?

grtz
Supergnoom.
 
Ik ben nieuw op dit zeer interressante forum. Ik ben momenteel bezig met mijn motorrijbewijs en op zoek naar een motor.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Honda VFR400 NC30.
Ik ben zelf 1.78 meter en weeg 85 kilo. Ondanks dat ik niet met een 25kw motor
hoef te beginnen leek het me raadzaam om te beginnen met een 400 cc motor.

Mijn vragen zijn dus: Is een VFR 400 iets voor mijn postuur? Voordelen cq nadelen van dit type motor. :]

grtz
Supergnoom.
ps: De vfr heeft +/- 66.000 km gelopen, is dit te veel? Of kan hij er goed tegen bij goed onderhoud?

hier ben ik al :+

ik heb ook al in die verkoop topic gereageert waarin je vroeg hoe en wat.
maar ik post het nog wel een keer.
ik ben 185 en ik pas redelijk goed op de vfr. kep niet uitzonderlijk lange armen of benen, gewoon postuur. ziet er niet dom uit. zit lekker. erg sportief, dat wel. iedereen aan wie ik hem laat zien zegt dat het een klein motortje is, vrouwenmotortje, enz enz.... totdat ik hem laat horen :)

nadelen?

- onderdelen zijn duur (bougies zijn klein, speciaal en dus duur)
- erg sportieve zithouding.
- klein
- passagier zit in de poephouding (maar je koopt in mijn ogen niet een motor om iemand mee te nemen)

voordelen!

- zeer aparte verschijning (na de r7, 999r, f4 :+ )
- motorkarakteristiek, het is een V4 blok. erg compact allemaal. 1e versnelling loopt tot de 100 (erg leuk :) ) maakt een erg gaaf geluid (tenminste bij mij, open viper dempertje)
- gooien en smijten, door zijn relatief lage aantal cc's en dat ie zo klein is.

je moet maar eens aan de echte experts vragen, ik ben erg pro vfr, simpelweg omdat het mn eerste motor is en ik er gewoon verliefd op ben :)

owja, dit is dus 185cm vlees op een vfr 400, gewoon ter informatie, dat het dus wel kan, en dat je je geen zorgen hoeft te maken :P
BasE.jpg


owja, 66000 km op een hoogtoerige motor kan nadelig zijn, als ie verkracht is.
kan ook zijn dat ie zn onderhoud altijd op tijd gehad heeft, en altijd is warm gereden. dan moet het denk ik geen probleem zijn. neem in ieder geval als je gaat kijken iemand mee die er echt verstand van heeft, tis zonde als je een motor koopt die versleten is. revisatie is ook niet gratis namelijk.
 
Lijkt me toch wel wat. Wil graag goed leren rijden op een lichtere fiets voordat ik aan het grote werk ga beginnen. Ik denk da'k niet altijd mijn rechterpols in bedwang kan houden. })

Maar ik ben wel een beetje huiverig voor die kilometerstand van 66.000 km.
Is dat echt geen probleem?

grtz
Supergnoom.

Hoi supergnoom,

ik heb mn vfr400r ook te koop staan met bijna 25000 km.
Het zijn echte kilometers (dealer nagezien).
hier een link met plaatjes

www.motor-forum.nl/forum/topic/40640

vraagprijs is 2150 euro, ben al diverse malen in prijs gezakt. kuipje heeft ietswat schade. verder alles in goede conditie.
 
Bedankt voor de antwoorden, enne Flanky bedankt voor het aanbod maar ik vind de NC30 helemaal te gek. Nou nog effe het vrouwtje gek zien te krijgen.
Die zegt dat ze me wel kent en dat ik binnen het jaar wat zwaarders wil*d, maar als ik de verhalen hier hoor dan geeft zo'n vfr400r genoeg plezier om er langer mee rond te bollen.

grtz
Supergnoom.
 
hier ben ik al :+

ik heb ook al in die verkoop topic gereageert waarin je vroeg hoe en wat.
maar ik post het nog wel een keer.
ik ben 185 en ik pas redelijk goed op de vfr. kep niet uitzonderlijk lange armen of benen, gewoon postuur. ziet er niet dom uit. zit lekker. erg sportief, dat wel. iedereen aan wie ik hem laat zien zegt dat het een klein motortje is, vrouwenmotortje, enz enz.... totdat ik hem laat horen :)

nadelen?

- onderdelen zijn duur (bougies zijn klein, speciaal en dus duur)
- erg sportieve zithouding.
- klein
- passagier zit in de poephouding (maar je koopt in mijn ogen niet een motor om iemand mee te nemen)

voordelen!

- zeer aparte verschijning (na de r7, 999r, f4 :+ )
- motorkarakteristiek, het is een V4 blok. erg compact allemaal. 1e versnelling loopt tot de 100 (erg leuk :) ) maakt een erg gaaf geluid (tenminste bij mij, open viper dempertje)
- gooien en smijten, door zijn relatief lage aantal cc's en dat ie zo klein is.

je moet maar eens aan de echte experts vragen, ik ben erg pro vfr, simpelweg omdat het mn eerste motor is en ik er gewoon verliefd op ben :)

owja, dit is dus 185cm vlees op een vfr 400, gewoon ter informatie, dat het dus wel kan, en dat je je geen zorgen hoeft te maken :P
(Afbeelding)

owja, 66000 km op een hoogtoerige motor kan nadelig zijn, als ie verkracht is.
kan ook zijn dat ie zn onderhoud altijd op tijd gehad heeft, en altijd is warm gereden. dan moet het denk ik geen probleem zijn. neem in ieder geval als je gaat kijken iemand mee die er echt verstand van heeft, tis zonde als je een motor koopt die versleten is. revisatie is ook niet gratis namelijk.
je zit er wel een beetje uuh opgevouwen op :+
 
Bedankt voor de antwoorden, enne Flanky bedankt voor het aanbod maar ik vind de NC30 helemaal te gek. Nou nog effe het vrouwtje gek zien te krijgen.
Die zegt dat ze me wel kent en dat ik binnen het jaar wat zwaarders wil*d, maar als ik de verhalen hier hoor dan geeft zo'n vfr400r genoeg plezier om er langer mee rond te bollen.

grtz
Supergnoom.

tis maar net wat de situatie is.
ga jij elke week toeren met vrienden op raketten, dan wil je ook snel wat zwaarders. maar bv. mn vader rijd al jaren op een Er-5, en dat is echt niet omdat ie geen geld voor iets mooiers heeft. (maar nadat ie op mijn motor heeft gereden zie je hem wel nadenken... "hoeveel zal ik voor mn er terug krijgen?" :+ )
 
Bedankt voor de antwoorden, enne Flanky bedankt voor het aanbod maar ik vind de NC30 helemaal te gek. Nou nog effe het vrouwtje gek zien te krijgen.
Die zegt dat ze me wel kent en dat ik binnen het jaar wat zwaarders wil*d, maar als ik de verhalen hier hoor dan geeft zo'n vfr400r genoeg plezier om er langer mee rond te bollen.

grtz
Supergnoom.

Ik heb hiervoor cb500, cb750 en gpz400 gereden. en de vfr400 nu 2,5 jaar. En nog steeds een erg leuke motor.
 
ik begrijp dat bang je bent voor de kilometerstand heeft altijd optijd zijn beurten gehad blok is nog nooit open geweest start altijd is weleens anders bij vfr,s zelf,s de spanningsregelaar is nog orgineel de orginele uitlaat zit er bij en er zit nu een lazer profracing (demper plus colector)onder je moet hem gewoon in het echt zien neem iemand mee die er verstandt van heeft en kom een keer aan.
full
 
ik begrijp dat bang je bent voor de kilometerstand heeft altijd optijd zijn beurten gehad blok is nog nooit open geweest start altijd is weleens anders bij vfr,s zelf,s de spanningsregelaar is nog orgineel de orginele uitlaat zit er bij en er zit nu een lazer profracing (demper plus colector)onder je moet hem gewoon in het echt zien neem iemand mee die er verstandt van heeft en kom een keer aan.
(Afbeelding)

Ik neem aan dat jij de verkoper bent dan? Wat is de vraagprijs? Bouwjaar?
Verder 66.000 is redelijk wat, maar als het onderhoud goed is gedaan (ook de grote beurten!!)en er is niet onwijs mee geraced, dan kun je hier haast geen miskoop aan doen. Oersterke blokken, heerlijk geluid.

(P.S. http://groups.msn.com/MF400ccClub )

:P :P

Ons aankomende stekkie, opgericht door (hoe kan het ook anders) BasE.
 
Ik geloof best dat een VFR400R een heleboelkilometertjes kan maken. Vind het ook een erg mooie motor om te zien.
Heb helaas aan mijn vrouwtje belooft om tot januari-februari met aankoop van een motor te wachten maar ben nu ineens wel verliefd geworden(wilde eerst een zxr750-gsxr750, 750ss, etc etc) maar wist niet zeker wat ik wilde. VFR400R lijkt me wel wat. Dus nog ff goed overleg plegen en dan zien we wel.

grtz
supergnoom.
 
hier ben ik al :+

ik heb ook al in die verkoop topic gereageert waarin je vroeg hoe en wat.
maar ik post het nog wel een keer.
ik ben 185 en ik pas redelijk goed op de vfr. kep niet uitzonderlijk lange armen of benen, gewoon postuur. ziet er niet dom uit. zit lekker. erg sportief, dat wel. iedereen aan wie ik hem laat zien zegt dat het een klein motortje is, vrouwenmotortje, enz enz.... totdat ik hem laat horen :)

nadelen?

- onderdelen zijn duur (bougies zijn klein, speciaal en dus duur)
- erg sportieve zithouding.
- klein
- passagier zit in de poephouding (maar je koopt in mijn ogen niet een motor om iemand mee te nemen)

voordelen!

- zeer aparte verschijning (na de r7, 999r, f4 :+ )
- motorkarakteristiek, het is een V4 blok. erg compact allemaal. 1e versnelling loopt tot de 100 (erg leuk :) ) maakt een erg gaaf geluid (tenminste bij mij, open viper dempertje)
- gooien en smijten, door zijn relatief lage aantal cc's en dat ie zo klein is.

je moet maar eens aan de echte experts vragen, ik ben erg pro vfr, simpelweg omdat het mn eerste motor is en ik er gewoon verliefd op ben :)

owja, dit is dus 185cm vlees op een vfr 400, gewoon ter informatie, dat het dus wel kan, en dat je je geen zorgen hoeft te maken :P
(Afbeelding)

owja, 66000 km op een hoogtoerige motor kan nadelig zijn, als ie verkracht is.
kan ook zijn dat ie zn onderhoud altijd op tijd gehad heeft, en altijd is warm gereden. dan moet het denk ik geen probleem zijn. neem in ieder geval als je gaat kijken iemand mee die er echt verstand van heeft, tis zonde als je een motor koopt die versleten is. revisatie is ook niet gratis namelijk.

zeg base... had jij je rijbweijs nou al???? })
hoeveel km ervaring heb jij nu al met je VFRtje zitten? })
 
Ik heb ook een NC30, daar ik zelf klein ben is het een ideale motor voor mij.
Het is een ontzettend leuk speeltje die je flink in z'n toeren kunt gooien.
De toerenteller staat nu over de 80.000 km en hij doet het nog steeds goed.
Heb er zelf sinds november 2001 zo'n 40.000km mee gereden en op de lange routes
(zo'n 1000km) van Nederland naar Frankrijk beviel ie me erg goed.
Om achterop te zitten zou ik absoluut afraden, er is geen andere houvast
dan de bestuurder voor de passagier, en de zithouding achterop is zeer onconfortabel.
 
terug naar je hok jij! ;)
jij wou toch nog zo graag achterop? moet je eens kijken hoe je dan zit :P
kweenie of ik dat wel durf hoor ;)
ennuh ik weet hoe ik erachterop zit...
beroerd, maar dat benik gewend :9
 
zeg base... had jij je rijbweijs nou al???? })
hoeveel km ervaring heb jij nu al met je VFRtje zitten? })

22 km ervaring O-)
en dat is genoeg om te weten hoe ie rijd. :P
kijk voor de gein in mn profiel hoe lang ik al hier geregistreert ben, zo lang verdiep ik me al in 400cc-tjes :X
 
hij is van bj95 de vraagprijs is 2995euro en ik rij er nu 6 jaar op de rede dat ik hem weg doe is dat ik te weinig bagage mee kan nemen en heb daarom een vfr800fi gekocht en ik kan altijd nog op die van mijn vrouw rijden (de zwart zilver rode zie foto :]
 
Op dinsdag 18 november 2003 21:11 schreef BasE het volgende:voordelen!

- zeer aparte verschijning (na de r7, 999r, f4 :+ )
>
BEDOEL JE EEN STOFZUIGER OP 2 WIELEN IPV 3? <


- motorkarakteristiek, het is een V4 blok. erg compact allemaal. 1e versnelling loopt tot de 100 (erg leuk :) ) maakt een erg gaaf geluid (tenminste bij mij, open viper dempertje)

> STOFZUIGER DUS... < zeg dat dan gelijk

je moet maar eens aan de echte experts vragen, ik ben erg pro vfr, simpelweg omdat het mn eerste motor is en ik er gewoon verliefd op ben :)
das duidelijk...
 
ik heb geen ervaring met de nc24 maar ik weet wel dat het rijwielgedeelte van de nc30 het zelfde is als van de rs250racer van begin jaren negentig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan