82dt
MF veteraan
Hallo,
We zijn bezig met het opknappen van een vfr 750 van 1993 en stoten op het probleem dat de motor niet wil starten.
Wanneer we starterpilot vernevelen aan de carburators zelf, dan wil de motor wel starten.
Het probleem moet zich volgens mij dus situeren in de brandstoftoevoer of de carburators.
Volgens ons is er niks mis met de toevoer van brandstof zelf gezien de vlotterkamers vollopen met benzine.
De sproeiers van de carburators hebben we nagekeken en voor de zekerheid gereinigd, maar ook dit hielp niet.
Ik vraag me nu af of de benzinepomp van een rc36 automatisch inschakelt wanneer je het contact aan zet, of begint de pomp pas te werken bij het starten zelf.
Ik kan de benzinepomp namelijk niet horen inschakelen, iets wat je bij andere motoren wel hoort.
We vragen ons ook af of je de benzinepomp kan omzeilen om de testen of moet er een bepaalde druk aanwezig zijn op de benzinetoevoer?
Hopelijk zijn hier een paar vfr klussers die raad of advies kunnen geven.
Alvast bedankt
We zijn bezig met het opknappen van een vfr 750 van 1993 en stoten op het probleem dat de motor niet wil starten.
Wanneer we starterpilot vernevelen aan de carburators zelf, dan wil de motor wel starten.
Het probleem moet zich volgens mij dus situeren in de brandstoftoevoer of de carburators.
Volgens ons is er niks mis met de toevoer van brandstof zelf gezien de vlotterkamers vollopen met benzine.
De sproeiers van de carburators hebben we nagekeken en voor de zekerheid gereinigd, maar ook dit hielp niet.
Ik vraag me nu af of de benzinepomp van een rc36 automatisch inschakelt wanneer je het contact aan zet, of begint de pomp pas te werken bij het starten zelf.
Ik kan de benzinepomp namelijk niet horen inschakelen, iets wat je bij andere motoren wel hoort.
We vragen ons ook af of je de benzinepomp kan omzeilen om de testen of moet er een bepaalde druk aanwezig zijn op de benzinetoevoer?
Hopelijk zijn hier een paar vfr klussers die raad of advies kunnen geven.
Alvast bedankt