JanFillemJansen
MF veteraan
- 1 jan 2007
- 7.255
- 3
Zijn er gevallen bekend van een VFR met span?
He mannen, dat snap ik allemaal wel hoor, maar het is voor mij duidelijk dat het weer een v4 moet zijn. Ik wil iets compacts en dan valt die lompe Pan European al af. Ik ben van mening dat het met een subframe moet lukken. Alleen weet ik niet waar de achterbrug in schommelt. Als dat in het blok is ben ik ban dat dat niet sterk genoeg is. (al wordt het geen lompzware zijspan). Zijn er gevallen bekend van een VFR met span?
er heeft op marktplaats een tijdje zoiets gestaan.
tenminste: honda V4 in rood/wit/blauw.
of is dat misschien een ouder type vfr met een stalen frame?
de japanners maken volgens mij geen blokken met achterbrugophanging, de achterbrug zit normaal gesproken in het gegoten stuk van het deltaboxframe
edit, plaatje gevonden:
[afbeelding]
deze heeft een soort van wiegframe.
ik neem aan dat op de moderne vfr de ophangpunten van dit frame nog aan het blok zitten, dat is al je halve onderframe.
als je toch een watergekoelde viercilider wil, waarom geen K100?
ook bergen koppel en het loopt ook rauw.
kost bijna niets en ik weet hoe je daar een hulpframe voor maakt
Bergen van informatie! bedankt voor alle reacties. Ik ga het verder uitzoeken, maar wil eerst mij eigen combinatie verkopen. Is trouwens te vinden op www.tweedehands.nl onder Honda VF1100 Sabre met EML GT1 zijspan. Voor de geinteresseerden.
Om terug te komen op waarom geen K100, ik ben nu eenmaal een V4 fan en dan heb je binnen Honda niet veel keus als je nieuwer wilt en geen Pan. Ik ben sowieso van plan om er een ander stuur op te zetten zodat ik rechter op kom te zitten. Bedankt voor de achterbrug info. Alle verdere info is uiteraard welkom. Wellicht ben ik dan de eerste die er mee op de proppen komt. Ook wel weer leuk natuurlijk. Ik houd jullie op de hoogte als het zover is.
Groeten, Jan-Willem.
En hij heefd ook een Cardan, toch?!
Als het perse een V4 moet zijn, waarom dan geen V-Max?He mannen, dat snap ik allemaal wel hoor, maar het is voor mij duidelijk dat het weer een v4 moet zijn. Ik wil iets compacts en dan valt die lompe Pan European al af. Ik ben van mening dat het met een subframe moet lukken. Alleen weet ik niet waar de achterbrug in schommelt. Als dat in het blok is ben ik ban dat dat niet sterk genoeg is. (al wordt het geen lompzware zijspan). Zijn er gevallen bekend van een VFR met span?
Ja dat zou ook een optie zijn, maar een V-Max is mij wat teveel custom. Wil een sportievere combinatie. Ach, we wachten het wel eens even af. Vandaag trouwens weer heerlijk gereden met de Sabre. Livelife in Kampen is een gehandicapten run.
De prijs valt over te praten hoor roestendoenze.. Niet dat ie roest ofzo hoor.
De prijs valt over te praten hoor roestendoenze.. Niet dat ie roest ofzo hoor.
dat zijn de bestenEen gele.