#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Oh, is toch geen veel voorkomende probleem bij de vtec… :? ..wel stator/SR maar verder bullitproof.

Of is hij een droeftoeter die zo maar wat roept….:?
Veelvoorkomend niet... Niet echt meer dan andere NAKS motoren. Allicht is de 'kans' op problemen wat groter, omdat hij er 2 heeft.
Heb wel eens wat gehoord over een oliegaatje die je iets groter kan maken om hem beter/betrouwbaarder te maken...

Maar volgens mij valt het algeheel wel mee.. SR & stator zijn idd de zwakke plekken.
 
Ok, dacht ik ook.

Oliekanaal voor meer koeling vd stator? Of dlink veel olie erin….en nee, niet teveel maar op Max. Houden. Alhoewel ik vh jaar nog steeds niet naar het peil heb gekeken..vfr’en zijn vlgs mij ook niet van die olieslurpers….trouwens de 888 na 119k ook niet…

Heb hier nog een volle tank misschien vanmiddag een rondje voordat het weer echt omslaat…..:]
 
There can be only one..... :Y

20221101_172103.jpg



 
Hahaha.....echt niet, ik kwam tot 190km en dan tanken.
Compleet waardeloze motor, waar de VFR800Fi lachend 350Km doet en dan pas aangeeft dat het tijd is om te tanken.
In Duitsland getest tegen >200KM/u. De VFR1200 is gewoon ruk, zit slecht, verbruikt, klinkt niet goed, gewoon allround waardeloze motor.
Eens! RC36/2 deed ongeveer 1 op 17
VFR RC46 met HiSS doet ong 1 op 20
PCX is helemaal lachen 1 op 40 volgas 120 Km/h overal rustig tokkelen 1 op 52
+ smokkelruimte onder je kont O-)
 
Zóoo, eerste winterklus aan de 750F is weer uitgevoerd..
2022-11-05 Olie en filterwissel VFR 750.jpg
Olie + filter wissel + nieuwe onderlegring op de carterstop.

750F had ik 4 jr geleden aangekocht, maar destijds liep de voorrem nog wel goed. Ding wordt echter alleen gebruikt voor een zomeravond rondje om de kerk (500 km/jr.) en bij het wegzetten bleef soms de voorrem heel iets hangen.. Vanavond de remklauw even losgetrokken voor revisie;
2022-11-09 Remklauw VFR, voorzijde voor revisie.jpg

geen overbodige luxe om dit eens te doen...
Dit weekend even een ultrasoon badje en daarna opbouw met originele delen en nieuwe remblokken (ipv de lucas rommel die er nu op zit)..
 
Ik ben aan het kijken voor een olietemperatuur meter voor de vfr. Nu kan ik op internet genoeg meters vinden, maar dan staat de vfr750 niet op de lijst. Heeft er iemand toevallig er 1 geïnstalleerd, zoja welke lengte heeft de "peilstok". Of welk merk kan aangeraden worden. Ik hoor het graag!
 
Ik ben aan het kijken voor een olietemperatuur meter voor de vfr. Nu kan ik op internet genoeg meters vinden, maar dan staat de vfr750 niet op de lijst. Heeft er iemand toevallig er 1 geïnstalleerd, zoja welke lengte heeft de "peilstok". Of welk merk kan aangeraden worden. Ik hoor het graag!
Satestokje gebruiken om achter te komen hoe diep de voeler gaat….. :?
 
Thanks

Eensch. Ik vind het qua uiterlijk de mooiste!

Ook maar een setje originele koffers in kleur erbij besteld voor de tripjes weg.
Mooi ding!
Voor mij de op 1 na mooiste VFR van de hele lineup :Y (de 750 RC36-2 staat voor mij bovenaan).

Veel plezier ermee!
Als je ooit nog eens wil proberen hoe een hoger stuur voelt, je weet ongeveer waar ik woon ;)
 
Bij ten Kate? Die heeft een tijd te koop gestaan, ik heb er vorig jaar op proef gereden. Waren ook wat dingetjes mee.
Nee dat was een andere. Uit 2015 met zo'n 56000 op de teller. Heb ik in oktober ook op gereden.

Deze was net binnen en stond nog niet te koop:Y

Hield dit type motor al een tijdje in de gaten, maar 1 die aan m'n eisen voldeed kwam niet op de markt. Ik liep 2 weken geleden naar binnen en stond deze ineens
 
Mooi ding!
Voor mij de op 1 na mooiste VFR van de hele lineup :Y (de 750 RC36-2 staat voor mij bovenaan).

Veel plezier ermee!
Als je ooit nog eens wil proberen hoe een hoger stuur voelt, je weet ongeveer waar ik woon ;)
Thanks! Mocht de zit toch te "sportief" zijn, weet ik je te vinden! Al is het een stukje rijden ondertussen. Sinds 5 weken verhuisd:9
 
Terug
Bovenaan Onderaan