#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Euh, ik zag geen plaatje bij de laatste post van meneer witte vfr 750? Vandaar Stealth, als in onzichtbaar.
Of verwees hij naar de post erboven? Dat is de ori pijp van de rc93 inderdaad.
 
De laatste generatie VFR800F is het aanbod inderdaad laag. Volgens mij kan dit ook voor de VFR1200F gezegd worden..
En ook voor de 1200 versies is aanbod merendeel terug te vinden in de jaren 2010 en 2011. En als je een non-DCT versie zoekt wordt het tot die jaren beperkt.

Ook in dit model is het aanbod van de X versies hoger.

Kan het zijn dat de latere jaren 800F en 1200F minder verkocht is? Of zijn de huidige eigenaren zo tevreden dat ze door blijven rijden omdat er na 2018 niet echt een vervanger is gekomen met een V4 blok ?
 
Bedoelde deze uitlaat😀
 

Bijlagen

  • IMG_7238.jpeg
    IMG_7238.jpeg
    595,4 KB · Weergaven: 0
Topkuip frame gevonden gelukkig. Iemand toevallig nog steuntje voor koelwater tankje liggen van RC36-2?
 
Dat was mijn 1991 dus de goede kant.
Maar dat was ook niet af fabriek hè? O-)

Ik kocht ooit een LHS bochtenset voor mijn RC36-2 dacht ik. Maar dan moest een bevestigingspunt voor de middenbok van het frame gezaagd worden.... dus maar weer doorverkocht.

Dan maar gewoon rechts...
herfst2_zps8c5c12e1.thumb.jpg.2b803a7d91eac01bc5f55d7ab3cb23d2.jpg



En nu
20231210_125255.jpg
 
Highmount is ook mooi. Alleen de RC30 heeft hem links. In mijn geval zit de demper nu ook beter links, omdat de passagier minder last heeft van uitlaatgassen. Tyga systeem is echt prachtig. Hier trouwens foto van een rc30, met de rc36 Tyga replica die ik aan het bouwen ben.
 

Bijlagen

  • A88EB4B5-3908-4FAD-ACD4-E99C60C0E678.jpeg
    A88EB4B5-3908-4FAD-ACD4-E99C60C0E678.jpeg
    596,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6785.jpeg
    IMG_6785.jpeg
    457,1 KB · Weergaven: 0
Maar dat was ook niet af fabriek hè? O-)

Ik kocht ooit een LHS bochtenset voor mijn RC36-2 dacht ik. Maar dan moest een bevestigingspunt voor de middenbok van het frame gezaagd worden.... dus maar weer doorverkocht.

Dan maar gewoon rechts...
Bekijk bijlage 1974752


En nu
Bekijk bijlage 1974753
Bij de Tyga uitlaat niet. Wel moet de middenbok er af. Wel minpuntje, want met middenbok had ik hem binnen een minuut met 3 wielen van de grond met paar blokjes hout.
 
Hoeveel koplamp relais hebben we op de RC36-2? Ik tel er maar 1 namelijk. Op de Manual van Tyga zie ik er twee. Miss ander type?
 
Hoeveel koplamp relais hebben we op de RC36-2? Ik tel er maar 1 namelijk. Op de Manual van Tyga zie ik er twee. Miss ander type?
Ligt wss. aan wáár de 36/2 origineel is uitgeleverd.

BIj de 36/1 weet ik voor 100% dat de NL,D e.d. versies uitgerust waren met 1 (grootlicht)relais. Bij (tenminste) de UK, SP en I types waren het er 2, omdat in die landen beide koplampen brandden, ook bij dimlicht (en om je schakelaars te sparen, ook dimlicht dus over een relais)
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Ligt wss. aan wáár de 36/2 origineel is uitgeleverd.

BIj de 36/1 weet ik voor 100% dat de NL,D e.d. versies uitgerust waren met 1 (grootlicht)relais. Bij (tenminste) de UK, SP en I types waren het er 2, omdat in die landen beide koplampen brandden, ook bij dimlicht (en om je schakelaars te sparen, ook dimlicht dus over een relais)
Top! Duidelijk. Tyga manual staan er twee op namelijk.
 

Bijlagen

  • IMG_6756.png
    IMG_6756.png
    510,1 KB · Weergaven: 0
Bij de RC36/2 is er inderdaad maar 1 relais.
je kunt het grootlicht standaard mee laten branden met het "normale"licht door m op de bedrading aan te sluiten.
Beter is het om beiden dan via een relais te laten lopen.

PSX_20210420_203404.thumb.jpg.d1bf4d4968452a92bb7f84d5ab704c94.jpg
 
Bij de RC36/2 is er inderdaad maar 1 relais.
je kunt het grootlicht standaard mee laten branden met het "normale"licht door m op de bedrading aan te sluiten.
Beter is het om beiden dan via een relais te laten lopen.

Bekijk bijlage 1976912
Dat had ik idd altijd al zo. Maar het relais zorgt toch dat bij groot licht, dimlicht uit gaat? Anders leeft een H4 niet lang denk ik.
 
Nope..
spanning van het dimlicht loopt via rechter stuurschakelaar naar linker schakelaar, en die schakelt tussen óf dimlicht (spanning van 1 lamp loopt door de schakelaar) óf de stuurstroom (bij grootlicht) die het grootlichtrelais sluit en waardoor het relais via de kabelboom rechtstreeks spanning haalt van de accu.
Ofwel, 1 van de 2 stroomkringen is gesloten en maakt contact, niet beide. Vandaar dat ook het dimlicht niet brand als je overschakelt op grootlicht.

Laat je een te hoge stroomsterkte (2x55w) door de schakelaars lopen, sloop je op den duur de schakelaars intern, die kunnen dat niet aan. Vandaar het relais ertussen.

Al het andere met doorlussen van de lampfittingen is prutswerk en sloopt beide stuurschakelaars op den duur …

(Werden dealers intern door Honda’s technische eigen dienst van de
importeur al op gewezen, in de jaren ‘90)
 
Laatst bewerkt:
Dus 1 relais voor dimlicht is dan voldoende als ik het goed begrijp? Ik wilde er twee gebruiken, en de draden op de h4 voor groot en dimlicht deze spoelen mee aan te sturen. Wat is het beste? In mijn geval heb ik namelijk meer verlichting ivm zijspan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan