Ik heb op de VTEC toch al een paar keer een racer zoekgereden in de Eiffel
Dat heb ik met mijn VFR800Fi ook al meermaals gedaan.
Het is niet omdat een racer 200PK heeft dat iemand er ook iets mee kan.
Zo had ik hiervoor een VFR1200F met race computer en een enorme bult power, 190PK of meer.
Mijn zoon reed toen op mijn VFR800Fi en hij presteerde het mij zoek te rijden.....ik kan je verzekeren ik kan een stukje rijden, maar hij is motor-mechanieker en wat die eruit sloopt wordt je bang van.
Zo reed ik eens achter hem aan, hij op een SV650, ik kon die amper bijhouden ondanks 2x zoveel vermogen.
Ga maar eens proberen tegen een circuit-rijder, zet die op een lichte motor, al denk je nog zo goed te rijden, die rijden je gewoon zoek.....op z'n best blijf je bij.
De VFR800 staat echt zijn mannetje tussen de meeste racers, maak je geen illusie, kijk de drag-racers er maar eens op na, de topsnelheid is verschrikkelijk hoog op de 1/4e mijl tegenover machines die 1,5 maal het vermogen hebben.
De Fi van 1998 doet 11,1sec tegen over een CBR1000RR van 2017 10.4 seconden.....geen racer zeg je?
The #1 resource for Honda motorcycle 0-60 & quarter mile times offering a comprehensive index of Honda bike specs including Honda VFR 800 Interceptor, CB600RR, Shadow Spirit & more!
De VFR1200F doet het in 10.2!!! En dat zou een toerbak moeten zijn....jaja
On par met de Yamaha R1.....hahaha....touring...yep....dan is de R1 geen racer.
Zoals steeds, veel hangt van de rijder af en niet van wat de motor kan.