#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Heerlijk! Ik heb ook een heel lijstje aan clips en schroeven die ik bij cmsnl ga bestellen. Alles weer helemaal zoals het af-fabriek zat, word ik een beetje blijer van :t
 
Ik heb toentertijd de uitgelubberde kuipschroeven vervangen door zwarte uitvoeringen....vind ik beter staan

BAF5FD56-C8CF-470B-818C-1DEEE0AF043F.jpeg
 
Ben benieuwd, vanochtend afgetankt met Vpower ( zoals gebruikelijk ) alleen nu dagelijkse rondrit naar Moerdijk vanuit Hoogvliet, kijken hoeveel Km er nu op een tank gereden kan worden.
 
Ben benieuwd, vanochtend afgetankt met Vpower ( zoals gebruikelijk ) alleen nu dagelijkse rondrit naar Moerdijk vanuit Hoogvliet, kijken hoeveel Km er nu op een tank gereden kan worden.

Ik merk geen verschil......alleen heb ik voor de winter afgetankt met v-power...en verleden week: starten en lopen..:]
 
Heb dr eigelijk altijd vpower ingegooit, maar met de prijzen zoals ze nu zijn (1.83€ de liter) gaat dat snel veranderen denk ik haha

moet zeggen, benzine met 110 octaan zoals in buitenland rijd toch echt lekkerder(?), misschien in mn hoofd maar toch.
 
Ik gooi er meestal duitse Super in, dat is 'onze' oude Euro95 (E5) á €1,37/L
Super Plus (= Euro98) is wat duurder, ik meen €1,40/L, maar nog steeds veel goedkoper dan de €1,80/L wat men hier uit onze zak klopt..
Maar ik rij niet voor elke tankbeurt de pruis in...dus spek ook onze staatskas
 
Woon hier aan de grens en pak net als PLR super in DL....en kijk naar de prijs en vergeet het gauw.
 
Heb een complete cbr600f2 als donor
Dan heb je nog steeds pasbussen nodig om het verschil tussen een cbr en een vfr op te vullen. En voor zover ik weet komt een een remschijf van een triumph op, welk type weet ik niet precies.
Oh ja, en een offset kettingwiel aan de voorzijde. Ik weet niet precies alle details, maar de vfr is niet van mij.
 
Dan heb je nog steeds pasbussen nodig om het verschil tussen een cbr en een vfr op te vullen. En voor zover ik weet komt een een remschijf van een triumph op, welk type weet ik niet precies.
Oh ja, en een offset kettingwiel aan de voorzijde. Ik weet niet precies alle details, maar de vfr is niet van mij.

Ok dank je. Ik ga wel ff puzzelen
 
Oke, ook op me nieuwe dagelijkse ritje is de VFR zinloos, twee dagen a 90 km en tank zo goed als leeg, circa 12 euro per dag aan benzine, nee dank je, pak et koelblik maar weer. Blijft de motor over voor zinloze andere ritjes.
 
Laten we zeggen 200 km op 12 liter, valt nog niet tegen nu ik er over nadenk, normaliter begint lampje te branden bij 150 km 'sportieve '' km, nu saaie snelweg km. Moet maar eens wat werk maken van de powercommander, wellicht is daar nog wat zuinigheid te halen.

Hoe dan ook, nog steeds niet rendabel.
 
200km op 12L?
Veel beter doet mijn 36-1 het ook niet...

90km : 16 km/l = 5 liter peut...
Ik weet dat onze roverheid ons een poot uitdraait met brandstofprijzen, maar als 5 liter jou €12 kost....wordt het tijd dat je bij een andere pomp stopt...😉
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei, tank is nog niet helemaal leeg, hoe dan ook. Maar eens met euro95 proberen, kijken of daar nog verschil inzit op et bereik.
 
Beetje redelijke en gezonde motor haalt toch 1:18.... :?

Ik haal vaak met gemak 1:20, beetje toeren in de omgeving en zeker op de snelweg overdag...._O-
 
"Rendabel"

BAH!!! wat een vies woord..... _O-
Hahaa ja, maar toch, mn bankrekening heeft er geen moeite mee.
Beetje redelijke en gezonde motor haalt toch 1:18.... :?

Ik haal vaak met gemak 1:20, beetje toeren in de omgeving en zeker op de snelweg overdag...._O-
Hoogste wat ik ooit gehaald heb is 1:19 met touren op snelweg ergens in Frankrijk.

volgens mij is mn verbruik vrij standaard voor de 1200f,

ik weet niet of et gebrek aan lambda sensoren nog negatief effect heeft op et verbruik? Maar tis niet anders.
 
Met aangesloten lambda zou meer moeten verbruiken, extra benzine voor optimale verbranding in de cat zover ik het gelezen heb.

Voor de rest let ik met mijn vtec niet op verbruik, ok ff snel bij de pomp uit het hoofd en het zweeft ergens rond de 1:20 wat ik acceptabel vind, en 1:10 voor een motor niet

Vind het knap dat mijn auto, de Lexus, ook tegen de 1:20 uitkomt.....1500kg en toch zo zuinig.... _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan