#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Spanningsregelaars (eigenlijk alle electronica) kunnen hun gedrag ook wel eens veranderen als ze warm worden. Dan doen ze het goed als ze koud zijn maar na een half uur oid. komen er dan toch problemen boven drijven.
 
Spanningsregelaars (eigenlijk alle electronica) kunnen hun gedrag ook wel eens veranderen als ze warm worden. Dan doen ze het goed als ze koud zijn maar na een half uur oid. komen er dan toch problemen boven drijven.
Ik denk om de openingen in het deksel aan te brengen omdat ik hetzelfde had, onderweg wisselende voltages.

Eerst proefrit weer maken, en kijken of het nog steeds schommelt.

Met koude motor bleef de spanning stabiel, totdat ik hem op de snelweg ff los trok….:X
 
Nou, testrit zojuist van 60km met de oude spanningsregelaar gemaakt en het lijkt goed te gaan…accuspanning bleef na en tijdens de rit boven de 14V

Toen de fan aansloeg zakte de accu spanning naar 13,7V… :+

IMG_5865.jpeg
 
het is dus geen uniek iets, dat een spanningsregelaar niet fris is, ook al is die nieuw. Ik had namelijk hetzelfde destijds dat mijn nieuwe spanningsregelaar defect was
 
Idd, kan....maar vervelend is het wel......nieuwe accu ook nog eens gekocht en een hoop extra werk waar ik niet op zit te wachten.

Nu nog de kuipdelen in de loop vd dag monteren, maar eerst eens koffiedrinken bij mij motormaat als Waldorf en Statler de belevenissen 'evalueren'..... _O-
 
Idd, kan....maar vervelend is het wel......nieuwe accu ook nog eens gekocht en een hoop extra werk waar ik niet op zit te wachten.

Nu nog de kuipdelen in de loop vd dag monteren, maar eerst eens koffiedrinken bij mij motormaat als Waldorf en Statler de belevenissen 'evalueren'..... _O-
Ik begrijp (helaas) precies wat je nu doormaakt...
 
Iemand hier nog op zoek naar een nette hoge uitlaat voor de VFR800?
Zonder db-killer, dus zal ongetwijfeld lekker klinken.
Mag voor €175,- €125,- van eigenaar wisselen...
Liefst ophalen in Terheijden (boven Breda)


20230730_230816.jpg
20230730_230835.jpg
20230730_230845.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedenmorgen heren,

Iemand hier die binnenkort of momenteel zijn tank er af haalt,...
Ik ben benieuwd naar de breedte van de buitenkant van het frame... zie de rode pijlen :)
en ongeveer de lengte van balhoofd naar achteren, zie rode pijl
 

Bijlagen

  • 5895687.JPG
    5895687.JPG
    48 KB · Weergaven: 21
Iemand hier interesse in deze?
Mooie dieppaarse kleur. Lak behoorlijk netjes.
Km stand; 57498

20210701_185723.jpg


Groot onderhoud gedaan;
Olie + filter
Koelvloeistof
Rem/koppelingsvloeistof
Nieuw luchtfilter
Koppelingscylinder gereviseerd
Nieuwe remblokken achter
Nieuwe accu
Voorzien van hyperpro veren voor + Nieuwe seals en keerringen
Nieuwe achterband
Achter opvulplaatje 4mm
Klepspeling gecontroleerd (hoefde niet aangepast)

Heb er nog bij;
Rode seat cover in juiste kleur te spuiten, gereedschapset, alvast nieuwe remblokken voor.
Nieuwe balhoofdlagers (nog te plaatsen door nieuwe eigenaar)

Prijs €1500,-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan