#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Als we motorcycle ergonomics mogen geloven, dan zit de SZR660 toch nog iets meer voorover.
Ik ken die SZR660 niet. Ik reed wel deze week op de VFR800i van een maat en ik vond hem toch redelijk voorover en korte kniehoek, maar ik rij dan ook dagelijks op een 2016 Triumph Tiger Sport 1050. En dan is het een cultuurschok. Maar die VFR is een heel aangename motor met een soepel blok en goede versnellingsbak...en mooi. Een RC36 750 reed ik ook al wel eens , een VTec nog niet.
1704014092823.png
1704014134546.png
 
Laatst bewerkt:
Ik vind zwart ook best een mooie kleur die past bij de rc 36. Ik ben er zelf een aan het opknappen, het is de bedoeling dat hij van het voorjaar weer rijd. Ik heb in het verleden zo een beetje alle modellen nieuw gehad, geweldige fietsen! Nu rij ik op het laatst model Crossrunner, tot volle tevredenheid. hier wat plaatjes.
IMG_0022.png
 
Ik vind zwart ook best een mooie kleur die past bij de rc 36. Ik ben er zelf een aan het opknappen, het is de bedoeling dat hij van het voorjaar weer rijd. Ik heb in het verleden zo een beetje alle modellen nieuw gehad, geweldige fietsen! Nu rij ik op het laatst model Crossrunner, tot volle tevredenheid. hier wat plaatjes.Bekijk bijlage 1958030
Die seatcover maakt ‘m gelijk een stuk sportiever he.

Heb een rode seatcover erbij gekregen, maar moet die nog laten spuiten. Heb besloten dat dat m’n verjaardagscadeau voor mezelf is🤣
 
Die seatcover maakt ‘m gelijk een stuk sportiever he.

Heb een rode seatcover erbij gekregen, maar moet die nog laten spuiten. Heb besloten dat dat m’n verjaardagscadeau voor mezelf is🤣

Zal 'm inderdaad mooi staan! Ik vind 'm prachtig en heb al bijna spijt haha.
Zoals eerder al gezegd; heul veul plezier ermee!
 
Oh... je bedoelt deze?
Dat als een tegenligger niet kijkt
57b839031f320_10(2).thumb.jpg.65c911537075a40f69b9ffa86c9ce24b.jpg


Hij ondanks alle verlichting en fluo helm en jas gewoon linksaf slaat???

IMAG5005.thumb.jpg.deed89da70e49eb9f24bfe7e553c38c2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend een VFR750 (rc36) gekocht. Wat een fantastische machine!

Maar ook m’n 1e honda(en 1e motor ooit). Iemand tips & trucks waar ik rekening mee moet houden?
Welkom! Je gaat ongetwijfeld veel plezier beleven aan de VFR. Dingen waar je op moet letten; de spanningsregelaar wilt nog wel eens kapot gaan. Check even of je nog de originele erop hebt zitten, dit was bij mij wel het geval. Ook was bij mij de dynamo stuk gegaan (beide net voordat ik het circuit op zou gaan;(). Deze heb ik beide dus zelf tegelijk vervangen (spanningsregelaar voor een niet originele betere versie), verder heb ik totaal geen problemen gehad.

De VFR is een echte alles kunner. Flinke stukken toeren zonder last van rug of polsen, lekker hard gas geven en brullen en zelfs het circuit. Al kwam ik de eerste dag wel gelijk aan de limiet van de motor, maar dan nog is er veel lol mee te beleven op het circuit.

leukopdefoto_1675133.JPG


Veel veilige kilometers toegewenst! :]
 
Hoi Dante! Mooie actiefoto! Wat is het kenteken van je motor? Ik heb namelijk ooit een gecrashde RC36-2 omgebouwd naar naked met exact de onderdelen die ik op je foto zie.
 
Mijn vorige zomer aangeschafte RC36/2 had ook al een kapotte spanningsregelaar. Nadat ik daardoor twee keer gestrand was vond ik het tijd voor een kleine upgrade.

Shendingen mosfet regulator (FA020AA) gekocht bij boonstra. Goed te vinden want dat type zit op veel nieuwe motoren.
Furukawa qlw 250 stekkers (aansluiting van de regulator) was slecht te vinden, dus de gok genomen en op ali besteld. Die bleken van prima kwaliteit, dus dat was mooi.

Ding gemonteerd op een blok alu als heatsink en deze met afstandsbussen tegen het frame gemonteerd op de bestaande bevestigingsgaten.
Uitgaande draden van de regelaar rechtstreeks naar de accu met een zekering in de + draad.
Stekker van de stator van nieuwe vlakstekkers voorzien (AMP vlakstekkers ongeïsoleerd passen in de originele stekker).

Enige dat ik nog zou kunnen willen verbeteren is koelribben in het alu blok maken, al wordt deze nog lang niet warm.
MVIMG_20231107_220757.jpg
MVIMG_20231108_201734.jpg
 
Hoi Dante! Mooie actiefoto! Wat is het kenteken van je motor? Ik heb namelijk ooit een gecrashde RC36-2 omgebouwd naar naked met exact de onderdelen die ik op je foto zie.

Ik denk niet dat dit hem zal zijn, heb zelf alleen nog het windschermpje en de valblokken geplaatst. Kenteken is mz-18-yg.

Het zijn wel erg leuke motoren, maar bij mij gaat die van het voorjaar weg. Ik wil meer het circuit op en daar is deze gewoon niet zo geschikt voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan