#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Al ergens gelezen dat die kit ruim 4100,- moet gaan kosten... Ben benieuwd hoeveel mensen dat ervoor over hebben om een RC36 om te bouwen..
 
Welkom! Je gaat ongetwijfeld veel plezier beleven aan de VFR. Dingen waar je op moet letten; de spanningsregelaar wilt nog wel eens kapot gaan. Check even of je nog de originele erop hebt zitten, dit was bij mij wel het geval. Ook was bij mij de dynamo stuk gegaan (beide net voordat ik het circuit op zou gaan;(). Deze heb ik beide dus zelf tegelijk vervangen (spanningsregelaar voor een niet originele betere versie), verder heb ik totaal geen problemen gehad.

De VFR is een echte alles kunner. Flinke stukken toeren zonder last van rug of polsen, lekker hard gas geven en brullen en zelfs het circuit. Al kwam ik de eerste dag wel gelijk aan de limiet van de motor, maar dan nog is er veel lol mee te beleven op het circuit.

Bekijk bijlage 1958948

Veel veilige kilometers toegewenst! :]
Bedankt voor de tips! Spanningsregelaar is al vervangen 😁😁 plezier lukt inderdaad al aardig haha fantastische motor!
 
Ik heb die set besteld. Heb al delen binnen. Tyga Europe zit hier in Nederland. In Staphorst. Is geen showroom, alleen magazijn. Tyga heeft een set voor de rc36-2 gebouwd. Daar past niks van op een rc30 omdat het een andere motor is, maar er zo wel Maximaal op lijkt. Veel bestaande replica’s hebben rc30 kopieën kuipwerk. Kont is dan altijd te lang en te stijl. Frame buizen rc36 liggen vlakker dan bij een rc30.
 

Bijlagen

  • IMG_5857.jpeg
    IMG_5857.jpeg
    316,2 KB · Weergaven: 0
Al ergens gelezen dat die kit ruim 4100,- moet gaan kosten... Ben benieuwd hoeveel mensen dat ervoor over hebben om een RC36 om te bouwen..
Veel. Want de donor is goedkoop. En je hebt iets veel leukers dan een saaie nieuwe cbr ofzo voor minder geld.
 
Al is de donor nóg zo goedkoop @JFJ , het blijft een RC36 met dito techniek, en niet de exclusievere techniek vanuit een RC30.. (is mijn mening).
En hoe ver wil je dan gaan? De enkelvoudige ophanging komt ook niet overeen (met de centrale moer), of de voorvork met de snelsluitingen. En zit bij zo'n pakket ook een dempersysteem met de demper aan de linkerzijde?

Ik kan écht wel genieten van een mooie RC30, maar ook een RC36 bekoord mij ontzettend, maar als liefhebber van een RC30/36/45 (en meerdere motoren uit dat tijdperk) zie dat toch direct als je zo'n ding tegenkomt? (al ben ik wel een ontzettende nerd in dat soort dingen, want ik zie dat je ook een 94/95 fireblade tellerpartij gemonteerd?).
Zo'n ombouwproject moet je volgens mij echt en enkel voor jezelf doen..?..

Wil absoluut geen kritiek geven, maar vanuit mijn oogpunt en insteek zou ik het niet zien zitten. (maar gelukkig zijn we niet allemaal gelijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Is inderdaad maar net hoe ver je wilt gaan. Het blijft natuurlijk een RC36, maar je bouwt wel een ode aan een rc30 die zeer close komt. Voor mij is het een ode aan een tijdperk. Tyga levert de kit zo dat je zonder te zagen een prachtige rc30 replica kan bouwen. De meeste mensen zien niet dat het geen Rc30 is, als ze al weten wat dat is. Er is markt voor, maar de kit is niet voor iedereen. Ook niet voor jou dus. Maar dat is met alles zo.
 
Laatst bewerkt:
Al is de donor nóg zo goedkoop @JFJ , want ik zie dat je ook een 94/95 fireblade tellerpartij gemonteerd?

Klopt. En de tellers zijn van mijn rc36 als knipoog naar de oude motor (witte toerenteller) en omdat deze een electronische aandrijving heeft. Ik hoef geen centrale wielmoer, en moet 17” blijven vanwege de autoband 😅
 
Is inderdaad maar net hoe ver je wilt gaan. Het blijft natuurlijk een RC36, maar je bouwt wel een ode aan een rc30 die zeer close komt. Voor mij is het een ode aan een tijdperk. Tyga levert de kit zo dat je zonder te zagen een prachtige rc30 replica kan bouwen. De meeste mensen zien niet dat het geen Rc30 is, als ze al weten wat dat is. Er is markt voor, maar de kit is niet voor iedereen. Ook niet voor jou dus. Maar dat is met alles zo.
Ik vind het een mooi plan! Hou je ergens de vorderingen van de bouw bij?
En hang je er vervolgens ook een zijspan aan?
 
Ik vind het een mooi plan! Hou je ergens de vorderingen van de bouw bij?
En hang je er vervolgens ook een zijspan aan?
Deze rc36-2 heb ik in 2009 een span aan gehangen. Wordt nu compleet rc30 stijl. Dat had een originele ook niet 😇

Topic heet VFR als trekker
In zijspan gedeelte
 
Gevonden!
Mooi project, ga ik op gepaste afstand volgen. ;)

Ik wist niet dat Tyga een importeur had aan onze kant van de oceaan, straks ga je me nog vertellen dat zo ook een lefthandexhaust leveren voor de 800fi....
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Wat zou zoiets nog waard zijn? Is beschikbaar indien interesse. Past op 36-2 en originele voet steun. Hoef geen hoofdprijs.

De originele bochten set trouwens ook. Nog in goede conditie.
 

Bijlagen

  • IMG_6145.jpeg
    IMG_6145.jpeg
    407,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6147.jpeg
    IMG_6147.jpeg
    349,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6146.jpeg
    IMG_6146.jpeg
    218,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6148.jpeg
    IMG_6148.jpeg
    181,8 KB · Weergaven: 0
Begin maar met €60
"Not for road use" en LASER drukken de waarde.
Wat Laser in de laatste jaren verkocht was in mijn observatie niet al te best.

Post ook maar wat fotos van de bochtenset; en dan vooral de collectorbox. Die van mijn VFR is zo-zo.....
 
Laatst bewerkt:
Begin maar met €60
"Not for road use" en LASER drukken de waarde.
Wat Laser in de laatste jaren verkocht was in mijn observatie niet al te best.

Post ook maar wat fotos van de bochtenset; en dan vooral de collectorbox. Die van mijn VFR is zo-zo.....
Demper heeft deuk achter de Bos sticker. Zat bij een 36-2 die ik laatst kocht. Collector is prima.
 

Bijlagen

  • IMG_5887.jpeg
    IMG_5887.jpeg
    380,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5888.jpeg
    IMG_5888.jpeg
    191 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5889.jpeg
    IMG_5889.jpeg
    220 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5890.jpeg
    IMG_5890.jpeg
    233,6 KB · Weergaven: 0
  • E1D4869D-0510-4468-9246-3D4D309E4958.jpeg
    E1D4869D-0510-4468-9246-3D4D309E4958.jpeg
    316,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5886.jpeg
    IMG_5886.jpeg
    388,8 KB · Weergaven: 0
Wat zou zoiets nog waard zijn? Is beschikbaar indien interesse. Past op 36-2 en originele voet steun. Hoef geen hoofdprijs.

De originele bochten set trouwens ook. Nog in goede conditie.
Als Dutchy deze niet van je overneemt heb ik ook wel interesse!

edit: De laser uitlaat bedoel ik.
 
Hey mensen,

Vraagje:
Ik ben op marktplaats een BOS sportdemper tegengekomen voor een leuke prijs. Maar deze komt onder een rc36-1 uit.
Ik heb zelf een rc36-2. kan alleen niet goed vinden of deze uitlaat dan ook op mijn motor past. Iemand hier toevallig het antwoord?

Thanks!
 
Hey mensen,

Vraagje:
Ik ben op marktplaats een BOS sportdemper tegengekomen voor een leuke prijs. Maar deze komt onder een rc36-1 uit.
Ik heb zelf een rc36-2. kan alleen niet goed vinden of deze uitlaat dan ook op mijn motor past. Iemand hier toevallig het antwoord?

Thanks!

Hey... ik had er 1 voor jouw motor, maar die pastte dus niet. Ophangpunt op subframe is anders en had geen tijd/zin om dat aan te passen
 
Terug
Bovenaan Onderaan