VFR750F valt uit na een kilometer gereden te hebben

VFRRRob

Rookie
13 mrt 2024
17
0
Goedendag,
Mijn VFR750F uit 1994 valt na een kilometer uit als ik afrem bij een kruispunt. Soms start hij dan weer als ik de koppeling laat opkomen, maar na een kilometer of 2 doet hij dit ook niet meer. Ook start hij dan niet meer. Heel vreemd want als ik hem dan weer een tijdje stil heb staan (een dag), start hij wel weer gewoon. Ook laad de accu prima bij (accu is overigens ook nieuw). Eerst dacht ik dat het door de benzine toevoer kwam, maar in dat circuit zitten geen zaken die de toevoer beperken. Ik ga er nu niet meer mee weg omdat dit probleem aanwezig blijft, en voordat ik de hele motor uit elkaar haal ben ik zeer benieuwd naar jullie ervaringen of bevindingen.

Heeft iemand ook dergelijke ervaringen met een VFR750F, en hoe hebben jullie dit opgelost. Ik ben zeer benieuwd
 
Bestaat de kans dan niet dat je de dynamo verbrandt?
Een dynamo die wel levert maar niet kan afstaan (omdat de REG/REC stekker eruit ligt) wordt heet...
En dat wordt hij niet. Heet worden gebeurt door de stroom en bij losgekoppelde regelaar loopt er geen stroom. Er wordt alleen een spanning opgewekt en die wordt dan alleen bepaald door het toerental aangezien de magnetische flux en het aantal windingen gelijk blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan