Virago 535 loopt niet... Grrrrrrr

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbel

MF'er
13 mrt 2004
80
0
Zuid Limburg
Hallo.

Ik heb een Yamaha Virago 535 gekocht.
Deze brommer heeft meer dan een jaar stilgestaan.
Volgens de meeste mensen zou de aude benzine in de carbs een gum achtige smurrie achterlaten, waardoor de motor niet lekker zou kunnen lopen.

Nu loopt mijn virago wel.
Start meteen, geen probleem.
Op de choke reageerd ie ook goed, en het toerental is best goed omhoog te krikken met de choke.

Echter..... :( :( :( ....

Als ik hem lucht laat happen (gas geef), dan is het over.
Slik buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhm... En hij slaat af.

Een enkele keer merk ik heel even een acceleratie van het toerental... maar dat gebeurt dus zelden.

Iemand een idee hoe dit op te lossen???

Ik wil graag meteen kunnen rijden als ik mijn papiertje heb.... :Z .. daar droom ik dan van.. gehehhee....


Ik hoor graag van jullie..

Groet.. Robbel
 
Die carbs zijn lekker makkelijk.

Ff de vlotterbakken (links) eraf schroeven en alles schoonmaken. Daarna de membraamdeksels (rechts) eraf schroeven en de membramen controleren. Bovenien moet je vaak de gasschuiven gangbaar maken.
 
even bij draaiende motor je hand de luchtinlaat laten afdekken en dit een paar keer herhalen,de zuigers in de cv.carbs worden dan geforceerd max omhooggetrokken en komen zo weer enigzins losser. :)
 
even bij draaiende motor je hand de luchtinlaat laten afdekken en dit een paar keer herhalen,de zuigers in de cv.carbs worden dan geforceerd max omhooggetrokken en komen zo weer enigzins losser. :)

Wat zou makkelijker zijn denk je. De membramen en zuigers eruit halen of de lucht inlaat afdekken?

yamaha-virago535-95-bikepics-066671.jpg


Die glimmende deksels onder de tank kun je wel lekker bij he.
 
Laatst bewerkt:
Bij een koude motor (als je hem net gestart hebt) is het normaal dat als je gas geeft dat ie als het ware smoort en afslaat.
Laat de motor eens 10 minuten stationair draaien zonder choke en zonder gas te geven en probeer het dan weer eens, reageert de motor dan nog niet goed op het gas geven, dan de carbs en de hoofdsproeiers reinigen. :)
 
Dank voor jullie snelle reacties.

Ik duik zometeen de kleder in om te kijken of ik er iets aan kan doen.

Ik zag dat er carborateur -rep.sets zijn te krijgen(pakkingen)

moet ik die nieuw kopen? Of Kan ik de vlotter deksels er weer opmonteren met de oude rubbers??

Greetz Rob
 
Misschien zullen ook tank en kraan gereinigd moeten worden (stolsels); ik vertelde al in een paar threads een handig doe-het-zelf-maniertje, tenminste: ikzelf vond dat handig vroeger met brommers.

In auto-accessoires bestaat ook "reiniger" om toe te voegen aan benzine voor 4-takt.

Vergeet trouwens niet om meteen te checken of de tankventilatie niet is verslechterd/ vervuild/ beklemd. Kan een gaatje/ kanaaltje in dop zijn of een extra slangetje ergens aan de tank.
 
Haai... :}

Ik heb de carb`s gecontroleerd....

De voorste carb is in orde,....

De achterste niet :(

De gasschuif zit vast. Geen beweging in te krijgen.
Ik heb de luchtbalg er afgehaald, en een beetje wd40 erin gespoten....
Maar helaas zonder resultaat.
Ik durf er niet echt aan te fokken, want de gasschuif is van kunstof.
Iemand een tip voor me?
Ik ben jullie nu al meer dan dankbaar...

Greetz Rob
 
Heel voorzichtig met het membraam.

Membraam loshalen van de carb (niet van de gasschuif) dan loswrikken met beleid. Die gasschuif kan vrij veel hebben en zit alleen vast gekoekt. Misschien kun je het oplossen met benzine.

Het membraam moet je niet te lang los laten, want dan krimpt ie en moet je hem weer laten zwellen met benzine.

Succes.
 
Iedereen bedankt voor de goede tips.

Het kleine monster schreeuwt weer....

Toch niet kunnen laten om ff een blokje om te gaan met de bike.
Ik mag nog niet rijden omdat ik het papiertje niet heb, maar dat zal niet lang meer duren.

Toch wel lekker, zo`n eerste ritje, op mijn eerste motor...

Greetz.. Robbel
 
Bij een koude motor (als je hem net gestart hebt) is het normaal dat als je gas geeft dat ie als het ware smoort en afslaat.
Laat de motor eens 10 minuten stationair draaien zonder choke en zonder gas te geven en probeer het dan weer eens, reageert de motor dan nog niet goed op het gas geven, dan de carbs en de hoofdsproeiers reinigen. :)
10 minuten warm draaien is prima, maar ook niet veel langer bij een luchtgekoelde motor.
Vooral de achterste cylinder heeft nog wel eens last van warm lopen bij een 535.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan