Virus nimda

gisteren om 3 uur ofzo viel bij ons het hele systeem uit!!

Erg balen, omdat we dus door moesten gaan tot laat (uurtje of negen was ik pas weer thuis)

Nog erger balen was dat ik mijn mailbox niet kon openen en ook internet uit de lucht was!!

Het ergste vond ik nog dat ik om 20.00 uur had afgesproken voor de circuitdag van MF. Ik kon niemand bellen (tel.nrs. in mailbox) en ook geen berichten kon versturen!!!!!

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
 
Jah, dat is/was wel kl#te ja...samenloop van omstandigheden denk ik...

Maaruh, hier zijn wel een aantal attacks geweest van het virus, maar is er niet doorheen gekomen...

Tunix, bedankt he! :)
 
wij hadden geen problemen.....
we hebben ze al wel binnengehad...maar het werd afgeschermd door sophos.

top pakket dus...
 
Op Donderdag 20 september 2001 12:19 schreef J.W het volgende:Op dit moment verspreid het virus over onze hele netwerk.

Dan scan je toch effe het ganse netwerk vannacht?
 
Dan scan je toch effe het ganse netwerk vannacht?


We hebben net 120 clients op 1 locatie handmatig voorzien van de nieuwste virusscanners/dats.
Ben 20 uur aan een stuk bezig geweest en over 2 uurtjes moet ik weer werken.

Fuck gebruikers |(

Edit : Het is ook wel een beetje onze eigenschuld hebben we een licentie van heelveel centjes voor alle pakketen van NAI (corp. broertje van Mcafee) doen we er niet genoeg mee. (alleen mailscanners gebruikt).
Nou nog 1 uurtje en dan mag ik weer in het koekblik naar werk.
Heerlijk is dat toch 1 1/2 dag wakker blijven :j
 
Laatst bewerkt:
Daar al dit geneuzel heb ik nu een layout die fucked up is, java is bij ons (half) uitgeschakelt! :(

Al mijn kleine pull-downs (bij meerdere pagina\'s) zijn leeg :(
 
RAMP dat is het, opmn werk ook, eentje opende het
Sysadmin ( collega )gaat kijken ( adminniveau ) , ploep, foutje, hele hoop weg op 1 server |( :(

ben ik blij dat ik net overgeplaatst ben op een nieuwe locatie
 
Laatst bewerkt:
RAMP dat is het, opmn werk ook, eentje opende het
Sysadmin ( collega )gaat kijken ( adminniveau ) , ploep, foutje, hele hoop weg op 1 server |( :(

ben ik blij dat ik net overgeplaatst ben op een nieuwe locatie

Bij ons werden zo\'n 20 machines besmet, die waren geinstalleerd met een image waar de c schijf gedeeld was op iedereen.
We hadden overal wel virusscanners maar het automatisch updaten werkte niet :(
Nu kunnen we gewoon met management console alle pc\'s updaten & upgraden :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan